• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-15 11:25:17 följande:
    Jag är trött på att vara gravid. Har inte något ont eller så, men är jobbigt då jag inte hinner med dottern på 19 månader. Jon tycker jag är väldigt tråkig. Vill kunna busa som vanligt med henne. Är i v 36 (35+0) idag. Så om 2 veckor är helt ok att bebis tittar ut
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥

Ja fy fan vad tråkig man känner sig. Orkar ingenting. Förstår att det är tufft med en liten på 19 månader. Min tös är 5,5 år och sköter sig bra själv men hon behöver ju min uppmärksamhet och stimulans och hon kräver ju en del hon med. Fast inte på samma sätt. Får du chansen att vila på dagarna? Min dotter går på dagis mån-tor 8-15 då jag har havandeskapspenning och då vilar jag mycket. Sover uselt om nätterna
  • MissKaos

Jag har med hp. Så en fika i Haga nästa vecka?både och. Rätt mysigt med jättemagen men vill ha ut bebisen med. Nästa vecka eller så vore bra! Sover med rätt kasst.

Plopps80 skrev 2013-11-15 11:51:32 följande:
    Ja fy fan vad tråkig man känner sig. Orkar ingenting. Förstår att det är tufft med en liten på 19 månader. Min tös är 5,5 år och sköter sig bra själv men hon behöver ju min uppmärksamhet och stimulans och hon kräver ju en del hon med. Fast inte på samma sätt. Får du chansen att vila på dagarna? Min dotter går på dagis mån-tor 8-15 då jag har havandeskapspenning och då vilar jag mycket. Sover uselt om nätterna

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Är jag dum om jag säger att jag SKIT trött på att vara gravid?!?!!! Trött på att vara såhär stor, inte ha någon ork, inte kunna sova hur jag vill i sängen, ont överallt, kissnödig hela tiden osv osv! Sagt det förut å jag säger det igen är så tacksam för vårt mirakel i magen men nu vill jag ha ut na!!

• moruri

Det är riktigt påfrestande fysiskt att vara höggravid, klart som korvspad att vi är trött på det! Puh! Inte skönt att varken stå/sitta/ligga. Så varsågod klaga på ;) . Men vill dock att lillen väntar tills i slutet av nästa vecka innan han dyker upp. Fått för mig att han kommer titta ut innan december (7e är han beräknad).

• MissKaos

Nää det är du inte.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-15 13:43:01 följande:
    Är jag dum om jag säger att jag SKIT trött på att vara gravid?!?!!! Trött på att vara såhär stor, inte ha någon ork, inte kunna sova hur jag vill i sängen, ont överallt, kissnödig hela tiden osv osv! Sagt det förut å jag säger det igen är så tacksam för vårt mirakel i magen men nu vill jag ha ut na!!

Blodsockerfall alt bltrfall efter spinning idag. Mkt obehagligt. Skakig och yr och trött. Fick tryckt i mig en energibar på stört samt drack. Hem och äta.. bättre nu men otrlogt trött fortfarande. Hu! Hade 100/60 i bltr igår brukar ligga lågt.. hoppas det blir en bra natt och piggare morgondag! Planen är evt att äta middsg på Superrullband imorgon. Passa på innan bebis kommer ut! Skurat skötbordet på fm badbaljan var gräsligt smutsig. Har juvstått i fem år...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MARlA
    Tessia skrev 2013-11-13 21:53:37 följande:
    Är det någon av er som har erfarenhet av att flaskmata med ersättning? Hur har det funkat? (för er och för barnet?)Pga. sjukdom verkar det som att jag kanske måste börja med min medicinering direkt efter förlossningen och får då inte amma. Känns fruktansvärt ledsamt då jag tänkt och vill amma men samtidigt måste ju min hälsa gå i första hand (även för barnets skull). Känner mig så förvirrad och vet knappt hur det går till och hur man gör. När jag frågade MVC fick jag flummiga och avvikande svar om att amning ändå är det bästa. Kände mig ledsen över att de inte förstår min situation (har en ganska allvarlig sjukdom) samt att de inte ville hjälpa mig att få rätt kunskap och information om det nu blir så att jag måste avstå amningen. Någon som vill dela med sig av erfarenheter eller hur ni tänkt om ni har valt att inte amma det kommande barnet? Jag lägger ingen värdering i vad som är rätt eller fel, vill bara ventilera mina rätt röriga tankar och få lite stöd i situationen.

Eftersom jag är förstagångsförälder så har jag ingen erfarenhet personligen, men tre av mina vänner har gett enbart ersättning på flaska eftersom amningen inte funkade för dem. Alla barnen är pigga, friska och glada barn idag. Försök prata med någon annan Bm, de måste ju ändå förstå din situation? Om jag var du skulle jag försökt se det positivt, nu kan ju du och barnets pappa dela på matningen om ni vill. Och vill du åka iväg ensam några timmar så funkar det eftersom pappan kan mata barnet också. Ja, mitt svar kanske inte hjälpte så mycket men jag hoppas någon mer kunnig kan hjälpa och lugna dig. Lycka till!
  • MissKaos

YEEEY!!!
    Ngn som minns min födelsedag? Idag fick jag en julklapp. En dny fin lyxig laptpop min gamla var kass! Iaf en med BÅDE tangentbord OCh pekplatta. Ska nu lära mig anvämda den bara.
    Behöver jag säga att det var precis vad jag ville ha?  Pga garantier etc fick jag en redan nu...

Blev kanske för glad för jag fick en förvärk from hell precis   

• Äntligengravid

Här är en tlll som är vansinnigt less på att vara gravid. Aldrig mer! Har verkligen inte sett fram emot förlossningen men det gör jag nu. Ska bli så skönt när allt är klart. Nu orkar jag inte göra nåt. Ligger jag får jag ont och måste vända på mig typ en gång i halvtimmen. Sitter jag får jag ont i rumpan. Står jag får jag yrsel.. Går jag får jag onda sammandragningar. Går och lämnar barnen varje morgon vid skolbussen sen flyttar jag mig bara runt i lägenheten. Får sitta på en stol för att kunna laga mat.... Blä vad less man blir. Har massa presentkort som jag skulle vilja handla för men orkar inte gå i affärer. Beställde iaf ett nytt babyskydd igår eftersom det jag köpte begagnat ev kan vara för gammalt På Barnens Land kunde dom inte se säkert hur gammalt det var. 23 dagar kvar till BF. Hoppas verkligen inte att jag behöver gå över.

• MariaOchNiklas

Jo, 3 dagar i veckan är hon på dagis mellan 9-14 så jag hinner vila lite. Sover verkligen uselt på nätterna nu. Vaknar av att jag är kissnödig ca varannan timme, dess emellan så blir jag väckt av dottern vill ha napp, mardrömmar eller är hungrig. Har iof turen att h on är en riktig sjusovare på morgonen. Hon sover gärna till kl 9. Så de dagar hon ska till dagis behöver jag väcka henne för att hinna med frukost innan vi åker dit. Får se om jag tar hem henne till våren då vi fått lite rutin på allt. Tar ju 30 minuter till dagis och 30 hem. Så 2 timmar om dagen ska det åkas. Det känns så dumt att behöva väcka henne för att få henne till dagis. Vill försöka åka på öppna förskolan eller något annat tillsammans med båda barnen istället. Vi kan göra mycket för 1260 kr i månaden istället för dagis. Men vi får se hur det blir med allt. Nu längtar vi efter liten bebis ska komma ut.

Plopps80 skrev 2013-11-15 11:51:32 följande:

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • sarak

Precis homkommen efter sista jobbdagen!! Mår fortfarande superbra, så jag kan förhoppningsvis njuta lite av att "bara" vara gravid en stund innan bebis kikar ut. Behöver komma ner i varv lite och förbereda mig mentalt, har inte hunnit med det riktigt känner jag. 19 dagar kvar.

Svar på tråden December bebis 2013