• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    FiaFunderar skrev 2013-10-24 09:25:08 följande:
    Någon mer som mår illa och kräks på morgonen??
    Jag mådde illa i blrjan av graviditeten men kräktes aldrig. Nu i 2 veckors tid så kräks jag och mår SKIT varenda morgon...
    Behöver jag säga att jag längtar tills den lilla tittar ut???
    Lyckligtvis kräktes jag bara i tre månader och då i början, på kvällarna främst. Känner med dig, måste vara jättejobbigt. Särskilt nu med mkt större mage och andra krämpor liksom.
    Bebis BF 20 december 2013
  • Lina1990

Moruri: spydde mycket i början. Min mamma är tandläkare hon sa till mig att inte borsta tänderna direkt efter man spytt utan skölj ordentligt med vatten. Använd bara mjuk tandborste och borsta extra noga nu även om det blöder och använd fluor. :)

• Sanktb
    Repan skrev 2013-10-23 15:51:57 följande:
    Oj då! Hoppas allt går bra.
    Trodde man lät förlossningen fortgå från vecka 34, men det kanske är från 34 + 0 ? 

Ja idag är jag i vecka 34+1 men här blir man stoppad till vecka 35. De visste inte om bricanyl skulle hjälpa eller inte. Men mina sammandragningar har nu lugnat ner sig. Jag ska medicinera till v 37 sen får bebisen komma när den vill. Jag hade sammandragningar som gick upp över 80 på ctg kurvan och de var regelbundna men de höll inte i sig så länge som riktiga värkar.
  • MissKaos

Jag tycker det är så märkligt att det skiljer sig åt! Borde inte vården vara samma i hela landet? Var bor du?

Sanktb skrev 2013-10-24 13:02:27 följande:
    Ja idag är jag i vecka 34+1 men här blir man stoppad till vecka 35. De visste inte om bricanyl skulle hjälpa eller inte. Men mina sammandragningar har nu lugnat ner sig. Jag ska medicinera till v 37 sen får bebisen komma när den vill. Jag hade sammandragningar som gick upp över 80 på ctg kurvan och de var regelbundna men de höll inte i sig så länge som riktiga värkar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-24 13:05:00 följande:
    Jag tycker det är så märkligt att det skiljer sig åt! Borde inte vården vara samma i hela landet? Var bor du?
    Sedan landstingen uppfanns har vården skilt sig åt mellan dem! Tyvärr. Samma som med skolsystemet, eftersom det inte är centraliserat i toppen så blir det heller inte lika hur man än vrider och vänder på det. Det är problematiskt som tusan.
    Bebis BF 20 december 2013
  • Sanktb
    MissKaos skrev 2013-10-24 13:05:00 följande:

Jag bor i norra Sverige.
  • MissKaos

Verkligen!

Jag stör mig på stt vi har det "sämmre" här med fsk än i sthlm. Där ingår blöjor som vi får ta med till våra barn. En enorm kostnad! Samt deras barn får gå 30h /v på fsk när man är fl med småsyskon. Här är det 15. Jag som har ett äldre storasyskon till bebus ser ju att hans behov ligger mer på 30h än 15. Gah.

Skolsystemet vill jag inte tänka på.

Jag jobbar ju i psykiatrin och fick en chock nör jag flyttade hit. Slitenvården vsr då dramatiskt sämre än i min hemstad.

Repan skrev 2013-10-24 13:07:12 följande:
    Sedan landstingen uppfanns har vården skilt sig åt mellan dem! Tyvärr. Samma som med skolsystemet, eftersom det inte är centraliserat i toppen så blir det heller inte lika hur man än vrider och vänder på det. Det är problematiskt som tusan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Är olika från kommun till kommun med timmar på fsk. Skulle gärna se iaf 20 timmar när man är hemma och är föräldraledig. Hinner knappt hem innan jag ska tillbaka då det är 25 km enkel vända för att få ha henne på fsk. I grannkommunen så ingår blöjor medans vi får ta med egna. Men då betalar vi mindre för att få ha våra barn på fsk. Så tror det går jämt upp. Men tycker att det borde vara lika i hela landet.

MissKaos skrev 2013-10-4 14:07:18 följande:
    Verkligen! Jag stör mig på stt vi har det "sämmre" här med fsk än i sthlm. Där ingår blöjor som vi får ta med till våra barn. En enorm kostnad! Samt deras barn får gå 30h /v på fsk när man är fl med småsyskon. Här är det 15. Jag som har ett äldre storasyskon till bebus ser ju att hans behov ligger mer på 30h än 15. Gah. Skolsystemet vill jag inte tänka på. Jag jobbar ju i psykiatrin och fick en chock nör jag flyttade hit. Slitenvården vsr då dramatiskt sämre än i min hemstad.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • siolina

Vi bor i Stockholm och har 30h/v. Vi har aldrig använt förskola mer än så, men det känns jätteskönt att ha möjligheten för man vet inte hur bebisen kommer vara, om den är vaken mycket på nätterna så man måste sova på dagarna t ex. Känns ju väldigt skönt att ha möjligheten, så får man se om vi utnyttjar det.

Svar på tråden December bebis 2013