• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais
    Felinne skrev 2013-11-18 21:37:16 följande:
    Jag har ett sådant där typiskt pinsamt problem som folk inte direkt står och pratar i lunchrummet om - hemorrojder. Är det någon som har någon erfarenhet av det i samband med graviditet och förlossning? Känns lite jobbigt om jag kommer ligga där och krysta med världens äckligaste, ondaste skit mellan benen (även om jag fattar att jag förmodligen kommer vara ganska upptagen av annat ju st då)... Allehanda tips mottages i alla fall tacksamt.

har också haft besvär typ halva graviditeten, behandlat både med xyloproct stolpiller och salva. Tycker inte nåt hjälpt förut rent smärtlindrande. Fick en salva som heter typ scheriprokt för några dagar sen som faktiskt fick bautahemmorojderna att minska. Tänkte inte ett dugg på det i alla fall under förlossningen, det var verkligen inte relevant eller märkbart då!
  • sarak
    Jag har ett sådant där typiskt pinsamt problem som folk inte direkt står och pratar i lunchrummet om - hemorrojder. Är det någon som har någon erfarenhet av det i samband med graviditet och förlossning? Känns lite jobbigt om jag kommer ligga där och krysta med världens äckligaste, ondaste skit mellan benen (även om jag fattar att jag förmodligen kommer vara ganska upptagen av annat ju st då)... Allehanda tips mottages i alla fall tacksamt.

Vi verkar vara många med det oangenäma problemet. Jag har bara en. Gjorde ont och kliade, nu har jag smörjt med salva några veckor och då har den inte besvärat alls. Men den försvinner inte heller eller blir mindre, och det kommer den med största sannolikhet inte bli heller innan barnet är ute sa min bm igår. Jag fortsätter smörja i förebyggande syfte, vill inte att de ska föröka sig! 
  • sarak

Gårdagens mockning, städning av bil, shopping, hoppande i trappor och bärande av möbler blev too much för mina höfter. Har haft så ont så jag inte kunnat sova. Tog 2 Alvedon vid 3 och somnade som en stock en stund senare. Vaknar 6 som vanligt och kan inte somna om. Inte en enda sammandragning trots ovanstående aktiviteter. Så idag tar vi det lite lugnare.

• MissKaos

Jag får sdr av att bebis sprattlar. Och av att jag är kissnödig. Tex. Märkligt.

Vaknade inatt. Sdr from hell! Tänkte bara att jag nog inte alls vill föda barn. Gick på toa sen gick det över. Men fy. Hoppas det gör ngn nytta bara. Ska be bm kolla på torsdag.

Repan skrev 2013-11-18 22:14:48 följande:
    Fattar 0 av dessa förvärkar/sd.

Vissa är sammandragningar: ej ont, hård mage, snabb puls o tryck i bröstet, ca 90 s

Vissa förvärkar: samma som SD men mensvärk i rygg o ibland magen långt ner.

Vissa vadå??: mensvärk som molar o sen stegrar o gör ont sticker i tappen o tryck nedåt. Ej lika hård mage som vid SD.

Bebisen rör sig JÄTTEMKT o försvårar att känna efter, trycker på tappen o blåsan o bukväggen så allt gör ont.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kändes dessutom som om bebis flyttade upp en våning i magen inatt. Fel håll mao.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Catis
    Nov13 skrev 2013-11-18 18:01:36 följande:
    Idag hade jag kunnat döda.
    Var hos mvc, allt gick bra, allt var frid och fröjd fram till jag gick ut till parkeringen. Där har någon ställt sig så jäkla nära min bil att jag omöjligt kan ta mig in i bilen den vägen. Tvekar på att en normalstor människa skulle klara det. Och där brast det. Jag stod och svor och sa dom fulaste orden högt jag kunde en bra stund innan jag rev fram en lapp som jag skrev en liten hälsning till chauffören... Sedan fick jag svärandes hoppas in på passagerarsidan och böka mig över till förarsidan. Vilket INTE var lätt som höggravid med foglossning och all annan jävla värk. Jag tar mig ju knappt ur sängen själv.
    Ringde min man och var galet förbannad och svor tills han var tvungen att lägga på.

Jag har haft stabilt humör hela tiden, har hittills endast en gång varit lite irriterad på min man tex men känner den senaste tiden att min stubin är lika med noll. Fruktansvärt då jag inte är van att bli så jävla arg som jag vart idag.

Antar att jag kommer skratta åt det en annan dag.
    Haha, jag skrattar åt de för jag var med om precis samma sak på min mvc parkering. Foglossningar och höggravid inte lätt då inte. Den bilen stod så tajt att dörren hade inte gått att öppna alls!! 
  • Catis
    MissKaos skrev 2013-11-19 08:37:17 följande:
    Jag får sdr av att bebis sprattlar. Och av att jag är kissnödig. Tex. Märkligt.

Vaknade inatt. Sdr from hell! Tänkte bara att jag nog inte alls vill föda barn. Gick på toa sen gick det över. Men fy. Hoppas det gör ngn nytta bara. Ska be bm kolla på torsdag.
    Samma här. Jag får ondare i fogarna och sammandragningar om jag är kissnödig. Skumt!
    Samt på nätterna vaknar jag av sammandragningar. Trodde de var vid ansträngning SD kom igång. Här är det tvärtom! 
  • MissKaos

Jag hade mkt efter fl sist. Tips köp hem microlax. Du kommer inte vilja trycka åå toan efter fl.. så när nr 2 ska göras ts ett sittanded på dass så slipper du trycka. Salva och stolpiller hjälper mot hemorrojder och gör det inte der se läkare! Det går snöra av dom och injicera olja. Se till att inte bli förstoppad då blir dom sämmre.

• MissKaos

Du kan ju ta hem muggar från bb. Om man vill amma är det bättre att koppa.

Jag har med ett vilddjur i magen. Igår gick hela magen i vågor.

Natten har varit helt vidrig om man får gnälla. Sonen vaknat 1-2ggr mardrömmar. Jag hade den för extrema sdr +några till som väckte mig men inte gjorde ont. Drömde om fl. Kanske hade ont i sömnen med? Hade sdr igår kv inte många men några onda.

Oh well.. nu är det bara upploppet kvar.

Ska koka the sen. 2, 5v till bf. På lördag max 4v kvar.

Repan skrev 2013-11-18 21:15:04 följande:
    20 dec ! Nä ingen slemmis, jag tror inte på nån förlossning nu alltså. Men jävlar vad ont det gjorde ett tag där. Bebisen är ju otroooligt aktiv och stark så den retar kanske livmodern ganska mycket :)

Vi har 5 tetror hemma om det skulle krångla, däremot inte hunnit köpa flaska än.

• Repan
    MissKaos skrev 2013-11-19 09:50:45 följande:

Du kan ju ta hem muggar från bb. Om man vill amma är det bättre att koppa.

Jag har med ett vilddjur i magen. Igår gick hela magen i vågor.

Natten har varit helt vidrig om man får gnälla. Sonen vaknat 1-2ggr mardrömmar. Jag hade den för extrema sdr +några till som väckte mig men inte gjorde ont. Drömde om fl. Kanske hade ont i sömnen med? Hade sdr igår kv inte många men några onda.

Oh well.. nu är det bara upploppet kvar.

Ska koka the sen. 2, 5v till bf. På lördag max 4v kvar.

Hade onda förvärkar fram till halv fem i morse, sen somnade jag av ren utmattning och nu dröjer sig bara lite mensvärk kvar i bakgrunden.
Svar på tråden December bebis 2013