• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-11-05 12:57:07 följande:

Åh vilka undrrbara magsr Fia och Mourori!

Kommer baddräkts bild när nätet åtetvänder!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tack!

Jag känner mig väldigt rund nu :)

Men fyyy vad läskigt med blixten! Vilken tur att det gick så bra som det gick!
  • MariaOchNiklas

Vet någon hur det är med vattenkoppor när man är gravid? Det verkar gå på dotterns dagis. Har bara hört att det är farligt för höggravida att bli utsatta för även om det är dottern som skulle kunna få det.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Emelius
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-05 18:50:38 följande:
    Vet någon hur det är med vattenkoppor när man är gravid? Det verkar gå på dotterns dagis. Har bara hört att det är farligt för höggravida att bli utsatta för även om det är dottern som skulle kunna få det.
    Har du haft vattkoppor själv så är det inget att oroa sig för :)
  • MariaOchNiklas

Har haft det, men det jag har hört är att det är farligt om livmodertappen öppnat sig och att det då kan va farligt för fostret. Vet inte vem som sagt det till mig. Men känns lite läskigt då man inte riktigt vet när det är dax för liten att titta ut.

Emelius skrev 2013-11-05 19:06:47 följande:
    Har du haft vattkoppor själv så är det inget att oroa sig för :)

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Emelius
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-05 19:14:44 följande:
    Har haft det, men det jag har hört är att det är farligt om livmodertappen öppnat sig och att det då kan va farligt för fostret. Vet inte vem som sagt det till mig. Men känns lite läskigt då man inte riktigt vet när det är dax för liten att titta ut.
    Jaha ja det har jag inte hört något om. Vet bara att bm tog ett test på mig för att se om jag haft det eftersom jag jobbar på en förskola. Testet visade att jag haft vattkoppor och då sa hon att jag inte behövde oroa mig. Kanske du borde ringa till din bm och höra med henne för säkerhets skull?
  • Lina1990

Äntligengravid: ja man får nog hålla tummarna för lite tur att man skall få en bra handledare på fk som är förstående. Sen beror det säkert på vad man har för jobb med.

• Cornelia 084

Har haft sån mensvärk och tryck/dunkande i underlivet de senaste kvällarna. Inget skönt alls!

Hade inget sånt när jag väntade sonen förrän det verkligen var dags för honom att komma ut... Är det detta som kallas förvärkar, månne?! Aja, vecka 35 imorgon.

Hoppas ni mår bra, tjejer! :)

• MariaOchNiklas

Ska till bm i morgon så ska höra vad hon säger. Läste lite igår kväll på nätet och det verkar lugnt om man redan har haft det. Även att bebisen har ett litet skydd i sig genom att jag redan haft det. Å att det gav skydd genom att amma.

Emelius skrev 2013-11-05 19:25:19 följande:
    Jaha ja det har jag inte hört något om. Vet bara att bm tog ett test på mig för att se om jag haft det eftersom jag jobbar på en förskola. Testet visade att jag haft vattkoppor och då sa hon att jag inte behövde oroa mig. Kanske du borde ringa till din bm och höra med henne för säkerhets skull?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • FiaFunderar
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-06 07:43:06 följande:

Ska till bm i morgon så ska höra vad hon säger. Läste lite igår kväll på nätet och det verkar lugnt om man redan har haft det. Även att bebisen har ett litet skydd i sig genom att jag redan haft det. Å att det gav skydd genom att amma.

BF 19 DECEMBER ???
    Förra december när Leonora var 6-7 månader så umgicks vi med min bästa kompis och hennes 4-månaders bebis. Det visade sig att hon hade fått vattkoppor. Så vi var helt säkra på att Leonora skulle få det. Men icke!

Hon träffade även en annan med vattkoppor när hon var lite äldre. Men inte heller då blev hon smittad.

Vissa verkar få riktigt bra skydd utav amning :)
  • Nov13

God morgon!

Vaknade av en sjuk förvärk(?) 5 imorse efter en natt med lite förvärkar som vanligt. Men denna var något helt annat, trodde jag skulle gå av på mitten, visste inte vart jag skulle ta vägen. Hoppades att det var på gång lite men har bara haft lite sd sen dess. Vecka 36+5 idag så den anses ju klar på fredag. Hoppas den vill titta ut ganska snart. 22 dagar till bf. Spännande! :)

Har ni andra några känningar?

Svar på tråden December bebis 2013