• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Irlais skrev 2013-11-15 22:17:34 följande:
    Väldigt mycket sammandragningar ikväll, så här ofta har det verkligen inte varit förut! Håller i sig 1-2 minuter och kommer var 5-10e minut. Kan ju alltid hoppas att det övergår till värkar under natten :)

Spännande!! Här händer inte mycket...
  • Nov13

Irlais: åh! Hoppas något är på g nu! Håller tummarna :)

Jag har nyss varit på en kontroll på fl. Allt såg bra ut, öppen 2cm så alla förvärkar har iaf gjort lite nytta. Hon gjorde en hinnsvepning så nu håller jag tummarna att det startar snart. Vecka 38+0 idag!

• Irlais

Jag fick precis en blödning så ska in för en koll. Vi springer om varandra Nov13 :) skönt att förvärkarna gjort nytta, snart dags förhoppningsvis!

• Repan
    Irlais skrev 2013-11-15 23:01:24 följande:

Jag fick precis en blödning så ska in för en koll. Vi springer om varandra Nov13 :) skönt att förvärkarna gjort nytta, snart dags förhoppningsvis!

Lycka till!
  • Nov13

Irlais: är det sant? Jag som precis åkte ifrån danderyd. Hoppas det är på g för dig på riktigt nu och att det kommer igång för mig med så vi båda får ut dom i helgen. Vore så roligt! :) lycka till! Hör av dig!

• Irlais

Inga spännande nyheter tyvärr! Åkte in och fick ligga med ctg en halvtimme, intressant att se hjärtslag och sammandragningar på kurvorna. Bebisen mådde bra men jag har inte börjat öppna mig än, så dom trodde att det kan vara en teckningsblödning för att tappen börjar försvinna. Den låg på 1,5cm nu... Ja ja, bebisen kommer väl när den är redo.

• MissKaos

Åh en teckenblödning då kanske ngt händer snart för dig!

Irlais skrev 2013-11-16 07:48:31 följande:
    Inga spännande nyheter tyvärr! Åkte in och fick ligga med ctg en halvtimme, intressant att se hjärtslag och sammandragningar på kurvorna. Bebisen mådde bra men jag har inte börjat öppna mig än, så dom trodde att det kan vara en teckningsblödning för att tappen börjar försvinna. Den låg på 1,5cm nu... Ja ja, bebisen kommer väl när den är redo.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Den är nog ute snart irlais! :)

Någon som har tips för att hjälpa en hinnsvepning på traven?

• MissKaos

Sex! Spermier lör ju innehålla ngt spm kanskynda på det. Och orgasm lär ju med göra åt rätt håll..

21 dagar kvar till bf idag!

Nov13 skrev 2013-11-16 09:00:56 följande:
    Den är nog ute snart irlais! :)

Någon som har tips för att hjälpa en hinnsvepning på traven?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013