• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    Felinne skrev 2013-10-29 02:59:27 följande:

Har börjat få rejält ont i halsen,

Som början till halsfluss (har väl fått det eftersom jag har mått så jäkla bra hela graviditeten). Nu undrar jag vilka receptfria mediciner som funkar. Känner bara till typ bafucin, gurgla saltvatten, varmt vatten med honung+ingefära -vad finns det mer?

Det är alltså ingen som har några fler tips? Hepp...
  • moruri

Felinne: jag har haft mycket halsfluss i mina dagar men brukar köra på det du redan skrivit upp.. Brukar passa på att görs en riktigt god salsa också

En halv vitlök (alltså typ 6 klyftor minst)
    En bit ingefära
    En habanero Chili
    En buljongtärning
    Lite grillkrydda om önskas
    Curry
    Två gula lökar
    En röd och en grön paprika
    Sex färska tomater
    olja

Pressa vitlök, riv ingefäran, finhacka chilin och grönsakerna, släng i kryddorna i en gryta, Koka tills all vätska är borta, då häller du i en halv dl olja typ.
    Sjukt gott och passar till allt. Pasta sås, kyckling, fisk, kött.

:)

• sarak
    Felinne skrev 2013-10-29 21:16:36 följande:

Hade ofta halsfluss när jag var yngre. Det enda som hjälpte då var dunderkurar med penicillin och iblandknappt det. Är det däremot varligt virus halsont tycker jag muccoangin eller vad det heter verkar fungera lite grann åtminstone. Usch, hoppas du kryar på dig. Halsfluss ger ofta hög feber, så får du det tycker jag du ska kontakta läkare så dom får kolla
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-10-29 19:50:58 följande:
    Imorgon sätts foder lister åå plats! Äntligen sista byggdagen. Hoppas elsnubben med kommer och gör det sista. I helgrn ska sojälis monteras. Sen är det mkt ska bara. Massa attgöra iordning men ser ut stt bli fint nu nör ttapeter är på plats och all dammig plast borttagen från möblerna.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Åh lyllos! Här tar renoveringen aldrig slut, har pågått i månader nu. Hoppas dom är någorlunda klara när jag går på föräldraledighet om 2,5 veckor. Jobbar hellre än är hemma med hantverkare i huset. Tror åtm badrummet blir klart och det är det viktigaste. Vårt nya större sovrum är det värre med, men har fått in och bäddat spjälsängen i vårt nuvarande sovrum så det känns inte som hela världen.
  • MissKaos

Kåvepenin. Ellar Amoxicillin. Om det är halsfluss besök läkare!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

SKIT! Jag VET att det inte är ngn big deal egentligen. Men nu är hantverkarna sena och istället för att bli klara idag blir dom det på fredag. På fredag kommer min städerska. Jag hade SÅ sett fram emot att dom skulle bli klara idag vi kunde få möblerna på ngt sånär plats och så städat och fint till helgen. Så man kunde börja packa ur kartongerna och få upp spjälsängen kolla på gardiner.. köpa den nya lilla bokyllan till hallen och ja, typ slippa leva i kaos.
     Jag är bara så trött nu.. Vill få göra iordning och börja boa. GAHH!!! Bebisens filar täcke lakan ligger i en stor svart sopsäck. MAttan till hallen uppe ligger hporullad i vårt sovrum. Tvn står framför klädkammardörren, den står på en tvbänk med hjul men man snubblar ju över det och måste flytta på det för att komma in där. Och I klädkammaren är det mad kaos med tavlor, mattor saker som ska till Emaus etc etc. Panik på detta! Vill boa NU NU NU! Medans jag orkar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne

Mouri: Det där lät ju faktiskt riktigt gott. Kanske får testa det om det inte ger med sig.

SaraK: Jag har också haft otroligt mycket halsfluss som barn (och i perioder som vuxen också) och känner väl igen symptomen så det är därför jag vill göra något åt det innan det bryter ut. Grejen är bara den att mina vanliga knep kan jag inte använda eftersom jag inte bör ta dem nu när jag är gravid. btw, jag läste att Muccoangin inte rekommenderas till gravida, så jag vill helst undvika det.

MissKaos: Jag var nog lite otydlig. Det är alltså inte halsfluss jag har. Än. Jag ville bara ha tips på receptfria läkemedel jag kan bomba kroppen med som inte är farligt under graviditeten. Kåvepenin och Amoxicillin är väl receptbelagda? Och eftersom jag är allergisk mot penicillin är kanske inte det att föredra :)

• Repan
    Parksandrec skrev 2013-10-29 18:33:32 följande:
    jag har inte skrivit på evigheter, och knappt läst heller. Började ta igen läsning av mååååånga sidor för nån vecka sen. jag har haft att göra på annat håll. men så läste jag det här och blev rörd till tårar. Kände attjag ville kommentera.

mest för att min målbild är att ge babyn till mn sambo, som en skatt, här är hen liksom. Du får vara med nu, nu är hen inte inuti mej längre utan bådas.

åh det är så himla mycket in målbild, insåg det kanske först nu när jag läste repans inlägg.

:) Jag gråter också när jag tänker på den målbilden. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • FiaFunderar
    Jag har inga fler tips än dem du själv skrivit, tyvärr.
  • Förstaförsökaren26

Just hemkommen från BM å allt såg bra ut :) lillan ligger fortf med huvudet neråt men har inte börjat sjunka neråt än. Nu får tiden gäääärna gå lite snabbare!!

Misskaos - jag lider med dej!! Är en person som avskyr oreda å jag skulle bli tokig av en renovering hemma nu!

Svar på tråden December bebis 2013