• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-12 12:50:33 följande:

Fiafunderar - åh, så hon hade slitit sig loss?! När har du BF? Visst finns det tid för henne att fortf fixera sig?!

Jag har bf den 14.e december

Men storasyster fixerade sig som sagt aldrig så jag är inte så förvånad att den här är likadan :) Ut kommer de ju vare sig de är fixerade eller ej... Som tur är :)
  • Förstaförsökaren26

Fiafunderar- åh dagen före mig alltså! :) ja, när brukar de fixera sig? Min har fortf huvudet neråt å är på g art fixera sig men ännu inte fullt ut.

• MissKaos

Hellre ringa en gång för mkt!

Kan ju likagärna vara en slemhinneblödning dom bli sköra av graviditet. Haft sex?

Jag hafe nog väntst och sett om det kom mer om bebisen hade rört dig som vanligt. Meb jag hadr inte lagt mig orolig!! Då sover man inte bättre ringa isf

gosnosen skrev 2013-11-12 16:46:05 följande:
    Tjejer, jag behöver lite råd! Är i vecka 37 nu och har fått brunrosa flytning i trosan. Inget när jag torkar. Haft lite mensvärk inatt och idag. Behöver man "oroa" sig över detta eller är det helt normalt? Alltså hur gör man? Första bebisen för mig så jag vet inget :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Sokkerflikkan

Skriver väl eg ingenting här. Men följer er alla slaviskt varje dag. Kul att det redan kommit två babysar:) snart kommer det väl förmodligen börja komma fler ;)

Imorgon går vi in i V 37 och har 27 dagar kvar till BF.

Tänkte att jag kan ju visa upp vår nya barnvagn som anlände idag. En royal duo hit skeppad från Polen :)

• mallabralla

Min bebis var fixerad men senast när jag var på koll så hade hon skakat sig loss, så bm sa att jag antagligen har rätt bra med plats och mycket vatten, så så var det med det!

• sarak
    Sokkerflikkan skrev 2013-11-12 19:17:33 följande:
    ????????????

Snygg!!!
  • greywolf

Hej alla! Jag har inte skrivit på länge, om det ens var i den här tråden, men jag har hängt med i vad som har hänt längs vägen och det har varit både rolig och sorglig läsning. Framför allt är det häftigt att höra att två bebisar redan har kommit! Senaste dagarna har varit hemska här, fogarna känns helt lösa och jag måste med armarna lyfta upp ben för ben när jag lägger mig i soffan. Känns som att kroppen håller på att tas isär bit för bit, tänk om det känns såhär på förlossningsdagen, vad har man då för kraft att föda!? Är det förresten någon som har fött eller ska föda södra bb i sthlm? Har ni några tips på hur man uthärdar sista månaden och får tiden att gå? Jag har precis gått ner i tid på jobbet och nu länns varje dag som en plåga. Tjejen före mig i kassan på kappahl igår hade gått över tiden en vecka, och när jag då tänkte att jag kanske har 5-6 veckor kvar själv ville jag bara lägga mig ner på golvet och gråta =\ Men men, skickar styrkekramar till alla duktiga tjejer som nu är inne på sista veckorna, ska bli kul att höra vem som åker in till förlossningen härnäst!

• gosnosen
    MissKaos skrev 2013-11-12 19:02:55 följande:
    Hellre ringa en gång för mkt!

Kan ju likagärna vara en slemhinneblödning dom bli sköra av graviditet. Haft sex?

Jag hafe nog väntst och sett om det kom mer om bebisen hade rört dig som vanligt. Meb jag hadr inte lagt mig orolig!! Då sover man inte bättre ringa isf

Nope no sex. Men gick mycket igår så det kan varit orsaken kanske. Har inte hänt nåt mer förutom lite molvärk nån gång då och då så jag tar det med ro :) bebisen rör sig som vanligt!
Svar på tråden December bebis 2013