• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nov13

Vecka 38 idag! 20 dagar till bf.
    Någon som vet om det går bra att basta?

• MissKaos

Tydligen miss i kommunikationen. Bm hade bokat in mig i onsdsgs jag hade skrivit upp på måndag. Oh well. Missat en tid. Surt. Nu blir det både klippning och bm på torsdag. Heldag. Jobbigt. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    Nov13 skrev 2013-11-08 08:28:11 följande:
    Vecka 38 idag! 20 dagar till bf.
    Någon som vet om det går bra att basta?
    Det ska inte vara någon fara att basta. Sitt inte för länge bara. Och drick mycket. Jag har bastat, men bara korta stunder. Känns inget bekvämt. Sitt en liten stund och svalka dig i duschen sen. Så kan man gå in igen om man vill.
  • sarak

Gaaaaaahhh!!! Skulle äntligen åka hem och få helg efter en lång arbetsvecka. Då pajar bilen!! 15 mil hem!! Sambon är på väg. Tar väl minst 1,5 timme. Sitter i bilen. Kissnödig. Får nog bogsera. Kommer komma  hem mitt i natten. Bilen kanske får sova kvar här.  Fattas bara att vattnet går...*Inte börja gråta*

• IdaJ

Har haft värsta fredagen någonsin idag. Fick reda på idag att den lönen jobbet betalt ut till mig var felaktig, så nu är jag skyldig jobbet 12000kr. Så ringde jag upp försäkringskassan och frågade varför jag inte fått några pengar av dem, och då har dom tydligen glömt att skicka ut ett papper till mig som har gjort att allt har stannat av ang mina pengar. Så nu kanske jag inte får pengar förrän i december. Och vart fan ska jag få 12000 kr från om jag inte får ut mina pengar?

Ååh!! Vill helst bara försvinna och komma fram igen när allt är löst.. :(

• sarak
    IdaJ skrev 2013-11-08 16:54:57 följande:
    Har haft värsta fredagen någonsin idag. Fick reda på idag att den lönen jobbet betalt ut till mig var felaktig, så nu är jag skyldig jobbet 12000kr. Så ringde jag upp försäkringskassan och frågade varför jag inte fått några pengar av dem, och då har dom tydligen glömt att skicka ut ett papper till mig som har gjort att allt har stannat av ang mina pengar. Så nu kanske jag inte får pengar förrän i december. Och vart fan ska jag få 12000 kr från om jag inte får ut mina pengar?
    Ååh!! Vill helst bara försvinna och komma fram igen när allt är löst.. :(
    Men fy vad tråkigt!
    Jobbet har ju gjort fel, prata med dom om situationen. Du måste kunna få betala tillbaka när du har möjlighet. 
  • moruri

Idag vill jag inte bli tvåbarnsmamma, tycker den kan stanna inne två år till. X_X min son har mördat mig idag :,( hur fan ska man palla två? Bölar

• MissKaos

Oj alla! Fre 13/13 1313???

Själv är jag trött pch sur på allt. Fortfarande ingen tv inget nät. Gubben ska iväg sen. Skönt jag och en enorm påse twist om jag får ungen i säng...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oj alla! Fre 13/13 1313???

Själv är jag trött pch sur på allt. Fortfarande ingen tv inget nät. Gubben ska iväg sen. Skönt jag och en enorm påse twist om jag får ungen i säng...

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-07 21:31:13 följande:
    Öm i underlivet nu. I blygdläpparna? Wtf? Och ljumskarna. Knepigt. Känns märkligt i magen men har varit livat. Trött fast jah legat ett par timmar på dagen. Nu soffhäng med film. Tror jsg sks lägga mig igen! Hade plsnerat läsa böcker under gravledigheten. Hittils lästs Noll! Och idag en månad tll bf vad hände med all tid..
    Men nu är spjälsängen monterad bäddad och ser mysig ut! Vill nästan sova fär själv bland gosiga nytvättade filtar och strukna lakan..
    Jag är iofs inte ledig än, men har inte läst en rad sen jag blev gravid. Jag kan inte alls koncentrera mig. Brukar inte annars vara ett problem. Jag har gravid- och föräldratidningar från kompisar som jag tänkt att jag ska frossa i. Men dom står fortfarande ouppackade...
Svar på tråden December bebis 2013