• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Irlais

Tack för alla grattis allihop :) känns verkligen som att förlossningen knappt kunde ha gått bättre. Supernöjd med Danderyds sjukhus och den personal vi fick! Nu är jag ganska trött och öm, känns konstigt men ändå självklart med lilla bebisen i famnen. BF var 28e men jag trodde nog han skulle dyka upp runt den 20e, och nu blev det ju 18e :)

• Äntligengravid

Jaha nu har jag ändrat mig. Vill inte alls att bebisen ska komma nu. För två veckor sen låg hon så fint med huvudet neråt, men nu har hon vänt sig med rumpan ner.... blir ultraljud och vändningsförsök på onsdag. Inte alls vad jag planerat. Så nu får hon hålla sig kvar till efter vändningen

• sarak
    Äntligengravid skrev 2013-11-18 16:31:45 följande:
    Jaha nu har jag ändrat mig. Vill inte alls att bebisen ska komma nu. För två veckor sen låg hon så fint med huvudet neråt, men nu har hon vänt sig med rumpan ner.... blir ultraljud och vändningsförsök på onsdag. Inte alls vad jag planerat. Så nu får hon hålla sig kvar till efter vändningen

Åh vad jobbigt. Hoppas vändningsförsöket går bra!!
  • sarak
    Otåligast skrev 2013-11-18 13:43:18 följande:
    Säger som ni andra - nu får bebisen GÄRNA komma! Har 14 dagar kvar & det är första föräldraledighetsdagen - kan inte riktigt ta in det. Har fått galet mycket gjort här hemma redan & ännu är inte dagen över haha. Hur ska det här sluta om han inte kommer på fyra veckor :)...

Jag har också första ledighetsdagen, och hela 16 dagar till BF!! Har också gjort massor men känner mig ändå konstigt rastlös. Varit hos barnmorskan också, hjärtat slår och magen växer... Inget konstigt. Nästa BM besök 2 dagar innan BF, hoppas jag slipper det! Men inga symptom på att förlossning är i antågande...
  • Emelius
    sarak skrev 2013-11-18 17:06:42 följande:

Åh vad jobbigt. Hoppas vändningsförsöket går bra!!
    Jag var så orolig inför vändningsförsöket förra veckan, detta är mitt första barn, men det kunde inte ha gått bättre :)
  • Äntligengravid
    Emelius skrev 2013-11-18 17:12:16 följande:
    Jag var så orolig inför vändningsförsöket förra veckan, detta är mitt första barn, men det kunde inte ha gått bättre :)
    Härligt att det gick bra. Är ju mitt fjärde, men dom andra har ju legat rätt så dom har inte behövt vändas. Är mest nervös för att hon ska få för sig att komma ut innan dom hinner vända henne
  • Peak
    Irlais skrev 2013-11-18 15:42:13 följande:
    Tack för alla grattis allihop :) känns verkligen som att förlossningen knappt kunde ha gått bättre. Supernöjd med Danderyds sjukhus och den personal vi fick! Nu är jag ganska trött och öm, känns konstigt men ändå självklart med lilla bebisen i famnen. BF var 28e men jag trodde nog han skulle dyka upp runt den 20e, och nu blev det ju 18e :)
    Grattis till pojken!! {#emotions_dlg.flower}Baby
  • MissKaos

*lol*

Jag har varit hemma bra länge nu. Typ sen början av oktober. . Och än har det intr blivit långtråkigt. Hade tänkt göra enmassa jag inte har gjort. Har tex inte ngn mat färdig lagad i frysen. Allt bakat är snart slut. Inte städat skafferiet och inte kylen heller. Tiden bara rusar förbi. Har nu 19dgr till bf. Och därmed 9dgr kvar på gp.. sen blir det föräldraledigt..

Gymmet idag. Folk kollar verkligen på mig nu. Fasr var värre med stora då jag instruerade spinning till 14dgr före bf..

Hittat gammla fl journalen och mvc journalen! Högre sf mått denna ggn. Och jag känner själv att magen är mkt längre ner. Bebis fixerad mkt tidigare. Väger mindre..

sarak skrev 2013-11-18 17:11:26 följande:
    Jag har också första ledighetsdagen, och hela 16 dagar till BF!! Har också gjort massor men känner mig ändå konstigt rastlös. Varit hos barnmorskan också, hjärtat slår och magen växer... Inget konstigt. Nästa BM besök 2 dagar innan BF, hoppas jag slipper det! Men inga symptom på att förlossning är i antågande...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Idag hade jag kunnat döda.
    Var hos mvc, allt gick bra, allt var frid och fröjd fram till jag gick ut till parkeringen. Där har någon ställt sig så jäkla nära min bil att jag omöjligt kan ta mig in i bilen den vägen. Tvekar på att en normalstor människa skulle klara det. Och där brast det. Jag stod och svor och sa dom fulaste orden högt jag kunde en bra stund innan jag rev fram en lapp som jag skrev en liten hälsning till chauffören... Sedan fick jag svärandes hoppas in på passagerarsidan och böka mig över till förarsidan. Vilket INTE var lätt som höggravid med foglossning och all annan jävla värk. Jag tar mig ju knappt ur sängen själv.
    Ringde min man och var galet förbannad och svor tills han var tvungen att lägga på.

Jag har haft stabilt humör hela tiden, har hittills endast en gång varit lite irriterad på min man tex men känner den senaste tiden att min stubin är lika med noll. Fruktansvärt då jag inte är van att bli så jävla arg som jag vart idag.

Antar att jag kommer skratta åt det en annan dag.

• Plopps80

Hoppade ner från soffan 3 ggr. Hoppade i soffan. Ren desperation. Fick några värkar men inget mer.... Däremot så ont i korsrygg, blygdbenet och höfterna. Så dum i huvudet jag är Dricker hallonbladsthe nu och hoppas på bebis inom närmsta tiden. Känns som att jag inte står ut en minut till som gravid.

Svar på tråden December bebis 2013