• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Em me

Misskaos, jag lämna urinprov i måndags då jag även har en del sdr. De visa inget men skickades på odling.. Ingen har ringt om de än iaf.. Jag har ingen feber eller så..

• sarak

Fk ger mig ångest. Måste ta tag i det där snarast. Är noll insatt. Men GLAD för har precis fått veta att jobbet betalar ut föräldrarna. Blir ett par tusen extra i 5 månader

• FiaFunderar

Jag läste att fixering och ruckbar är typ samma sak. Det är vanligare att barnet är ruckbart hos en omföderska eftersom vi kan ha lite större utrymme i bäckenet.

• corky

Hej på er! Det var ett tag sen jag skrev nåt. Förra veckan träffade jag en läkare ang min gravdiabetes. Har fått kollat blodsockret själv i tre veckor, och läkaren tyckte jag låg bra till så det kändes bra. Hon gjorde ett UL för att kolla storleken på bebisen,då följderna av diabetes är att barnet kan bli stort.
    Vid UL 32+1 vägde killen 2,4 kilo, och förväntas väga strax över 4 kilo vid förlossning. Det låter galet stort,men det var nog egentligen vad jag förväntade mig då både jag och min sambo vägde 4 kilo när vi föddes.
    Samtidigt känns "strax över 4 kilo" enormt att klämma ut!!!

• MissKaos

Det är ofta lättare att föda större barn! Min kom ju ut hsn vägde över fyra.

corky skrev 2013-10-30 19:23:43 följande:
    Hej på er! Det var ett tag sen jag skrev nåt. Förra veckan träffade jag en läkare ang min gravdiabetes. Har fått kollat blodsockret själv i tre veckor, och läkaren tyckte jag låg bra till så det kändes bra. Hon gjorde ett UL för att kolla storleken på bebisen,då följderna av diabetes är att barnet kan bli stort.

Vid UL 32+1 vägde killen 2,4 kilo, och förväntas väga strax över 4 kilo vid förlossning. Det låter galet stort,men det var nog egentligen vad jag förväntade mig då både jag och min sambo vägde 4 kilo när vi föddes.

Samtidigt känns "strax över 4 kilo" enormt att klämma ut!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky
    MissKaos skrev 2013-10-30 19:42:03 följande:

Det är ofta lättare att föda större barn! Min kom ju ut hsn vägde över fyra.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jaha,det har jag aldrig hört! Det var ju positivt, hur kan det komma sig?
  • MissKaos

Jag tror drt hafe att göra med stt barnet kunde hjälpa till mer själv. Och tyngdlagen.. läste det när jag väntade stora killen på flera ställen!

corky skrev 2013-10-30 19:47:16 följande:

corky skrev 2013-10-30 19:47:16 följande:

• MissKaos

Åh! Fint! Fin mage

Cornelia 084 skrev 2013-10-30 15:51:27 följande:
    Vecka 34 idag. Nu är det inte långt kvar, tjejer (& eventuellt killar)! Heja oss! :)

• sarak
    MissKaos skrev 2013-10-30 14:21:46 följande:

Häffaklumpen! V 35!

Inte alls häffaklump! Jättefin!!
  • sarak
    Cornelia 084 skrev 2013-10-30 15:51:27 följande:
    Vecka 34 idag. Nu är det inte långt kvar, tjejer (& eventuellt killar)! Heja oss! :)

Åh vad snygg du är då! Fin klänning med
Svar på tråden December bebis 2013