• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Nää jag älskar böcker...

Nu orkaf jag bars inte. Tvättar hysteriskt idag och har nu bäddat fint i vagnen :') nån mer filt däri senså! Gjort iordninc en låda i hallen till bebis så har alla varsin.

sarak skrev 2013-11-08 18:02:06 följande:
    Jag är iofs inte ledig än, men har inte läst en rad sen jag blev gravid. Jag kan inte alls koncentrera mig. Brukar inte annars vara ett problem. Jag har gravid- och föräldratidningar från kompisar som jag tänkt att jag ska frossa i. Men dom står fortfarande ouppackade...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    sarak skrev 2013-11-08 17:04:50 följande:
    Men fy vad tråkigt!
    Jobbet har ju gjort fel, prata med dom om situationen. Du måste kunna få betala tillbaka när du har möjlighet. 
    Tyvärr är mon chef en idiot, så går nog inte att göra så mycket åt det . Dom vill ha hela summan inom 2 veckor. Och jag känner mig så klantig att jag inte kollade upp så allt stämde. Men eftersom jag inte fick pengar från försäkringskassan så trodde jag att det skulle vara så :/
  • MissKaos

Vad säger facket om det?

IdaJ skrev 2013-11-08 19:19:39 följande:
    Tyvärr är mon chef en idiot, så går nog inte att göra så mycket åt det . Dom vill ha hela summan inom 2 veckor. Och jag känner mig så klantig att jag inte kollade upp så allt stämde. Men eftersom jag inte fick pengar från försäkringskassan så trodde jag att det skulle vara så :/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja packaf är den. Delvis. Kamrra mobil och laddare saknas. Det viktigaste mao..

Tror det är olika vad msn vill ha med sig.

Egna mjuka kläder o innetofflor

Nessesär läpsyl man blir torr av lustgasen

Ngt att äta

Sportflaska till fl (jag fixar inte dom där små plastbägarna ffa inte liggande)

Kläder till bebis glöm inte liten mössa lätt åtkomligt det sätter man ju på direkt.

Egna filtar t bebis bbs är hårda

Tvättlappar (torra) bbs är hårda

Overall t bebisen för hemresa

Evt ngn tidning att läsa

Bärsjal

Mobil kamera och laddare

Mer?

Äntligengravid skrev 2013-11-08 19:38:47 följande:
    Har ni packat BB-väskan? Känns som jag har noll koll på vad jag ska packa för nåt. Nån som har nån bra checklista?

• MissKaos

Syftade mest på otur.. alla verkar ha haft en pissdag?

Äntligengravid skrev 2013-11-08 19:38:47 följande:
    Har ni packat BB-väskan? Känns som jag har noll koll på vad jag ska packa för nåt. Nån som har nån bra checklista?

• Äntligengravid
    MissKaos skrev 2013-11-08 20:06:35 följande:
    Ja packaf är den. Delvis. Kamrra mobil och laddare saknas. Det viktigaste mao..
    Tror det är olika vad msn vill ha med sig.
    Egna mjuka kläder o innetofflor
    Nessesär läpsyl man blir torr av lustgasen
    Ngt att äta
    Sportflaska till fl (jag fixar inte dom där små plastbägarna ffa inte liggande)
    Kläder till bebis glöm inte liten mössa lätt åtkomligt det sätter man ju på direkt.
    Egna filtar t bebis bbs är hårda
    Tvättlappar (torra) bbs är hårda
    Overall t bebisen för hemresa
    Evt ngn tidning att läsa
    Bärsjal
    Mobil kamera och laddare

Mer?
    Då verkar det som jag fått med det mesta Inget ätbart packat än men det finns hemköpt och lapp ska sättas på dörren så man inte glömmer
  • MissKaos

Det där är vad jag har packay vet inte om det är vad man ska ha?

Amningsnattlinne o amningsbh la jag ner.

Om det är pautomat rller kaffe/snax automat kan nog lite mynt vara bra med. Slippa utsvulten man om det drar ut på tiden.

Äntligengravid skrev 2013-11-08 20:18:51 följande:
    Då verkar det som jag fått med det mesta Inget ätbart packat än men det finns hemköpt och lapp ska sättas på dörren så man inte glömmer

• Felinne

Födelsestatistik
    Hej på er. Jag vet inte hur intresserade ni är av statistik men jag hittade den här informationen i Vi föräldrar som är baserat på Socialstyrelsens siffror. Tänkte att det kanske är någon annan är jag som också tycker att det är intressant att veta hur många barn som föds på BF. FF=Förstfödeska, OF=Omföderska. (Hoppas att tabellerna fungerar som de ska..)

Dagarna kring BF (40+0 här)   vecka FF % OF % tot % 39+0 2,4 2,7 2,6 39+1 2,6 3,0 2,8 39+2 3,0 3,3 3,2 39+3 3,3 3,7 3,5 39+4 3,5 4,0 3,8 39+5 3,7 4,2 4,0 39+6 4,0 4,5 4,3 40+0 4,3 4,8 4,6 40+1 4,5 4,8 4,7 40+2 4,5 4,8 4,7 40+3 4,5 4,8 4,7 40+4 4,5 4,6 4,6 40+5 4,4 4,4 4,4 40+6 4,0 4,2 4,1  
    Veckorna kring BF (v40 här)   vecka FF OF tot 37 4,8 4,4 4,6 38 10,9 12,1 11,5 39 22,4 25,5 24,0 40 30,6 32,5 31,6 41 21,6 19,4 20,5 42 9,6 6,1 7,9  

Svar på tråden December bebis 2013