• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Irlais skrev 2013-11-17 18:47:27 följande:
    Ja jag ringde in ändå, är ganska säker på att det är vattnet. Fick gå runt med toapapper i trosorna en stund för att se om det läckte mer (det gjorde det) och det kom rött blod också. Så ska in för en koll igen. Andra gången gillt? :)

Wohooo!! Bebis!! :D
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais

Det var vattnet! Slemproppen gick också, slemmigt värre. Har värkar men barnmorskan tyckte det ska vara 4-5 värkar på 10 minuter, då ska vi åka in igen. Eftersom vattnet gått gjorde hon ingen vaginal undersökning så vet ju inte alls hur läget är, lite jobbigt. Men bebis blir det snart, igångsättning tisdag om det inte hänt innan :)

• MissKaos
    Irlais skrev 2013-11-17 20:25:43 följande:
    Det var vattnet! Slemproppen gick också, slemmigt värre. Har värkar men barnmorskan tyckte det ska vara 4-5 värkar på 10 minuter, då ska vi åka in igen. Eftersom vattnet gått gjorde hon ingen vaginal undersökning så vet ju inte alls hur läget är, lite jobbigt. Men bebis blir det snart, igångsättning tisdag om det inte hänt innan :)

Åhhh härligt!! Avis blir man😄 hoppas det drar igång insatt då. När har du bf?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    Irlais skrev 2013-11-17 20:25:43 följande:

Åh vad spännande!! Säger som misskaos, avis blir man!! Lycka till!! :)
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-17 19:11:22 följande:
    Irlais: Gud vad spännande!!!! Jag håller mina tummar för att det är på g för dig! Och jag hoppas det tar fart för även mig ikväll så vi får samtidigt. Vore så kul då vi har samma bf!

Misskaos: ja jag hoppas det är slemmisen. Kändes för segt och för mycket för att vara rester, särkilt då jag vet att mycket av resterna kom ut igår under dagen.
    Alltså vad knäppt det känns att prata om min mans rester men vad fan, vi sitter alla i samma båt ;)

Så just nu hoppas jag dessa 3h som är kvar ger resultat (om man ska vara exakt med tiden). Var det dessutom slemproppen är ju chanserna större att något händer.

Har han gett resterna till dig är dom väl dina.. äh, så är det ju för alla. Tror vi generellt pratar för lite om saker pga att det kan vara pinsamt eller så.

försökte känna efter hur lång tappen är. Gick där. Hade platsar ien skämttidning tror jag. Resultat? Slempropps bit på fingret och inte mkt klokare. 😝
  • sarak

OJ vad det händer saker för alla. Känner mig hopplöst efter med alla symtom på förlossning på gång Ni som har sammandragningar som gör ont, VAR gör det ont. Jag har någon sammandragning då och då, men hur mycket jag än känner efter så gör det faktiskt inte det minsta ont. Någonstans.

• Irlais

Bebisen är här nu :) hann vara hemma ett par timmar sen kände jag att jag hellre ville in, skulle inte klara en bilfärd med ännu värre värkar. Var öppen 6-7cm då när vi kom in så det kändes ju som rätt beslut. Testade några andetag lustgas men det kändes bara klaustrofobiskt, testade sterila kvaddlar men det gjorde SJUKT ont, aldrig mer haha. Badade ett tag men kände att det började trycka på så ville upp för en koll, då hade jag öppnat mig till 9cm på typ 2 timmar. efter det har jag sämre koll på vad som pågick men när bebisen passerade spinae blev det kaskadspyor i alla fall... Kunde börja krysta ett tag efter det men det tog typ en timme innan han var ute. Fick två små bristbingar men det är ju helt ok.

• Irlais

Tog ca 9 timmar från att vattnet gick och värkarna satte igång tills han var ute :) bebisen är stor också särskilt med tanke på att han kom 10 dagar innan BF, 3800g och 52cm

Svar på tråden December bebis 2013