• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Läser lite om förlossningar på bloggar och här och så vidare. Och läser då detta:

"När hon var ute fick de sy mig, för ena min blygdläpp hade gått av helt och jag blev sydd utan bedövning."

Alltså. Ärligt talat? 

Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Låter inte sant.

Dom ger alltid beddövning om dom tror man kommer spricka alt behöva bli klippt. Annars innan dom syr om det inte är färre stygn än stick då..

Repan skrev 2013-11-09 21:53:07 följande:
    Läser lite om förlossningar på bloggar och här och så vidare. Och läser då detta:

"När hon var ute fick de sy mig, för ena min blygdläpp hade gått av helt och jag blev sydd utan bedövning."

Alltså. Ärligt talat? 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    Repan skrev 2013-11-09 21:53:07 följande:

Alltså. Ärligt talat? 

Jag vet inte, men i våran föräldragrupp sa barnmorskan att dom ALLtID bedövar om dom måste sy. Allt annat var skräckhistorier. Och varför skulle dom inte? Finns ingen annan skada någon läkare skulle komma på att sy utan bedövning. Men fy för att spricka så mycket
  • Repan
    sarak skrev 2013-11-09 22:15:25 följande:

Jag vet inte, men i våran föräldragrupp sa barnmorskan att dom ALLtID bedövar om dom måste sy. Allt annat var skräckhistorier. Och varför skulle dom inte? Finns ingen annan skada någon läkare skulle komma på att sy utan bedövning. Men fy för att spricka så mycket
    Men varför skulle å andra sidan en mamma ljuga på sin blogg liksom? Och många?

Bebis BF 20 december 2013
  • Otåligast

Hur har ni andra det med förvärkar? Jag hade mina första riktiga inatt - mycket speciell känsla. Övade teknik från kursen vi gått & är glad över att jag har en metod att ta till men ojojoj - hur ska det gå när det är på riktigt & känns hundra ggr värre ...

• MissKaos

Sluta läs? Tror många skriver saker och överdriver rätt bra.

Repan skrev 2013-11-09 22:29:03 följande:
    Men varför skulle å andra sidan en mamma ljuga på sin blogg liksom? Och många?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    Otåligast skrev 2013-11-10 10:59:16 följande:
    Hur har ni andra det med förvärkar? Jag hade mina första riktiga inatt - mycket speciell känsla. Övade teknik från kursen vi gått & är glad över att jag har en metod att ta till men ojojoj - hur ska det gå när det är på riktigt & känns hundra ggr värre ...

Inga förvärkar alls än så länge. Knappt några sammandragningar ens en gång, dom var värre förut. 
    Vad är det för kurs du gått? Och vilken teknik? Andning?
    Lite nyfiken, har inte läst på så mycket om olika tekniker. Men lånat en film på biblioteket med övningar "Innan du föder". Tänkte kanske försöka hinna titta på den ett par gånger innan det är dags   
  • MissKaos

Jag har köpt två dvf boxar idag. Cityakuten säsong 1 och 2. Tänkte flrsöka få lite slappetid..

• Nania

I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.

Svar på tråden December bebis 2013