• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina
    sarak skrev 2013-11-14 18:56:40 följande:
    Letar efter den optimala babyfilten, behöver hjälp. En lagom tjock filt som man vill svepa in sin alldeles nyfödda bebis i. Måste vara MJUK, tänker mig typ flanell? inte fleece eller annat som blir statiskt. Inget kliande ylle. Könsneutral färg, gärna grå eller benvit. Det får inte vara några figurer på (Bamse, Spöket Laban, Pingu eller så....)
    Imse vimse har superbra sådana!

www.imsevimse.se/shop.pab&id=725
  • MissKaos

Bad BM gissa hur stor bebis det blir samt nör den kommer *enkla nöjen* hoppas hon har rätt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Misskaos- vad trodde BM då? ;) jag träffade min kära mormor idag å hon var såååå säker på att lillen snart skulle komma! Hoppas innerligt att hon har rätt!! Hehe

• MissKaos

Hon gissade 3500-3800gr max ngn dag efter bf.

Min kollega ( oxå bm) gissade 4000gr bf+14.

Behöver nu en bm till som utslagsröst

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-14 19:02:26 följande:
    Sy en?

Är ju enkelt! Eller en gallerfilt?

kan tyvärr inte så, men fick ändå en idé av ditt tips. Ska gå till tygaffären och kolla om dom har något jag gillar och i så fall kan dom säkert fålla det lite där
  • MissKaos

Föresten har mitt sf mått stigit jättehögt på normalkurv. Var lite svårmätt låg mitt mellan 35 och 36 cm hon satte 36 och trodde det blir samma nästa gång. Min bebis huserar dock inte däruppe utan långt ner i magen så högdt upp är det tomt. Lustigt.

• Plopps80

Hej! Tack för alla kommentarer och pepp. Bebisen har inte utvecklat några symtom på hjärtsvikt och anemi så vi har klarar oss sa läkaren i onsdags. Så underbart. Jag har haft kraftiga smärtsamma sd och värkar i flera dagar. Tappen är mjuk men bakåt fortfarande. Går bara och väntar på slemproppen som kommer när tappen åker framåt. Barnet är fixerat och ej ruckbart. Hur jääävla lång tid kan det vara kvar!!! Är så led på alla smärtor ibland känns det som underlivet ska sprängas och jag klarar inte att gå vissa dagar. Hur mår ni andra? Ska läsa i kapp lite!

• Plopps80

Mitt sf mått var 34 i måndags 36 fulla veckor och 1 dag. Mycket mindre mage än sist. Har kopiöst mycket vätska i kroppen. 23 kg+ exakt samma som förra gravven. Har läst nu lite och det är spännande med allas symtom. Har slemproppen lämnat någon ännu På söndag har jag gått 37 fulla veckor. Dottern kom på dagen 38 fulla veckor. Tror slemis gick veckan innan. Fler som är trötta på att vara gravida?

• MissKaos

Huu ja. Jag är tacksamatt det är klart med detdär byggandet här jobbigare än man tror!

sarak skrev 2013-11-14 19:54:49 följande:
    Bäddat, packat och klart. Vårt nya bad- och sovrum är inte klart än. När det är klart finns massor att göra. Fram tills dess vet jag inte om jag ens orkar vara hemma bland hantverkare....

• MariaOchNiklas

Jag är trött på att vara gravid. Har inte något ont eller så, men är jobbigt då jag inte hinner med dottern på 19 månader. Jon tycker jag är väldigt tråkig. Vill kunna busa som vanligt med henne. Är i v 36 (35+0) idag. Så om 2 veckor är helt ok att bebis tittar ut

Plopps80 skrev 2013-11-15 11:06:25 följande:
    Mitt sf mått var 34 i måndags 36 fulla veckor och 1 dag. Mycket mindre mage än sist. Har kopiöst mycket vätska i kroppen. 23 kg+ exakt samma som förra gravven. Har läst nu lite och det är spännande med allas symtom. Har slemproppen lämnat någon ännu På söndag har jag gått 37 fulla veckor. Dottern kom på dagen 38 fulla veckor. Tror slemis gick veckan innan. Fler som är trötta på att vara gravida?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013