• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Min syster som gått över 14 dagar idag har äntligen åkt in på förlossningen med värkar! Det här kommer bli en spänd eftermiddag/kväll ????:))

• gosnosen
    Fröken78 skrev 2013-11-06 10:48:46 följande:

Jag har också GBS. Är inne på min andra antibiotika kur pga GBS under den här graviditeten. Ska också få dropp vid fl. Hoppas att man hinner få det i tid bara!
    Ja, jag nojar också lite över att hinna in! Är det fyra timmar innan som dropp ska påbörjas? Känns lite olustigt....Men det får väl funka, är glad att det upptäcktes iaf :)
  • sarak
    Nov13 skrev 2013-11-06 11:48:01 följande:
    Repan: då är jag inte helt ensam!

Fått ännu en likadan fruktansvärd förvärk, nyss. Får se om det kommer fler under dagen. Fruktansvärd smärta. Svårt att andas och vill bara skrika nästan.

Ojdå. Kanske något på gång?
    Kommit fler?

Jag har inga förvärkar alls. Någon sammandragning då och då, men dom gör absolut inget ont och jag känner att det inte är någon kraft i dom. Det enda som eventuellt tyder på att det kanske trots allt är en bebis på gång om inte allt för lång tid är som sagt att jag tycker det känns som om min livmodertapp är lite öppen. Någon annan som känner det? 

På fredag samt nästa vecka ska jag iväg och jobba på annan ort. Känner mig faktiskt lite nervös över det. Tänk om förlosningen startar, vad gör jag då? Usch, nojar säkert i onödan, det är ju nästan en månad till bf. Och efter nästa veckas farande och slitande så är jag leeeeediiig!! Hur skulle ni ha gjort?  
  • MissKaos

Peta inte i den! Du kan dra igång fl och orsaka infektion (sa bm här åå fl i en tråd googlade runt en berättade ist hur mam gör hinnsvep själv ) Med det sagt. Jag har med känt efter och min är med lite öppen. Fast det kan den tydligen vara utan att det betyder ngt (tyvärr) jag är mest imponerande över att drt går nå drn och känna! Tydligen är det vanligt hos omföderskor att msn är liye öppen och en anledning att fl går snabbare. Synd man intr kan stoppa in en linjsl vill gärna veta längden på tsppen!

Sålänge vattnet inye hsr gått nej. Inget problem.

sarak skrev 2013-11-06 10:53:25 följande:
    Det känns som om min livmodertapp är lite öppen?? Får typ in fingerspetsen, men når inte att känna ordentligt. Vattengympa ikväll, kan det vara någon fara om det skulle vara så att jag börjat öppna mig?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • linasägerhej

Hallå tjejer, måste bara få fråga..:

Är det någon mer än jag som upplever att det Trycker på som bara den??

Det kommer i omgångar under dagen och blir nästan panikartat. Känns precis som att jag kommer göra på mig vilken sekund som helst :) Springer ( ok, vank-lubbar ) in på toa, men det händer för det mesta ingenting...

Det här är min tredje och det är ingentng jag känner igen från de tidigare graviditeterna, och dessutom extremt olustigt!

Vad hände med vanliga hederliga förvärkar?? ;)   

• sarak
    MissKaos skrev 2013-11-06 18:24:47 följande:
    Peta inte i den! Du kan dra igång fl och orsaka infektion (sa bm här åå fl i en tråd googlade runt en berättade ist hur mam gör hinnsvep själv ) Med det sagt. Jag har med känt efter och min är med lite öppen. Fast det kan den tydligen vara utan att det betyder ngt (tyvärr) jag är mest imponerande över att drt går nå drn och känna! Tydligen är det vanligt hos omföderskor att msn är liye öppen och en anledning att fl går snabbare. Synd man intr kan stoppa in en linjsl vill gärna veta längden på tsppen!
    Sålänge vattnet inye hsr gått nej. Inget problem.

Nä, jag ska inte peta. Blev bara så förvånad. Den kan ju ha varit lite öppen länge, brukar inte rota runt så ofta Och jag har trott att det är låååångt kvar till förlossningen, då jag inte har några förvärkar eller nåt sånt, men nu blev jag lite mer osäker. Jag har också bara läst att man inte ska bada efter vattenavgång, så jag ska ta och pallra mig iväg till vattengympan nu  

• sarak
    linasägerhej skrev 2013-11-06 18:31:28 följande:

Hallå tjejer, måste bara få fråga..:

Är det någon mer än jag som upplever att det Trycker på som bara den??

Det kommer i omgångar under dagen och blir nästan panikartat. Känns precis som att jag kommer göra på mig vilken sekund som helst :) Springer ( ok, vank-lubbar ) in på toa, men det händer för det mesta ingenting...

Det här är min tredje och det är ingentng jag känner igen från de tidigare graviditeterna, och dessutom extremt olustigt!

Vad hände med vanliga hederliga förvärkar?? ;)   

JA, bajs- och kissnödig blir jag precis hela tiden och då är det bråttom!! Fast jag är verkligen bajs- eller kissnödig då, dvs det kommer något. Ingenting som jag tror för min del har någonting med förvärkar att göra.
  • sarak
    moruri skrev 2013-11-06 12:21:21 följande:
    Aj? Känns helt plötsligt som att jag sitter på bebisens huvud.

Oj. Jag känner inte alls igen dom där symtomen med bowlingklot mellan benen osv. Men min bm sa att den låg fixerad ganska långt ner. Men hon sa också att magen nog skulle sjunka snart. Så det kanske kommer. Gör det ont? Eller menar du att det gör ont på bebis om du sitter på den?
  • MARlA
    FiaFunderar skrev 2013-11-04 18:30:09 följande:
    Nu har jag fått hem mitt te med 100% hallonblad... Bara att börja pimpla :)

Jag satt just och funderade på det här med hallonbladste..oftast hör man ju att kvinnor dricker det för att få igång förlossningen. Men sen har jag också läst att teét kan underlätta vid förlossningen och stärka livmodern.? Har du någon mer kunskap om hallonbladste eller i vilket syfte dricker du det för? Jag är beräknad den 29 december och vill gärna gå över tiden några dagar in på 2014 så det är mest därför jag undrar! :)
Svar på tråden December bebis 2013