• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Miss kaos. Gärna fika i Haga om jag bara klarar att ta mig dit. Jag har svårt att gå då barnet pressar mot nerver i bäckenet. Hade så med dottern också. Kan inte köra bil och skumpig buss lockar inte men vissa dagar är bättre vi kan ju ha det lite öppet! Min dotter lyfte upp magen förut det är rätt skönt för det avlastar. Hon tycker det är så kul. Bara det att hon släppte den väldigt hastig. Smärtan var som knivar och det svartnade för ögonen när huvudet åkte ner i nervbanorna. Trodde fan ungen kom ut. Aj! Igår natt hade jag kraftiga värkar med 1-2 min mellanrum i 2 timmar. Var på väg att åka in då varken vila eller värktablett hjälpte. Men så avstannade det. Trodde man som omföderska skulle veta exakt när det är dags men jag har blivit lurad 2 ggr nu. Tröttsamt.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-11-15 16:55:29 följande:
    Miss kaos. Gärna fika i Haga om jag bara klarar att ta mig dit. Jag har svårt att gå då barnet pressar mot nerver i bäckenet. Hade så med dottern också. Kan inte köra bil och skumpig buss lockar inte men vissa dagar är bättre vi kan ju ha det lite öppet! Min dotter lyfte upp magen förut det är rätt skönt för det avlastar. Hon tycker det är så kul. Bara det att hon släppte den väldigt hastig. Smärtan var som knivar och det svartnade för ögonen när huvudet åkte ner i nervbanorna. Trodde fan ungen kom ut. Aj! Igår natt hade jag kraftiga värkar med 1-2 min mellanrum i 2 timmar. Var på väg att åka in då varken vila eller värktablett hjälpte. Men så avstannade det. Trodde man som omföderska skulle veta exakt när det är dags men jag har blivit lurad 2 ggr nu. Tröttsamt.

Jag kan känna huvudet med fingret nu.. Lätt. När han rör sig känns det! Men jag kan röra mig.
    JA vi kan väl se om vi får tlll det? Vore kul att kika in i Outleten p Villervalla.. "behöver" precis inget MEN:. Och en gofika på Husaren är ju sällan fel. Har BM på torsdag kl 10:30 så då är jag i stan... Är typ det jag har planerat nästa vecka.
    Nu matlagning. Ska fixa lite thai tänkte jag. Gött-
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - nu måste du förklara för mig! Ber om ursäkt ifall jag verkar helt dum i huvudet - men hur känner du huvudet?! Menar du om du trycker in lite lätt vid blygbenet?!

• Lina1990

Trött på att va gravid med men inte långt kvar nu och skämmer bort mig för fullt med massage, fransförlängning, fotbehandling/massage, god mat o söndag åker vi iväg till vann spa, skööönt!!

• MissKaos

Stoppa in eyt finger i fittan. I framväggen finns ngt hårt om bebis ligger lågt nog... känner du längre in och lite bakåt kan du evt hitta tappen. Utanpå lär inte vara farligt att känna i den är kanske mindre lyckat (om drt går) lättast är det att känna om du sitter på toan ned benen så brett isär du kan evt lutad framåt lite. Kissa innan det är lättare att hitta tappen då.

Nää det är du inte.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-15 13:43:01 följande:
    Är jag dum om jag säger att jag SKIT trött på att vara gravid?!?!!! Trött på att vara såhär stor, inte ha någon ork, inte kunna sova hur jag vill i sängen, ont överallt, kissnödig hela tiden osv osv! Sagt det förut å jag säger det igen är så tacksam för vårt mirakel i magen men nu vill jag ha ut na!!

Blodsockerfall alt bltrfall efter spinning idag. Mkt obehagligt. Skakig och yr och trött. Fick tryckt i mig en energibar på stört samt drack. Hem och äta.. bättre nu men otrlogt trött fortfarande. Hu! Hade 100/60 i bltr igår brukar ligga lågt.. hoppas det blir en bra natt och piggare morgondag! Planen är evt att äta middsg på Superrullband imorgon. Passa på innan bebis kommer ut! Skurat skötbordet på fm badbaljan var gräsligt smutsig. Har juvstått i fem år...
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-15 17:18:04 följande:
    Misskaos - nu måste du förklara för mig! Ber om ursäkt ifall jag verkar helt dum i huvudet - men hur känner du huvudet?! Menar du om du trycker in lite lätt vid blygbenet?!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Har laddat upp med gipsbindor hemma för att gjuta av min mage. :) Gjorde en med sonen också. Får se om jag lyckas övertala sambon att hjälpa mig göra den ikväll. Måste skriva i Ferdinands namn i hans så man har koll. Ska spraya dom guld sedan och hänga upp de i vårt sovrum när vi flyttat.

• Plopps80

Har inte känt efter vill inte känna huvudet. Men gjorde ulj i ons och hon sa att huvudet ligger väldigt långt ner. Hon kände på tappen och sa att den var mjuk men bakåtlutad. För två veckor sedan var jag öppen för ett finger och de kunde känna huvudet genom livmodertappen.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-11-15 19:40:16 följande:
    Har inte känt efter vill inte känna huvudet. Men gjorde ulj i ons och hon sa att huvudet ligger väldigt långt ner. Hon kände på tappen och sa att den var mjuk men bakåtlutad. För två veckor sedan var jag öppen för ett finger och de kunde känna huvudet genom livmodertappen.

JAg fick svamp.. Skulle då in med vagitatiorier och kände det då. Fattade int evad det var först! Lättare panik.  Kände såklat efter igen och då fattade jag vad det var. Nu hänger det nästan utanför känns det som.

Funderar på att be min BM kolla nästa gång Fast det säger ju eg ingenting Tyvärr- Man kan ju gå öppen länge..   Åh andra siidan hoppingivande om det är lite öppet. Med Isak kom jag in och var öppen 3cm. *r man då öppen ngt NU så slipper man ju det "jobbet" sen sas. Vore ju trist om dom säger helt omogen bakåtlutad tapp 5 cm lång och helt sluten.. Då får man väl spunk!
  • Irlais

Väldigt mycket sammandragningar ikväll, så här ofta har det verkligen inte varit förut! Håller i sig 1-2 minuter och kommer var 5-10e minut. Kan ju alltid hoppas att det övergår till värkar under natten :)

Svar på tråden December bebis 2013