• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • pyysen

FiaFunderar: Kul att du tog upp det med SF måtten för jag var på kontroll idag och jag har SF mått 29cm (är i v.34) . Ligger strax under medelkurvan men är ändå nervös av att det var så litet.

• Förstaförsökaren26

Siolina - jag tror det(?). Vilken vecka är du i?

Misskaos - Vilken fin mage!! Jag hoppas så att sista tiden går fort nu!! Så alla vi kan få ha våra små juveler hos oss!!

• Eyeonly

Är oxå i vecka 34 med sf mått 29, inge konstigt alls sa min bm:) bebis hade sjunkit ner men var ruckbar .

• siolina
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-30 14:57:20 följande:
    Siolina - jag tror det(?). Vilken vecka är du i?

Misskaos - Vilken fin mage!! Jag hoppas så att sista tiden går fort nu!! Så alla vi kan få ha våra små juveler hos oss!!
    Är i vecka 35! Kommer träffa bm nu i veckan så vi får se vad hon säger.
  • Förstaförsökaren26

Siolina - okej :) ja, jag hänger inte riktigt med på vad som är fixerat å inte hehe! Vet att hon är neråt å hoppas på att hon stannar så nu! :)

• Em me

Jag har inte varit mig själv senaste dagarna, i helgen mådde jag illa och och var matt och hängig, har därför lite paus med järntabletter och dricker blutsaft. Idag är jag så sjukt trött, visst har jag vaknat och kissat massa men ändå somnat om relativt fort. Jag har sovit massa idag på dagen men är ändå lika trött. Fungerar ju idag när jag är hemma men imorgon är de jobba som gäller.. Magen är sådär med och äter konstigt.. Är inte riktigt mig själv.. Som om nått är på g, men är i v 35 +1 bara.. Är förstföderska så vet egentligen inget, men har haft dendär känslan att det inte är så långt kvar..

• siolina
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-30 16:26:00 följande:
    Siolina - okej :) ja, jag hänger inte riktigt med på vad som är fixerat å inte hehe! Vet att hon är neråt å hoppas på att hon stannar så nu! :)
    Äh, jag vet inte heller, och det spelar väl inte någon jätteroll om inte förlossningen startar men det är jag inte speciellt orolig för att den ska göra än på ett tag. Känns inte så, om det ens känns på något sätt.
  • Em me

Ni som ska skälla på försäkringskassan kan hälsa från mig! Hatar dem! Bråkat massa med dem, de gjorde dessutom fel och jag hade lägsta mammapenning en stund, de är ordnat nu men tog ett halvår att få överklagat till sina "rättigheter" deras hemsida funkar inte och de går inte boka möte och prata med dem så man förstår deras komplicerade grejer..

• MissKaos
    Em me skrev 2013-10-30 16:44:23 följande:
    Ni som ska skälla på försäkringskassan kan hälsa från mig! Hatar dem! Bråkat massa med dem, de gjorde dessutom fel och jag hade lägsta mammapenning en stund, de är ordnat nu men tog ett halvår att få överklagat till sina "rättigheter" deras hemsida funkar inte och de går inte boka möte och prata med dem så man förstår deras komplicerade grejer..
    Mig glömde dom betala ut pengar till en gång. I SEX MÅNADER!! Fick ringa och prata med deras chef tillsist. Ho bad då om ursäkt och pengarna kom. Dom sa att jag inte hade skicka tin uppg men vid koll så hade jag gjort det. Tre ggr.. Otroligt! Det var när jag var hemma med sonen sista perioden.
    Em me skrev 2013-10-30 16:37:57 följande:
    Jag har inte varit mig själv senaste dagarna, i helgen mådde jag illa och och var matt och hängig, har därför lite paus med järntabletter och dricker blutsaft. Idag är jag så sjukt trött, visst har jag vaknat och kissat massa men ändå somnat om relativt fort. Jag har sovit massa idag på dagen men är ändå lika trött. Fungerar ju idag när jag är hemma men imorgon är de jobba som gäller.. Magen är sådär med och äter konstigt.. Är inte riktigt mig själv.. Som om nått är på g, men är i v 35 +1 bara.. Är förstföderska så vet egentligen inget, men har haft dendär känslan att det inte är så långt kvar..
    Har du ngt virus i kroppen? Mkt sdr?
    JAg ficktyp lite diarre innan sonen kom ut det lär väl vara rätt vanligt? Sprang på toa massor. Kanske får du lite tidigare då?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013