• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Äntligengravid
    Nania skrev 2013-11-10 13:14:24 följande:
    I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.
    Åh vilken fin tjej. Grattis
  • Felinne
    Nania skrev 2013-11-10 13:14:24 följande:

I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.

php1Itbib11026.jpg

Grattis!

Vilken fantastiskt bra bild ni har tagit på henne. Hoppas att det fortsätter gå i rätt riktning
  • Nania
    MissKaos skrev 2013-11-10 14:17:54 följande:

Så söt hon är!

Hur mår du?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jodå under omständigheterna är det bra. Jag är själv utskriven men går på medicin än och snittet måste ju läka osv. Lillan är världens finaste men så galet liten. Nu jobbar vi mot att få komma hem snart.
  • MissKaos

Verkligen en pyttebebis.

Skönt att du är ok, gör ju det hela lättare. Klarar hon att suga? Hoppas ni får komma hem snart! Du var i v 36/37 va? Då brukar ju sjukhusvistelsen inte bli Så lång även om drt såklart känns långdraget

Nania skrev 2013-11-10 19:12:56 följande:
    Jodå under omständigheterna är det bra. Jag är själv utskriven men går på medicin än och snittet måste ju läka osv. Lillan är världens finaste men så galet liten. Nu jobbar vi mot att få komma hem snart.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Florida

Någon mer som börjat ha ryggvärk samt molande värk åå nätterna och sedan jobbiga förvärkar på dagtid som gör ont ? Började med det kraftiga sammandragningarna igår från ingenstans. Men molande värken har jag haft några dagar.

• cupcakekiller
    Repan skrev 2013-11-09 21:53:07 följande:
    Läser lite om förlossningar på bloggar och här och så vidare. Och läser då detta:

"När hon var ute fick de sy mig, för ena min blygdläpp hade gått av helt och jag blev sydd utan bedövning."

Alltså. Ärligt talat? 

Min ena inre blygdläpp gick av helt på tvären och där kunde de endast bedöva med bedövningsspray (men jag tvärvägrade bäckenbottsbedövning så, lokalbedövning kunde de inte lägga där), så det hjälpte knappt och jag kände sticken men det var inte värre än sprutstick/piercing.
  • MissKaos

Min piercing gjorde asont.

Bäckenbotten u fl. Kände inget när dom sydde

cupcakekiller skrev 2013-11-10 21:24:01 följande:
    Min ena inre blygdläpp gick av helt på tvären och där kunde de endast bedöva med bedövningsspray (men jag tvärvägrade bäckenbottsbedövning så, lokalbedövning kunde de inte lägga där), så det hjälpte knappt och jag kände sticken men det var inte värre än sprutstick/piercing.

• Cornelia 084

Nania: Ett stort grattis till er fina lilla flicka! Hoppas att allt är bra med er trots omständigheterna!

Svar på tråden December bebis 2013