• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ireth81

Irlais grattis till bebisen! Skönt att allting gick bra och hoppas att ni mår bra. Vill också ha min bebis o mysa med nu

• Äntligengravid

Irlais: Grattis till bebisen

Ska till bm idag. Egentligen tid imorrn, men har mått illa, är yr och har ont i huvudet sedan några dagar så fick komma tidigare. Vill bara att bebisen ska komma ut nu så man får må bra igen

• Otåligast

Säger som ni andra - nu får bebisen GÄRNA komma! Har 14 dagar kvar & det är första föräldraledighetsdagen - kan inte riktigt ta in det. Har fått galet mycket gjort här hemma redan & ännu är inte dagen över haha. Hur ska det här sluta om han inte kommer på fyra veckor :)...

• moruri

Funderar på att dra mig ut i det hemska vädret till närmaste shoppingcentrum.
    Kom på jag måste köpa strumpbyxor till båda lillkillarna, nya napphuvuden till flaskorna, napp till lillen om det skulle behövas, ersättning att ha hemma in case, blöjor till lillen... Frågan är bara om man pallar...

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-11-18 11:55:34 följande:
    Irlais: GRATTIS till den stora lillen Glad Hjärta Baby 

Jag blir jätteavis. Är ganska deppig över att jag tror att jag kommer gå över 14 dagar med den här ungen också! Tänk om jag kunde få innan eller på BF istället. Skelle vara underbart. Känns som att min kropp går sönder mer och mer för varje dag.  

Vi sitter i samma båt.. Jag lär med gå över till igångsättning. blä för övertiden!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Har en sån fruktansvärd svacka idag. Jag har svullnat upp så enormt i hela kroppen. Samlar lätt vätska och det var samma med dottern. Får inte i fötterna i mina gympaskor utan får sjava fram i för stora kängor. Ansiktet är så stort att jag inte är mig lik. Har karpaltunnelsyndrom och värk i mina tjocka korvfingrar. Har inte vägt mig på ett tag men sist var det 23 kg. Mycket är vätska. Är så less på gravidkläder och att inte orka något. Folk tittar medlidande på mig och all min kvinnlighet är som bortblåst. Har ont överallt och sover som en kratta. Haltar fram, ska hämta dottern på dagis som ligger 500 meter från hemmet och det känns som jag laddar inför ett maraton. Är så sjukt trött och orkeslös. Varje gång jag är på toa tror jag att slemproppen ska komma men icke. Om 6 dagar (efter 38 fulla veckor) föddes dottern men detta känns som det ska bli långrandigt. Behövde bara spy lite

• MissKaos

Inredningen till klädkammaren beställd!! SÅ skönt
    Nu ska vi då köra igång sista projektet härhemma.. så kan jag känna mig lugn sen  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mallabralla
    corky skrev 2013-11-18 10:17:58 följande:

Nyss hemkommen från bm. Har troligen åkt på havandeskapsförgiftning. Ska tillbaka i morgon för dubbelkoll. Känner mig både ledsen och orolig och bara gråter. Känns som allt är mitt fel. Skulle det inte räcka med gravdiabetes?! Usch vill bara lägga mig ner och gråta hela dan...

Hej! Var inte ledsen, det kommer gå bra. Havandeskapsförgiftning kan man ha med stabila värden ett tag utan att det händer nåt, eller så blir man igångsatt så får bebisen komma ut. Detta är andra gången jag har hf, har nu gått några veckor med det, blev sjukskriven och trycket har hållit sig ok. Varför skulle det vara ditt fel menar du? Sen är det rätt vanligt att trycket går upp när graviditeten är långt framskriden. Vilken vecka är du i? Snart finns det barn hos dig! Styrkekramar
Svar på tråden December bebis 2013