• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-12 11:06:01 följande:

Hej allihop. Har haft ett avbrott från familjeliv och det har varit skönt. Ville dock kika in och se om det kommit några bebisar. Verkar vara två som kommit. Grattis säger jag! Status på mig är vecka 36+2 fixerad bebis och man kan känna huvudet med ett finger. Har massa värkar och sammandragningar samt att det ilar i underlivet. Har haft femte sjukan parvovirus vilket kan leda till allvarliga följder för ett foster. Ska på mitt 9:e ulj imorn. Bebisen verkar inte ha smittats då kan den få hjärtsvikt och blodbrist. Parvovirus är största orsaken till fosterdöd i andra trimestern. Jag är glad att barnet är färdigt om det skulle bli sjukt men värsta faran är över nu. Jag har gått upp 23 kg men får höra varje dag att jag är sååå fint gravid att jag bara har mage och att det inte syns att jag gått upp så mycket. Känns ju bra. Är dödstrött hela tiden har 7 i järndepåer och 112 i hb. Ligger i soffan större delen av dagen. Har mkt smärtor och det tar på krafterna. Hur mår ni andra?

Vad duktig du varit m pausen o att ta dig igenom dessa sjukperioder! Förstår att du är trött med så lågt järn. Nu är det inte långt kvar i alla fall!

Här är det sjukskrivning med svår foglossning men annars hyfsat, v.34+3 nu. Snigelfart mot målet :) det ilar i underlivet o trycker här med, mkt sammandragningar och då och då någon förvärk.
  • MissKaos

Välkommen tbx!

Plopps80 skrev 2013-11-12 11:06:01 följande:
    Hej allihop. Har haft ett avbrott från familjeliv och det har varit skönt. Ville dock kika in och se om det kommit några bebisar. Verkar vara två som kommit. Grattis säger jag! Status på mig är vecka 36+2 fixerad bebis och man kan känna huvudet med ett finger. Har massa värkar och sammandragningar samt att det ilar i underlivet. Har haft femte sjukan parvovirus vilket kan leda till allvarliga följder för ett foster. Ska på mitt 9:e ulj imorn. Bebisen verkar inte ha smittats då kan den få hjärtsvikt och blodbrist. Parvovirus är största orsaken till fosterdöd i andra trimestern. Jag är glad att barnet är färdigt om det skulle bli sjukt men värsta faran är över nu. Jag har gått upp 23 kg men får höra varje dag att jag är sååå fint gravid att jag bara har mage och att det inte syns att jag gått upp så mycket. Känns ju bra. Är dödstrött hela tiden har 7 i järndepåer och 112 i hb. Ligger i soffan större delen av dagen. Har mkt smärtor och det tar på krafterna. Hur mår ni andra?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nillis13

Plopps80: vad roligt att höra ifrån dig! Välkommen tillbaka! Jobbigt att du varit dålig, hoppas verkligen allt ser bra ut med den lilla!

Själv är jag i vecka 36 nu, mår hyfsat ok förutom denna ofantliga trötthet! :-/ nu har jag dessutom haft sdr med ca 20-30 min mellanrum i över ett dygn. Dagtid kvittar det väl, men bedrövligt att behöva vakna av de på natten. Skulle lätt kunna sova i ett dygn tror jag ;)

Nån annan m mycket sdr? Nåt tips för att få det att lugna ner sig? Vila funkar inte alls... Gäsp.

• moruri

Brööööl! Kräkts massor. Jag som höll på att laga god soppa och bakade bröd. :( känns Inge kul att äta nu.
    Haft ont i svanken och höfterna senaste dagarna. Set me free now!

• Trixxin

MissKaos

Är inne och läser men skriver aldrig men jag gick över 16 dagar med mitt första barn precis som du.. Och undrar varför du skriver max 39 dagar till igångsättning? Har du fått sagt ett datum och varför kan du inte gå över lika många dagar denna gång eller fler? Om jag räknar rätt så får du gå över 14 dagar?

Har ingen koll på hur länge man får gå över men jag minns att den 16 dagen hade jag inte ens fått ett igångsättningsdatum än :/

MissKaos skrev 2013-11-12 12:41:36 följande:
    Repan -sorgligt med personer som din svärmor. Hon lider ju sannolikt mycket av sitt beteende själv och av att andra blir påverkade neg av henne. Du har ju en nyktrr syn på det hela iaf. Bra det. Och din fru försöker det är inte lätt när det är ens föräldrar.

Min farmor är svårt psykiskt skadad så jag vet hur det kan vara. Fast hon är riktigt elak så det är inte riktigt jämförbart men ja, inget kul.

Värsta sdr nu. Tack det räckte med en!! Hoppas det gör ngn form av nytta! 25dgr till bf. Max 39till igångsättning.

• MissKaos

25dgr till bf +14.

Dom har ändrat nu förut lät dom en gå till bf+21 nu är det max +14

Trixxin skrev 2013-11-12 14:24:29 följande:
    MissKaos

Är inne och läser men skriver aldrig men jag gick över 16 dagar med mitt första barn precis som du.. Och undrar varför du skriver max 39 dagar till igångsättning? Har du fått sagt ett datum och varför kan du inte gå över lika många dagar denna gång eller fler? Om jag räknar rätt så får du gå över 14 dagar?

Har ingen koll på hur länge man får gå över men jag minns att den 16 dagen hade jag inte ens fått ett igångsättningsdatum än :/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • gosnosen

Tjejer, jag behöver lite råd! Är i vecka 37 nu och har fått brunrosa flytning i trosan. Inget när jag torkar. Haft lite mensvärk inatt och idag. Behöver man "oroa" sig över detta eller är det helt normalt? Alltså hur gör man? Första bebisen för mig så jag vet inget :)

• Repan
    gosnosen skrev 2013-11-12 16:46:05 följande:

Tjejer, jag behöver lite råd! Är i vecka 37 nu och har fått brunrosa flytning i trosan. Inget när jag torkar. Haft lite mensvärk inatt och idag. Behöver man "oroa" sig över detta eller är det helt normalt? Alltså hur gör man? Första bebisen för mig så jag vet inget :)

Enligt boken vänta barn ska man oroa sig först vid riklig blödning, en liten kan vara tecken på förlossningsstart :)
  • gosnosen

Ok men jag ska inte ringa förlossningen i detta läget? Dom säger ju att man ska ringa vid blödning men när klassas nåt som blödning tänker jag? Brunrosa flytning är inte lika med "blödning" va?

Svar på tråden December bebis 2013