• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Vecka 37. Jobbigt nu, sover dåligt och mycket hormoner i omlopp tror jag. Bråkade med min dotter i morse, känner mig helt utmattad och som en dålig mamma. Hur ska det då bli sen?
    Tänker en del på förlossningen också. Har haft kejsarsnitt som utväg men tror jag ska försöka skippa det. Känns som att ett kejsarsnitt skulle ha ytterligare dålig inverkan på mitt föräldraskap.
    Skulle behöva avsluta en kurs jag går, innen bebisen kommer, men har ingen ork alls till pluggeriet.

• Repan
    cupcakekiller skrev 2013-11-10 21:24:01 följande:

Min ena inre blygdläpp gick av helt på tvären och där kunde de endast bedöva med bedövningsspray (men jag tvärvägrade bäckenbottsbedövning så, lokalbedövning kunde de inte lägga där), så det hjälpte knappt och jag kände sticken men det var inte värre än sprutstick/piercing.
    usch, okej, jag får helt enkelt försöka förtränga detta och hoppas att det inte händer mig… :(

Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Nania skrev 2013-11-10 13:14:24 följande:
    I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.
    GRATTIS till nedkomsten! Vad skönt att allt gick bra under omständigheterna och fortsätter gå bra. Jättefin bild :) 
  • Repan

Svärmor var här igår. Allt var fel tydligen.

Sängkläderna var inte fina nog. Åkpåse i dun tyckte hon nog vi skulle ha. Pyjamasen och en body i BB-väskan var rent gräsliga. En tröja hon pillade ut ur garderoben såg tydligen ut som en disktrasa. Fruns utseende duger inte, hon ser helt klart "fattig ut" i sin stickade tröja som är 2 år. Gräsligt, hon skulle köpa nya kläder åt sitt vuxna barn.

Och barnet ja det kommer hon byta om på när det ska vara med mormor. Det ska synas vilket kön det har och det ska vara dyrt och skjorta och lackskor-stilen. Gärna franskt. Sängkläderna tänker hon byta själv när hon känner för det. Och vi har gräslig smak och en fattig unge som inte får bara nya plagg.

Jag är för trött och har för ont för att gräla, och stör mig på att frun inte gör det heller. Men vet å andra sidan att det inte är någon idé. Vi har grälat. Hon har grälat. Men svärmor verkar ha selektiv minnesförlust, ger sig aldrig, laddar bara om någon månad och sen kör hon igen.

Inte så att vi gör som hon säger liksom, men man orkar ändå inte höra tjatet.
    Blir oerhört provocerad av att hon inbillar sig att hon t.ex. ska ha barnet utomlands en vecka nästa vår, sova över natten när HON tycker och att hon ska byta kläder på vårt barn som om det är en liten klippdocka hon kan leka med.

Herregud tanten har haft sina ungar liksom. Nu är det vår tur.
    Känner för o kasta ruttna ägg på henne. 

• moruri

Repan: haha, låter som hon är mer än en hand full! URK! Jag ogillar min "svärmor", min karls styvmamma (riktiga svärmor dog när han va yngre tyvärr). dock är jag lyckligt lottad att hon bor i Nigeria ;) så slipper fanskapet!

Riktigt påfrestande när någon annan försöker tala om för en hur man ska ta hand om sitt barn, eller klä det, herregud!

• MissKaos

Repan -ruttna ägg låter snällt.. vilken häxa! Tror hon att hon ska åka iväg med ert barn? Idiot. Jag hade kunnat låta min son sovs hos mormor en natt nu. Hos svärmor aldrig.. hon ville passa honom när han var mindre men no way. Dels var han förliten och ammades -vilket hon inte fattade- dels är hon tja. Hon. Nixpix. Men iaf snäll. Gammal sjuk och insiktslös är skillnad mot din svårmor verkar elak!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Peak
    Nania skrev 2013-11-10 19:12:56 följande:
    Jodå under omständigheterna är det bra. Jag är själv utskriven men går på medicin än och snittet måste ju läka osv. Lillan är världens finaste men så galet liten. Nu jobbar vi mot att få komma hem snart.
    grattis till lilla prinsessan {#emotions_dlg.flower} underbart fin! Baby
  • cupcakekiller
    MissKaos skrev 2013-11-10 21:34:59 följande:
    Min piercing gjorde asont.
    Bäckenbotten u fl. Kände inget när dom sydde

Mig tänkte dom ge bäckenbotten utan att fråga först.. Blev skitsur och sa at jag inte ville ha den då jag har hört att den ska göra ont att lägga och dessutom hatar jag när de kommer med sprutor osv utan att förklara varför/vad det är.

Blev sydd inuti med, med lokalbedövning och spray, kände ingenting där.    
  • cupcakekiller

Är det normalt att bli extra hungrig på slutet av grav? (Har glömt hur det var sist).

Gick in i v.36 i fredags och är superhungrig hela tiden, inte sådär cravingsugen utan liksom bara hungrig på allt. De andra senaste veckorna har jag knappt vart hungrig alls och bara ätit 2 ggr/dag och nu har det tvärvänt..   

Svar på tråden December bebis 2013