• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Nu börjar det bli spännande. Känns som om det när som helst ploppar ut en bebis för någon. Här känns det dock fortsatt lugnt....

• Nov13

Har nu ätit lite ananas, druckit hallonbladste med mängder av kanel och kört en färdknäpp. Ska äta några pepparkakor, städa hela lägenheten, promenera så gott jag kan och kanske putsa lite fönster under dagen. Då har jag gjort allt för att hjälpa till. Sen blir det slutligen vila hela kvällen och morgondagen. Går det 48h och ingen bebis är ute så ger jag upp :p

• sarak
    Nov13 skrev 2013-11-16 10:19:36 följande:
    Har nu ätit lite ananas, druckit hallonbladste med mängder av kanel och kört en färdknäpp. Ska äta några pepparkakor, städa hela lägenheten, promenera så gott jag kan och kanske putsa lite fönster under dagen. Då har jag gjort allt för att hjälpa till. Sen blir det slutligen vila hela kvällen och morgondagen. Går det 48h och ingen bebis är ute så ger jag upp :p

Haha, ja har du gjort allt det där har du nog gjort vad du kunnat
  • Plopps80

Har haft smärtsamma sammandragningar och stundtals kraftiga värkar sedan 34 fulla veckor. Låg på förlossningen en hel dag men det avstannade då som tur var! Ville inte föda såå tidigt. Denna veckan var jag tvärsäker på att fl var på gång men näe sen slutade det. Blir så less! Vill bara se en slempropp på pappret nu! Kan knappt gå pga huvudet som pressas ner mot nerverna. Orkar ingenting. 37 fulla veckor idag så barnet räknas ju som fullgånget. Kan han inte bara komma uuuuut nu.

• Repan

v. 35 + 0 idag! Ser ljuset i tunneln, hurra hurra.

Bebis BF 20 december 2013
  • moruri

Vi är många som har bf 7 dec verkar det som! Undra vem som bestämmer sig för att titta ut först. Födde v40+2 med sonen...

• Plopps80

Har också BF 7/12. Födde dottern 38+0 idag är jag i 37+0. Spännande att se om man får tidigt igen. Hoppas ju på det!

• MissKaos

Go girl!

Äh på torsdag ska jag be bm kolla hur det ser ut. Nu vill jag veta! Hon gör inga hinnsvep men jag ska kolla om kollegorna är mutbara. Typ jag kommer med fika ni sveper lite...fårse om dom köper det..

Nov13 skrev 2013-11-16 10:19:36 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Fler som är labila i humöret nu? Idag fick jag ett psykbryt för att jag inte fick upp en förpackning. Var ensam hemma som väl var. Började svära och vråla på förpackningen, sparkade iväg en stol och lipade i 30 minuter. Inte direkt normalt. Livet kändes helt svart. Rädd för förlossningen hur ska livet bli med två barn. Ville rymma från mig själv. En timme senare kom familjen och vi har haft en mysig eftermiddag. Nu känner jag mig jätteglad och tänker att två barn fixar jag som ingenting och förlossningen känns inte alls jobbig just nu. Herregud vad känslorna åker upp och ner. Känner mig så underlig. Jobbigt.

• Äntligengravid

Ja jisses humöret åker verkligen berg- och dalbana. Gråter och är arg och igår fick jag helt plötsligt massa energi och städade en massa. Sambon tykcer det är jobbbigt när jag är arg och när jag gråter. Så till och med han grät lite för nån dag sen. Stackarn. Kan inte vara lätt att bo ihop med mig just nu.

Jag har bf 8/12

Svar på tråden December bebis 2013