• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Eyeonly

Någon som ska ta influensavaccinet ?? Rekommendationerna är att man ska ta det när man är gravid . Är osäker , men känns som att de kanske är bra å ta så man inte blir sjuk när man har en liten bebis

• Fröken78
    Eyeonly skrev 2013-10-31 08:26:15 följande:
    Någon som ska ta influensavaccinet ?? Rekommendationerna är att man ska ta det när man är gravid . Är osäker , men känns som att de kanske är bra å ta så man inte blir sjuk när man har en liten bebis

Jag har tagit. Lite svullen på armen, inga andra biverkningar än så länge. Tog i förrgår.
  • sarak

Jag har gjort det. Inte bara för att det är jobbigt att bli sjuk med liten bebis. Även bebisen får ett skydd som nyfödd och som gravid riskerar du att drabbas hårdare än andra. Så för mig var valet självklart, men vet att det är många som tvekar
  • Felinne

Pratade om det med min barnmorska igår och bestämde då att jag nog ska ta det. Hon har inte nämnt något om det tidigare men eftersom hon gjorde det nu så känner jag att det är lika bra att följa hennes råd. Ska bara bli frisk först för tydligen vaccinerar de inte folk som är förkylda eller har någon infektion i kroppen.
  • siolina
    Jag kommer inte ta, på grund av att skyddet ändå inte hinner komma bebisen till gagn.
  • Felinne
    siolina skrev 2013-10-31 09:17:30 följande:
    Jag kommer inte ta, på grund av att skyddet ändå inte hinner komma bebisen till gagn.
    Hur menar du med att det inte hinner komma bebisen till gagn?
  • siolina
    Felinne skrev 2013-10-31 09:24:26 följande:
    Hur menar du med att det inte hinner komma bebisen till gagn?
    Att bebisen inte hinner få antikroppar av vaccinet.
  • MissKaos

Inte konstigt du är yr och trött!

Florida skrev 2013-10-30 23:28:15 följande:
    Någon mer än jag som har det jobbigt med yrsel & är jätte trött. Järnvärden som ligger under 100 men äter järntabletter ... är v 35

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nillis13

TUL igår gick bra, liten växer som den ska och följer sin kurva fint :) läkaren sa också att SF måttet kan plana lite när bebis fixerat sig.

Däremot ligger en liten flik av moderkakan väldigt nära "utgången". Måste därför in på ytterligare ett UL i v 37 för att se om den har flyttat sig. De vet inte än om jag kan föda vanligt, och kejsarsnitt som är min stora skräck - blä :(

Någon annan som haft lågt sittande moderkaka som hunnit flytta sig?

• MissKaos

Fast för smittspridning gör det ju skillnad. Om du blir sjuk bör ju risken för bebisen öka iom exponering.

Jag är annars emot vaccin till friska individer men kan inte bestämma mig vad jah tycker ang graviditet

siolina skrev 2013-10-31 09:29:00 följande:
    Att bebisen inte hinner få antikroppar av vaccinet.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013