• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag är rätt arg mellan varven.. tror trötthet gör sitt till +alla hormoner. Är nu helt slut. Övertalat familjen att gå it och äta åmgrsr mig lite. Samtidigt som det är lite sista chansen på ett tag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Här är en till med humör som åker bergodalbana fram å tillbaka. Har väldigt lätt för gråt just nu. Fattar inte hur det ska funka när jag har 2 små liv att ha hand om. Vill bara att bebisen kommer ut så jag snart får tillbaka mitt vanliga humör! Tycker det är härligt att vara gravid och känna sparkarna varje dag. Men nu räcker det för mig!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Lina1990

Jag känner mig bara gladare hade svacka för några veckor sen med mkt gråt speciellt på nätterna. Men nu känner jag mig bara lugn glad o förväntansfull tror de beror på att jag var ensam mycket innan eftersom sambon jobbade borta sönda-freda innan men nu jobbar han hemma

• corky

Usch, jag åker också berg och dalbana i humöret. Gråter väldigt ofta, kanske mer under första halvan av graviditeten, nu blir jag ofta arg. Tålamodet är som bortblåst och psykbryt som Plopps beskrev kommer nästan dagligen!

• Plopps80

Förstå mig rätt nu kompisar. Inte kul att höra att ni också blir ledsna lätt men jäääkligt skönt att man inte är ensam om dessa känslor!!! Man undrar ju hur det kan bli sånna känslor av ingenting. Känner mig lite ensam också. Mannen jobbar och är småtrött på eftermiddagarna. Mina vänner jobbar och jag har ärligt talat inte haft så stor lust att ses. Har lixom gått in i mig själv. Men nu måste jag ut. Orkar inte ligga i soffan och streama serier vilket jag gjort i flera veckor. Har haft väldigt mkt onda sammandragningar och smärtor neråt. Sa till sambon att vi måste hitta på något imorn. Blir tokig. Känner mig instängd.

• cupcakekiller

Jag är med galen, ena sekunden gråter jag till någon reklam på tv och hatar livet och i nästa så är jag jätteglad och ser positivt på allt.
    Är virrig som en tant med, tappar bort saker hela tiden osv.

Imorgon ska jag och maken på bio i alla fall, skönt att komma ut och göra något.    

• MissKaos

Vi åt ute idag! Superrullband och det vst underbart att komma ut lite!

Börjar med undra hur det ska gå och känner mig helt fixerad att få ordning på vår klädkammare och garderob i bebisens rum!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cupcakekiller

Sitter och försöker skriva FL-brev.. Känns lite gnälligt men vafan, det är ju min förlossning.

Någon som har tips? Har typ glömt allt sen förra gången.. 

• moruri

Värsta halsbrännan och inga tabletter hemma. Provade husmorsknep. 2,5 dl vatten och en tesked bikarbonat. Tadaa, borta!!
    Så tacksamt!

• Plopps80
    cupcakekiller skrev 2013-11-16 21:44:04 följande:
    Sitter och försöker skriva FL-brev.. Känns lite gnälligt men vafan, det är ju min förlossning. Någon som har tips? Har typ glömt allt sen förra gången.. 

Jag ska skriva rätt kortfattat. Vill inte ha Eda! Vill ha lustgas, akupunktur. Inget bad. Vill få tydliga instruktioner vid utdrivningsskedet så jag spricker minimalt. Vill vara delaktig i det som sker. Typ så. Önskar inget mer. Bara att helvetet ska vara över någon gång.
Svar på tråden December bebis 2013