• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Wiiihoo!!

En bra dag idag! Har fått sovit inatt (äntligen efter 4 sömnlösa nätter)

Var hos BM förut. SF mått 32 cm nu i vecka 34 OCH bebis hade fixerat sig! :)

Jag blev jätteförvånad eftersom jag trodde att det skulle bli som förra gången = vändningsförsök och fixerade sig aldrig.

Så nu känns det bra :)

Vad har ni för SF mått nu och vilken vecka är ni i?

• Förstaförsökaren26

Fiafunderar - Åh, vilka härliga nyheter! Vill oxå att min plutt ska fixera sig! Huvudet är neråt sen 2 veckor tillbaka men hade inte "borrat" ner sig som hon uttryckte sig! Hmm hade SF mått på 33 tror jag å jag är i v 34 :)

• siolina
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-30 13:08:29 följande:
    Fiafunderar - Åh, vilka härliga nyheter! Vill oxå att min plutt ska fixera sig! Huvudet är neråt sen 2 veckor tillbaka men hade inte "borrat" ner sig som hon uttryckte sig! Hmm hade SF mått på 33 tror jag å jag är i v 34 :)
    Min bm uttryckte just att bebisen hade borrat ned sig. Är det att den har fixerat sig?
  • moruri

Blir ju galen på försäkringskassan, när tänkte de fixa sin hemsida så man kan logga in??? (sliter av mig håret) eller låta en åtminstone stå i telefonkö "just nu har vi hög belastning, prova igen senare, klick". Blir väl tvungen att åka in till dom imorgon och skälla, tänker va på mitt allra argaste humör och tala om hur inkompetenta de är.. Grrr!!!

• MissKaos

Ja. De är ab.

Spola med koksaltlösning morgon o j kväll! Näskanna är bäst. Nässpray. Varmt att dricka! Vila sjuka dig från jobbet!!

Felinne skrev 2013-10-30 09:40:52 följande:
    Mouri: Det där lät ju faktiskt riktigt gott. Kanske får testa det om det inte ger med sig.

SaraK: Jag har också haft otroligt mycket halsfluss som barn (och i perioder som vuxen också) och känner väl igen symptomen så det är därför jag vill göra något åt det innan det bryter ut. Grejen är bara den att mina vanliga knep kan jag inte använda eftersom jag inte bör ta dem nu när jag är gravid. btw, jag läste att Muccoangin inte rekommenderas till gravida, så jag vill helst undvika det.

MissKaos: Jag var nog lite otydlig. Det är alltså inte halsfluss jag har. Än. Jag ville bara ha tips på receptfria läkemedel jag kan bomba kroppen med som inte är farligt under graviditeten. Kåvepenin och Amoxicillin är väl receptbelagda? Och eftersom jag är allergisk mot penicillin är kanske inte det att föredra :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais
    FiaFunderar skrev 2013-10-30 12:42:34 följande:
    Wiiihoo!!
    En bra dag idag! Har fått sovit inatt (äntligen efter 4 sömnlösa nätter)
    Var hos BM förut. SF mått 32 cm nu i vecka 34 OCH bebis hade fixerat sig! :)
    Jag blev jätteförvånad eftersom jag trodde att det skulle bli som förra gången = vändningsförsök och fixerade sig aldrig.

Så nu känns det bra :)

Vad har ni för SF mått nu och vilken vecka är ni i?
    Vad skönt att din bebis har fixerat sig nu redan, särskilt med erfarenheten från förra gången! :) Jag tror jag hade 32 nu och för två veckor sen, är i vecka 36 (35+4 igår när hon mätte).

Jag har å andra sidan en dålig dag ;) sovit dåligt pga mkt sammandragningar och känner mig stressad över jobb.
    Jag velar också mellan vilken förlossning jag ska välja, har tänkt gå på de infoträffar som sjukhusen anordnar. Nu när jag ringde till BB Stockholm för att fråga om deras informationskväll var det en ytterst dryg kvinna som svarade och jag fick veta att jag inte är välkommen, typ. Bara om man har dem som förstahandsval får man komma på info, men vaddå jag vill ju få info för att kunna göra ett bra val. Känner mig ju inte så sugen att välja dem nu i alla fall efter det... 
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-10-30 13:20:25 följande:
    Blir ju galen på försäkringskassan, när tänkte de fixa sin hemsida så man kan logga in??? (sliter av mig håret) eller låta en åtminstone stå i telefonkö "just nu har vi hög belastning, prova igen senare, klick". Blir väl tvungen att åka in till dom imorgon och skälla, tänker va på mitt allra argaste humör och tala om hur inkompetenta de är.. Grrr!!!

Vi kan gråta över dom tillsammans. Jag tog mig IN i systemet men "fick" bara lägga in fp för en period (vill ändra antalet dagar sedan tänkte snålköra tom 9/2..)

Tycker rätt synd om dom som jobbar "på golvet" där-
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Häffaklumpen! V 35!
  • MissKaos

v35 med sonen.
    Tycker nog att magen är betydligt större denna ggn! Och längre ner va? Eller ser ni skillnad?
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-30 12:32:32 följande:
    Just hemkommen från BM å allt såg bra ut :) lillan ligger fortf med huvudet neråt men har inte börjat sjunka neråt än. Nu får tiden gäääärna gå lite snabbare!!

Misskaos - jag lider med dej!! Är en person som avskyr oreda å jag skulle bli tokig av en renovering hemma nu!

Tack!! Inte bara jag då. Jag vill bara kasta ut en massa gammal skit och åka till sortergården med det. Det ska dit men det är ju meningslöst sålänge det står en TV mm i kartong här som ska upp i vardagsrummet.

Och vad skönt att allt såg bra ut! Jag vill ha bebis nuuuuu eller ja, såfort det är lite ordning här. V35 är inte idealist att föda i såklat. Men sen. Försöker nu peppa mig själv för att gå lika länge som sist.
Svar på tråden December bebis 2013