• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

2cm in i fittan ja! Förut kundr jsg känna huvudet en bra bit in nu könns det långt långt ner. I väggen ca två cm in.

Hej slempropp. . Kom lite mer nu.

siolina skrev 2013-11-13 17:51:53 följande:
    Du stoppar in fingrarna i snippan och två cm in är det något hårt? Nej? Två centimeter in i vad?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nää tror ju inte det ännu. Nyfiken bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Blöjor eller inte blöjor i bb-väskan?? Trots att det är 18 månader sedan jag var där så har jag glömt bort haha

• FiaFunderar

En annan fråga: Vilka tänker skriva förlossningsbrev? Vad har ni tänkt att skriva där?

Jag såg att det fanns en mall till ett förlossningsbrev här på FL. Jag tror jag ska använda mig av den.

• Felinne
    FiaFunderar skrev 2013-11-13 19:08:21 följande:
    En annan fråga: Vilka tänker skriva förlossningsbrev? Vad har ni tänkt att skriva där?
    Jag såg att det fanns en mall till ett förlossningsbrev här på FL. Jag tror jag ska använda mig av den.
    Jag har börjar skriva och fundera på ett. På MVC där jag går är det vanligt att prata igenom/skriva förlossningsbrev tillsammans med sin barnmorska i v.37 så jag tänker att jag avvaktar till det (är i v.35 nu) innan jag eventuellt skriver mer.
  • moruri

Fia funderar: ja, detta med blöjor, har tänkt på de också, man brukar ju få liberos gravidväska på bb, men eftersom vi hoppas på snabb hemgång så tror jag att jag packar ner ett par blöjor i väskan!

Skrivit förlossningsbrev:

*Vi vill inte att några beslut ska fattas över våra huvuden, vi vill bli informerade om alla undersökningar som görs och till vilket syfte.

*Vi vill ha en lugn förlossning med så få människor som möjligt närvarande. Vi vill inte under några omständigheter ha någon praktikant eller studerande närvarande. Vill helst inte ha någon manlig personal.
    *Jag vill få lavemang när jag kommer in om jag inte redan tagit det hemma.

*Jag badar/duschar gärna. Är öppen för lustgas och akupunktur, men vill försöka klara mig så gått det går utan annan smärtlindring.

*Jag är VÄLDIGT orolig för att spricka. Jag vill att barnmorskan gör allt i sin makt för att förhindra detta, med yttre press med varm handduk och ritgens handgrepp. Om barnmorskan anser att ett klipp är nödvändigt vill jag inte helst inte se saxen. Vill gärna få bedövningsspray.

*När bebis kommer ut vill jag ha den direkt till bröstet med en intakt och pulserande navelsträng. Avklampning får ej ske innan navelsträngen slutat pulsera, MYCKET VIKTIGT!

*Vi vill INTE se moderkakan

*Vi vill gärna bli lämnade ensamma med bebis den första stunden, mätning och vägning kan vänta.

*Ingen får gå iväg med min bebis efter att den kommit utan att jag eller Chris följer med.

*Vi känner båda att "hemma är bäst". Med andra ord så vill vi gärna åka hem så fort det är möjligt och bara stanna på BB om det finns någon medicinsk anledning till att göra det.

*Jag har tänkt amma, men jag vill klura ut detta själv, om jag vill ha hjälp frågar jag själv om detta.  
  • FiaFunderar
    moruri skrev 2013-11-13 19:32:19 följande:

Fia funderar: ja, detta med blöjor, har tänkt på de också, man brukar ju få liberos gravidväska på bb, men eftersom vi hoppas på snabb hemgång så tror jag att jag packar ner ett par blöjor i väskan!

Skrivit förlossningsbrev:

*Vi vill inte att några beslut ska fattas över våra huvuden, vi vill bli informerade om alla undersökningar som görs och till vilket syfte.

*Vi vill ha en lugn förlossning med så få människor som möjligt närvarande. Vi vill inte under några omständigheter ha någon praktikant eller studerande närvarande. Vill helst inte ha någon manlig personal.

*Jag badar/duschar gärna. Är öppen för lustgas och akupunktur, men vill försöka klara mig så gått det går utan annan smärtlindring.

*Jag är VÄLDIGT orolig för att spricka. Jag vill att barnmorskan gör allt i sin makt för att förhindra detta, med yttre press med varm handduk och ritgens handgrepp. Om barnmorskan anser att ett klipp är nödvändigt vill jag inte helst inte se saxen. Vill gärna få bedövningsspray.

*När bebis kommer ut vill jag ha den direkt till bröstet med en intakt och pulserande navelsträng. Avklampning får ej ske innan navelsträngen slutat pulsera, MYCKET VIKTIGT!

*Vi vill gärna bli lämnade ensamma med bebis den första stunden, mätning och vägning kan vänta.

*Ingen får gå iväg med min bebis efter att den kommit utan att jag eller Chris följer med.

*Vi känner båda att "hemma är bäst". Med andra ord så vill vi gärna åka hem så fort det är möjligt och bara stanna på BB om det finns någon medicinsk anledning till att göra det.

*Jag har tänkt amma, men jag vill klura ut detta själv, om jag vill ha hjälp frågar jag själv om detta.  
    Vilket BRA brev!!!
  • MissKaos

Får man sno lite?

moruri skrev 2013-11-13 19:32:19 följande:

Skrivit förlossningsbrev:*Vi vill inte att några beslut ska fattas över våra huvuden, vi vill bli informerade om alla undersökningar som görs och till vilket syfte.

• MissKaos

Får ni inte blöjor på bb?

Svar på tråden December bebis 2013