• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Otursfredagen fortsatte. När jag äntligen kom hem fick jag så ont i magen att jag seriöst trodde jag skulle dö. Toalettbesök hela natten. Fortfarande magknip kan inte sova. Måste ha blivit rejält magsjuk. Orkar inte!

• Repan
    sarak skrev 2013-11-09 06:29:33 följande:
    Otursfredagen fortsatte. När jag äntligen kom hem fick jag så ont i magen att jag seriöst trodde jag skulle dö. Toalettbesök hela natten. Fortfarande magknip kan inte sova. Måste ha blivit rejält magsjuk. Orkar inte!
    Vila vila vila, vatten och paracetamol. Brusisar kanske för magens skull? Upplever det är lite jobbigare att ta hand om tabletter när man är dålig.

Jag var också uppe i natt med extremt dålig mage. Fattar inte varför, inget jag ätit då frun ätit samma och mår fint.  Sängläge idag helt enkelt. 
    Stackars dig och din otroligt jobbiga dag igår! Hoppas resten av helgen blir lite bättre.

Idag går vi in i vecka 35! 41 dagar kvar. Kan knappt ta mig ut längre. 1,5 timme i en stol och sen sitter jag och gungar av smärta och måste gå. Blir sängliggande efter varje gång jag har ett ärende, t.ex till MVC. Föräldrautbildningen tar kål på mig, 2h i stol. Läkarbesök på onsdag, akupunktur i veckan. Vet inte om det hjälper mig direkt. Ska få citodon utskrivet så att jag kan lugna mig med att det finns om jag får panik som jag får ibland när smärtan bara tilltar oavsett hur jag ligger o vilar.

Inget roligt upplopp detta! Men härdar ut. Hoppas så innerligt på att inte behöva gå över tiden. Känner att jag precis håller ihop psyket som det är. Ingen förlossning skrämmer mig just nu, tar vilken smärta som helst i upp till 20 h jämfört med detta långa utdragna konstanta smärttillstånd. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Vätska. Försök äta lite typ rostat bröd. Vänta ut det. Får du inte behålla vätska så kontakta vården iom graviditet

sarak skrev 2013-11-09 08:09:02 följande:
    Åh vad det är synd om mig. Mår verkligen dåligt. Något tips?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Är de nån här som vet om de inte är bra att clementiner under graviditeten? Jag kan inte hitta ngt bra svar..

Jag som blivit lite små tokig i clementiner nu under slutet!!

• Repan
    Tuttiluttan skrev 2013-11-09 16:14:49 följande:
    Är de nån här som vet om de inte är bra att clementiner under graviditeten? Jag kan inte hitta ngt bra svar..

varför skulle det vara dåligt? 
    Bebis BF 20 december 2013
  • moruri

Haha om clementiner inte är bra ligger jag illa ute ;). Kolla livsmedelsverkets hemsida. Där står allt du bör undvika.

• MissKaos

Ät på! Frukt är ju bra. Möjligen starkt för din mage?

Ikea idag. Helt slut! Men nu står en 90säng i bebisen rum så en kan sova där vb. Ingen tjänar på att alla är lika trötta! (Grannen fick hjälpa till att bära)

Ska bara motivera gubben att köpa hem elfa hyllor och flytta garderober... så jag kan lägga allt på plats och få tvättat det sista. Lite småfix sen som lägga upp gardiner köpa gardiner till "nya" vardagsrummet köpa ny antennkabel och dra runt soffan. Köpa matta till barnrummet osv. Känns hanterbart om garderobsprylen blir fixad. Har en hel flyttlåda (till) med kläder att tvätta jue! Ifs större strl men så skönt stt göra det nu när tid finns! Tänkte även köpa hem lite blöjor i strl 2. 

Tuttiluttan skrev 2013-11-09 16:14:49 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013