• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

FK. Kill me!

NU gick det få lägga in fp. Har inte gått innan. MEN det går bara lägga in en period. Så nu har jag lagt in 27/10 tom 9/2 med två dgr/vecka. Kommer bli kul får då ut sådär 2000kr/månad. *tjohoo* MEN det går åt minst precis i början där man gör inget då. Iaf inte jag.

Hoppas systemet fixar till sig så jag kan lägga in mer dgr sen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne

Mammatill2: Vad härligt att se och höra att er lilla tjej kämpar på så bra. Hoppas att hon håller uppe tempot.

• Nillis13

Mammatilltvå85: vilken underbart söt liten tjej! Stort grattis till er!

Vecka 33+4 idag, precis hemkommen från BM. Liten har fixerat sig!

Dock har magen inte växt som önskat :( SF mått 28 och nu blir det TUL på onsdag för att se hur liten mår. Nån annan som har "planat" ut på kurvan efter att bebis har fixerat sig? Tänkte att det kke hänger ihop?

• MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-28 12:55:27 följande:
    Mammatilltvå85: vilken underbart söt liten tjej! Stort grattis till er!

Vecka 33+4 idag, precis hemkommen från BM. Liten har fixerat sig!
    Dock har magen inte växt som önskat :( SF mått 28 och nu blir det TUL på onsdag för att se hur liten mår. Nån annan som har "planat" ut på kurvan efter att bebis har fixerat sig? Tänkte att det kke hänger ihop?

Det är ju rätt vanligt att SF måttet sjunker lite när bebisen fixerar sig.
    Hoppas ditt TUL går bra!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nillis13

MK: ja jag hoppas att det bara har att göra med att den har sjunkit ner ordentligt iom fixeringen.

Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite...

Läser tillbaka att din slempropp börjat lossna? Hur går det? Låter himla tidigt! Minns att min lossnade i omgångar m barn nr 2, men det var två veckor innan förlossning!

• MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-28 13:23:57 följande:
    MK: ja jag hoppas att det bara har att göra med att den har sjunkit ner ordentligt iom fixeringen.

Läser tillbaka att din slempropp börjat lossna? Hur går det? Låter himla tidigt! Minns att min lossnade i omgångar m barn nr 2, men det var två veckor innan förlossning!

Ja fast den kan ju återbildas. Har lite (äckelvarning) gulaaktiga flytningar nu -dock ingen halkbana i trosorna- och typ mensvärk.  Men det behöver ju inte betyda ngt alls. Är dock 34+1 idag så skulle bebis komma om 2-3veckor så gör det ju inget! Tror dock  den kommer hålla sig fast lika länge som storebror...
  • MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-28 13:23:57 följande:

Hade med varit orolig!
  • moruri

Idag är jag förbannad! På allt och alla, trodde att ett besök till stoff och stil skulle hjälpa, men icke. TYp alla tyger va asfula eller såg billiga ut. Storm och regn och aset till busschaufför vill inte släppa på mig med barnvagnen. Så nu får jag vänta en halvtimme ute. Kul! Min karl tycker han gör nytta på biblioteket, det tycker inte jag tycker han kunde varit hemma och ta hand om lillen istället! Finns ingen lägenhet att söka, så hyresvärden kan ju självdö! Tittar man in i vårt sovrum nu är det riktigt kaos, finns ingenstans att ställa saker på längre. Asfattig också och månaden har inte ens börjat. Jävligt trött på att sjunga tellitubbies och krakel spektakel också!

• Ellez

Förstår vad du menar men tjänar inget till att oroa sig. Jag är också en av de som fått kämpa. 2 års försö har vi bakom oss! Så du är inte ensam :)

• MissKaos
    moruri skrev 2013-10-28 13:54:12 följande:
    Idag är jag förbannad! På allt och alla, trodde att ett besök till stoff och stil skulle hjälpa, men icke. TYp alla tyger va asfula eller såg billiga ut. Storm och regn och aset till busschaufför vill inte släppa på mig med barnvagnen. Så nu får jag vänta en halvtimme ute. Kul! Min karl tycker han gör nytta på biblioteket, det tycker inte jag tycker han kunde varit hemma och ta hand om lillen istället! Finns ingen lägenhet att söka, så hyresvärden kan ju självdö! Tittar man in i vårt sovrum nu är det riktigt kaos, finns ingenstans att ställa saker på längre. Asfattig också och månaden har inte ens börjat. Jävligt trött på att sjunga tellitubbies och krakel spektakel också!

Kyss Det kommer gå över (tror jag)

Slipper du den där Mammas lilla kråka skulle ut och åka?

Jag har gett sonen och hans kompis popkorn. På rummet. Dom bygger koja med filtar. Lär få dammsuga sen va?

.
Svar på tråden December bebis 2013