• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-11-06 22:04:40 följande:
    Inget nät än efter åska mobilsurf.. tusen felslag.
    En...kan. .
    Ja, vad läskigt det lät med åskan! Tur i oturen ändå att inget värre hände.
  • siolina
    Repan skrev 2013-11-06 22:15:54 följande:
    Vår bebis sover aldrig heller. Det är faktiskt rent löjligt, läste någonstans att de skulle sova typ 90 % av dagen? HA säger jag bara. I så fall springer den i sömnen. Den rör sig konstant, alltså av dagens vakna timmar är den stilla max 2-3. Övrigt tid konstant rörelse. Några timmar är den extra aktiv, och har märkt att den reagerar på när t.ex. katten jamar o spinner vid magen, när frugan säger saker med gäll röst och vid höga ljud i övrigt. Ibland brötar den runt mer liksom.
    På natten när jag vaknar och kissar känner jag även då ofta rörelser, ibland så jag inte kan sova, ibland somnar jag ifrån dom.

Om detta är dygnsrytmen bebisen ska ha kommer den aldrig växa något och vi kommer typ dö av sömnbrist. 
    Precis så tänker jag. När sover hen? När är det tänkt att vi ska få sova? Är det en vampyr? (Fast de kanske sover på dagarna åtminstone, det gör inte denna typ.) Antingen sprattlar bebisen i sömnen eller så sover den helt enkelt typ aldrig mer än max 20 min i sträck.
  • MissKaos

Min unge är rätt lugn. Sen kör han ett räjs varje kväll. Hoppas det håller i sig!

Träffadf en femveckors igår. Mammsn bejövde lite sjalhjälp och Jissses så söt habn var! Åhhh en sån vill jag med ha!

Jättetrött idag.. lägga mig igen tror jag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen

Min är också rätt lugn i magen. Tillräckligt regelbunden aktivitet för att jag inte ska noja i onödan men annars rätt lugn. Lite mer bök på kvällen, men inget på natten alls som jag känt av. Verkar vara lite morgontrött också för det tar alltid ett tag innan jag känner den efter frukost :)

• sarak

För exakt ett år sen fick vi vårt senaste missfall. Var i vecka 13 då och hade börjat hoppas att det skulle gå vägen. Blev ganska dramatiskt, hade galet ont, blödde massor och förlorade medvetandet i omgångar. Blev tillslut akut sövd och skrapad. Var klen länge efter. Nu ett år senare mår jag helt otroligt bra och har en livlig, nästan färdigbakad bebis i magen. Helt fantastiskt <3 

• MissKaos

Åh underbart

Mina mf har gått stillsamt till. Första förr förra sommaren blircdet nog fattade jag att jag var gravid nät mf et kom pga att det gjorde ont i fogarna när jag börjadr blöda. Kollade mensen och hade då hoppat över. Sen var det ingen tvekan när det kom ut vad det var men väldans odramatiskt. Abdra kpm före bim som en kraftig mens.

sarak skrev 2013-11-07 10:11:38 följande:
    För exakt ett år sen fick vi vårt senaste missfall. Var i vecka 13 då och hade börjat hoppas att det skulle gå vägen. Blev ganska dramatiskt, hade galet ont, blödde massor och förlorade medvetandet i omgångar. Blev tillslut akut sövd och skrapad. Var klen länge efter. Nu ett år senare mår jag helt otroligt bra och har en livlig, nästan färdigbakad bebis i magen. Helt fantastiskt

Idag trött!! Varit lite mkt. La ner alla aktiviteteroch lämnade på fsk sen somnade jag till nu
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Bara för att jag klagade på livligheten idag är bebisen slö idag. Den rört sig en del, visst, men verkligen inte så mycket som jag är van vid. Men visst kan de ha slöare dagar? Vet att jag har tagit upp detta förut, men är man nojig så är man... :)
    Man behöver väl inte bli orolig så fort den är lugnare? När ska man börja oroa sig egentligen?

Svar på tråden December bebis 2013