• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

Repan: Usch vilken hemsk svärmor! Har hon alltid varit så eller har hon bara tappat huvudet totalt under graviditeten?

Hoppas att hon kommer ner på jorden när barnet väl är fött och hon inser sina misstag. Förstår att det är jättejobbigt för er nu men det låter som att bästa taktiken för tillfället bara är att försöka ignorera henne. Jag tror att det tar på tok för mycket energi från dig att göra något annat än det just nu

• FiaFunderar
    cupcakekiller skrev 2013-11-11 17:20:17 följande:
    Är det normalt att bli extra hungrig på slutet av grav? (Har glömt hur det var sist). Gick in i v.36 i fredags och är superhungrig hela tiden, inte sådär cravingsugen utan liksom bara hungrig på allt. De andra senaste veckorna har jag knappt vart hungrig alls och bara ätit 2 ggr/dag och nu har det tvärvänt..   

Jag har inte heller haft någon matlust på säkert 4-6 veckor. Ätit 1-2 ggr per dag Men nu börjar jag faktiskt bli lite sugen på mat igen... Så idag blev det både en fukostmacka med hallonbladste och lövbiffsrullader till kvällsmat :)
  • MissKaos

Hemma från villervsllas Provkollektions försäljning. Mkt bodys i strl 68. Filtar och åkpåsar med. Såg några fleece overaller med. Öppet imorgon och ons med 17-19 i Haga mitt emot ica nära. Inga byxor.

Grymt billigt..

Kom hem med två tröjor till stora kollen 2 bodys en tunnfodrad vändbar bomullsoversll t våren. Alltihop 329kr.

Trött men glad för fina fynd! Särskilt som sonen blev glad

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Första dagen på sista arbetsveckan avklarad! Heeelt slut, är nog inte helt ikapp efter helgens magsjuka. Äta och sova. Det kommer bli en tuff sista vecka. Det kommer att bli en tuff sista vecka. Känner mig dock fortfarande oförskämt välmående. Jag har verkligen inte ont någonstans.

BF 4 december
  • sarak

Repan - Är det sant? Hon verkar ju inte klok! Försök släppa det, förstår om du inte orkar bråka. Hoppas du slipper träffa henne allt för ofta

• MissKaos

Läggdax!

Massa sdr på em. Gjort rätt ont nu på kvällen.Ser iinte fram emot flera veckor såhär.. vill gärna föda snart. Men det lär ju ta tid! 36+0 igår el idag. Nu börjar bebisrn iaf vara färdig!

Godnatt sov sött alla

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Ja alltså svärmor har sina bra sidor och sina dåliga. De dåliga är inte direkt helt lättsmälta.

• siolina

Fy, Repan, det låter som en handfull svärmor. Och jag som trodde jag hade det tufft.

• Repan
    Felinne skrev 2013-11-11 17:59:28 följande:

Repan: Usch vilken hemsk svärmor! Har hon alltid varit så eller har hon bara tappat huvudet totalt under graviditeten?

Hoppas att hon kommer ner på jorden när barnet väl är fött och hon inser sina misstag. Förstår att det är jättejobbigt för er nu men det låter som att bästa taktiken för tillfället bara är att försöka ignorera henne. Jag tror att det tar på tok för mycket energi från dig att göra något annat än det just nu

Hon är tyvärr så här med allt, vill kontrollera och överföra sina egna komplex på andra. Det är ibland ett heltidsjobb att gränssätta henne utan att hålla låg nivå själv.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-11-11 15:18:55 följande:

Repan -ruttna ägg låter snällt.. vilken häxa! Tror hon att hon ska åka iväg med ert barn? Idiot. Jag hade kunnat låta min son sovs hos mormor en natt nu. Hos svärmor aldrig.. hon ville passa honom när han var mindre men no way. Dels var han förliten och ammades -vilket hon inte fattade- dels är hon tja. Hon. Nixpix. Men iaf snäll. Gammal sjuk och insiktslös är skillnad mot din svårmor verkar elak!!

Hon har pratat om att åka utomlands med bebis ja! Galenpanna. Aldrig i livet liksom. Hade inte mina föräldrar fått heller, vad inbillar man sig?
Svar på tråden December bebis 2013