• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-10-26 22:46:02 följande:
    Slempropp ser ut som snor. Ieuuuu! Äckligt. Ok detta var väldigt väldigt lite så drt kan ju återbildas eller kladda i veckor. Men yack.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Oj, förlossning på gång? Måste vara pepperkakorna
  • MissKaos

Nä tror inte det. Slempropp kan börja släppa veckor innan. Kan även återbildas...

Ska iaf lägga mig och sova! Kollat en kass film.

Vårt ombygge är klsrt i slutet av veckan och imorgon går mina auktioner på tradera ut. Lite att fixa med innan bebis mao.m

sarak skrev 2013-10-26 23:21:59 följande:
    Oj, förlossning på gång? Måste vara pepperkakorna

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Men det kanske ska ätas mrr pepparkakor i trådrn nu *lol*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Jag kanske skulle testa med pepparkakor ;) I vecka 35+2 nu så snart får den mer än gärna titta ut! Har börjat dricka hallonbladste iaf, sägs ju vara bra för läkningen osv. Gott också! :)

• MissKaos

Ja det är gott med te mitt fika igår var ju mums!

Hittade även en tråd om att göra hinnsvepning på sig själv. Lite mer desperat.

Nov13 skrev 2013-10-27 07:49:29 följande:
    Jag kanske skulle testa med pepparkakor ;) I vecka 35+2 nu så snart får den mer än gärna titta ut! Har börjat dricka hallonbladste iaf, sägs ju vara bra för läkningen osv. Gott också! :)

• moruri

Packat ner Douglas kläder i bb-väskan nu :D så mysigt! Och då Ferdinand har blivit en helikopter om natten så blir vi motvilligt tvungna att köpa en spjälsäng... Vet inte varför men jag gillar de icke! Så det blir en tur till Ikea idag. Ska passa på att handla täcke åt Douglas också!

• siolina

Vägde mig idag. Är det lite om man har gått upp typ 1,5 kg på två månader? Det är väl okej? Har ändå gått upp 12 kilo totalt, efter snart 34 fulla veckor. 
    Kul att man först nojar för att man har gått upp för mycket, sedan för att man har gått upp för lite. Är inte så himla orolig egentligen, men tyckte att det var rätt lite ändå. Ska till bm nästa vecka och då får vi se om magen växer som den ska. Alltså, magen hade dippat lite i förhållande till sin kurva sist (från stadigt något över medelkurvan till ner till medelkurvan) och bebisen är inte jättestor utan ligger 10-12% under medel (minns inte exakt), det är anledningen till att jag alls tänker på det. Hen rör sig ju mycket där inne så jag är inte så orolig. Om hen inte liksom bankar på och försöker göra mig uppmärksam på att hen har det förjäkligt där inne! ("Hallåååå! Är det någon som hör mig? Ta ut mig! Jag svälter ihjäl här!")

• MissKaos

Det låter ju jättebra. Jag har gått upp mkt mer än dig och stod still i sex veckor!

siolina skrev 2013-10-27 11:05:55 följande:
    Vägde mig idag. Är det lite om man har gått upp typ 1,5 kg på två månader? Det är väl okej? Har ändå gått upp 12 kilo totalt, efter snart 34 fulla veckor. 

Kul att man först nojar för att man har gått upp för mycket, sedan för att man har gått upp för lite. Är inte så himla orolig egentligen, men tyckte att det var rätt lite ändå. Ska till bm nästa vecka och då får vi se om magen växer som den ska. Alltså, magen hade dippat lite i förhållande till sin kurva sist (från stadigt något över medelkurvan till ner till medelkurvan) och bebisen är inte jättestor utan ligger 10-12% under medel (minns inte exakt), det är anledningen till att jag alls tänker på det. Hen rör sig ju mycket där inne så jag är inte så orolig. Om hen inte liksom bankar på och försöker göra mig uppmärksam på att hen har det förjäkligt där inne! ("Hallåååå! Är det någon som hör mig? Ta ut mig! Jag svälter ihjäl här!")

• Ellez

Jag ligger på 9 plus i vecka 35 men varför oroa sig? Bebis tar vad den önskar that´s it. 

• siolina
    Ellez skrev 2013-10-27 13:27:46 följande:
    Jag ligger på 9 plus i vecka 35 men varför oroa sig? Bebis tar vad den önskar that´s it. 
    Jo, jag önskar ju att det var så enkelt att inte oroa sig, men jag, precis som flera andra här har ju kämpat lite mer än andra för att komma hit och då kan det ju vara svårare att hålla oron i schack emellanåt. Oron gäller ju just att allt inte skulle vara okej med bebisen, eller att bebisen inte får det den behöver och alltså inte växer som den behöver för att må bra.

Svar på tråden December bebis 2013