• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    siolina skrev 2013-11-07 13:09:25 följande:
    Bara för att jag klagade på livligheten idag är bebisen slö idag. Den rört sig en del, visst, men verkligen inte så mycket som jag är van vid. Men visst kan de ha slöare dagar? Vet att jag har tagit upp detta förut, men är man nojig så är man... :)
    Man behöver väl inte bli orolig så fort den är lugnare? När ska man börja oroa sig egentligen?
    Av vad jag har läst i böcker så kan du börja oroa dig om frekvensen på rörelserna minskar drastiskt, och det låter det ju inte som att den har gjort nu. Bebisen har ju lugnare och aktivare perioder under hela graviditeten och framförallt mot slutet blir det ju lite trångt för den att röra sig med lika stora rörelser som tidigare. Men om du känner dig orolig är det ju bara att ringa - skadar ju aldrig att prata med någon som vet lite mer liksom.
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2013-11-07 13:15:03 följande:

30 dagar kvar!!!!

37 dagar här och jag räknar ner och räknar ner :)
  • Fröken78
    siolina skrev 2013-11-07 13:09:25 följande:
    Bara för att jag klagade på livligheten idag är bebisen slö idag. Den rört sig en del, visst, men verkligen inte så mycket som jag är van vid. Men visst kan de ha slöare dagar? Vet att jag har tagit upp detta förut, men är man nojig så är man... :)

Man behöver väl inte bli orolig så fort den är lugnare? När ska man börja oroa sig egentligen?

Jag fick följande råd av en barnmorska:

Ät och drick något ungefär den tiden på dygnet som bebisen brukar vara som mest aktiv. Lägg dig sedan på vänster sida i två timmar. Under de två timmarna ska du känna minst 10 fosterrörelser. Bra att ha som en liten måttstock.
  • MissKaos

Öm i underlivet nu. I blygdläpparna? Wtf? Och ljumskarna. Knepigt. Känns märkligt i magen men har varit livat. Trött fast jah legat ett par timmar på dagen. Nu soffhäng med film. Tror jsg sks lägga mig igen! Hade plsnerat läsa böcker under gravledigheten. Hittils lästs Noll! Och idag en månad tll bf vad hände med all tid..

Men nu är spjälsängen monterad bäddad och ser mysig ut! Vill nästan sova fär själv bland gosiga nytvättade filtar och strukna lakan..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Uhh jag gjorde misstaget att ta mig en spontantripp till Ullared idag. INTE så genomtänkt när man snart är i v36. Suttit bil sammanlagt ca 7 timmar å sedan gått runt därinne. Nu jäklar trycker det på stenhårt neråt. Kan fixering vara på g?! Har aldrig upplevt sådant tryck förut!

• siolina

Tack för tips! Hen vaknade till liv lite på kvällskvisten plus att jag faktiskt pratade med min barnmorska, som sa att jag inte behövde oroa mig så det känns bättre nu. En månad kvar, dagar som denna vill jag ha ut bebisen nu.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-07 21:41:39 följande:
    Uhh jag gjorde misstaget att ta mig en spontantripp till Ullared idag. INTE så genomtänkt när man snart är i v36. Suttit bil sammanlagt ca 7 timmar å sedan gått runt därinne. Nu jäklar trycker det på stenhårt neråt. Kan fixering vara på g?! Har aldrig upplevt sådant tryck förut!
    skulle inte heller orka åka bil i sju timmar. Hoppas du fyndade så det blev värt det!
  • Förstaförsökaren26

Siolina - vågar knappt erkänna att jag handlade knappt. Införskaffade en blöjhink å en svart body för det har jag letat efter överallt. Bebisen har fått vinröda Manchester av min mamma å min kära sambo har såna byxor oxå så töntig som jag är så vill jag att de ska matcha lite med varsin svart överdel till hehe. Men annars så nej inget spec!

• novaaaa

Var på Ullared oxå fast igår, har med restid på 7 timmar t/r dock tog vi hållet mot Helsingborg hem vilket blir ca 2 timmar längre resa :/ idag har jag haft ont i högra sidan av magen precis hela tiden :(

Det positiva är väl dock att vi handlade hur mycket som helst ;)

• cupcakekiller

Dagens gnäll: V.36 imorgon och har vidrigt ont i ljumskarna och hela underlivet, typ i själva hålet eller vad man ska säga. Jag kan knappt gå och det känns som om hon ska ramla ur när som och hon är inte ens fixerad, kollade med ul hos bm i måndags. 
    Ooooorkar inte mer! Vill bara sova hela tiden men det är ju inte möjligt när jag har en galen 14-månadersson hemma som precis lärt sig gå..

Hinnsvepning 3/12 iallafall (bf är ju 12/12) och hoppas verkligen att den startat igång fl!  

Svar på tråden December bebis 2013