• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    gosnosen skrev 2013-11-13 08:25:12 följande:

Nope no sex. Men gick mycket igår så det kan varit orsaken kanske. Har inte hänt nåt mer förutom lite molvärk nån gång då och då så jag tar det med ro :) bebisen rör sig som vanligt!
    Jag har fått små blödningar i båda mina graviditeter. När jag ringt förlossningen så har de bara varit intresserade att kolla mig om det varit riktigt blod så att säga.

Det fick jag en gång och det var när jag var på BF +13 och då satte värkarna igång samtidigt så då fick vi komma in
  • Em me

V 38 då! 20 dagar till bf.. Dåligt med sömn i natt pga sammandragningar.. Tänk att de ändå kan va över en månad kvar..

• moruri

Blev riktigt arg av personliga skäl på barnmorskan jag träffade idag. Idiot!!!!! Bölat som fan och har nu värsta huvudvärken. Ringde och avbokade alla mina resterande tider på den mvc. Ska ringa till en privat barnmorskemottagning imorgon och se om jag kan gå där de två/tre kollerna som är kvar. Varför har jag sån jäkla otur gällande barnmorskor?

• Repan
    moruri skrev 2013-11-13 11:59:57 följande:
    Blev riktigt arg av personliga skäl på barnmorskan jag träffade idag. Idiot!!!!! Bölat som fan och har nu värsta huvudvärken. Ringde och avbokade alla mina resterande tider på den mvc. Ska ringa till en privat barnmorskemottagning imorgon och se om jag kan gå där de två/tre kollerna som är kvar. Varför har jag sån jäkla otur gällande barnmorskor?
    Vad tråkigt :( Antar du inte vill "prata" om det eftersom det är personligt men det låter bra att du ser till att få bytt barnmorska de sista gångerna nu. Man ska ju inte behöva komma hem och storgråta efter BM-besök, tvärtom!
    Bebis BF 20 december 2013
  • Irlais

Idag är min sista dag på jobbet! Sjukt stressigt att hinna lämna över allt (går inte) men efter idag så är det som det är. Ska bli så skönt att slippa tänka på jobb och stress men väldigt konstigt!

Var hos gynläkaren idag också och hon passade på att kolla status med bebisen. Min tapp (eller är det livmoderhals?) är jättemjuk och ca 2 cm, och hon kunde känna bebisens huvud riktigt långt ner. Det måste väl ändå båda gott för förlossning inom den närmsta tiden? Är ju i vecka 37+5 nu :)

• MissKaos

Skönt med lite vila nu!

Min tapp var 2cm och helt sluten på bf+8m sonen. Tog sen 8dgr tills han var ute! Tydligen kan man gå kort el länge påverkad. Lite öppen tom. Hoppas du har lagom en vecka kvar eller så!

Irlais skrev 2013-11-13 12:49:09 följande:
    Idag är min sista dag på jobbet! Sjukt stressigt att hinna lämna över allt (går inte) men efter idag så är det som det är. Ska bli så skönt att slippa tänka på jobb och stress men väldigt konstigt!

Var hos gynläkaren idag också och hon passade på att kolla status med bebisen. Min tapp (eller är det livmoderhals?) är jättemjuk och ca 2 cm, och hon kunde känna bebisens huvud riktigt långt ner. Det måste väl ändå båda gott för förlossning inom den närmsta tiden? Är ju i vecka 37+5 nu :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-11-13 14:20:03 följande:
    Skönt med lite vila nu!
    Min tapp var 2cm och helt sluten på bf+8m sonen. Tog sen 8dgr tills han var ute! Tydligen kan man gå kort el länge påverkad. Lite öppen tom. Hoppas du har lagom en vecka kvar eller så!
    Verkligen :)  
    Asch typiskt, det säger alltså egentligen ingenting om läget då. Men jag tänker positivt, en vecka till vore lagom för bebisen är ju stor (+10%)! Med en mjuk och kort tapp och stor bebis borde det ju liksom hända grejer... 
  • MissKaos

Ni som kan könna huvudet själva hur långt in är det?

Känns som om min har åkt längre ner. Känner ngt hårt två cm in?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-11-13 16:29:36 följande:
    Ni som kan könna huvudet själva hur långt in är det?
    Känns som om min har åkt längre ner. Känner ngt hårt två cm in?
    Du stoppar in fingrarna i snippan och två cm in är det något hårt? Nej? Två centimeter in i vad?

Svar på tråden December bebis 2013