• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-11-18 18:59:49 följande:
    Hoppade ner från soffan 3 ggr. Hoppade i soffan. Ren desperation. Fick några värkar men inget mer.... Däremot så ont i korsrygg, blygdbenet och höfterna. Så dum i huvudet jag är Dricker hallonbladsthe nu och hoppas på bebis inom närmsta tiden. Känns som att jag inte står ut en minut till som gravid.

Jag hoppar jämfota ner från trappan från övervåningen, Du behöver inte prova det, hjälper inte ett dugg Barnmorskan jag träffade idag tipsade bara om sex. Har testat det med. 2 gånger igår till och med. Hjälper inte det heller. Jag skulle nog bli överlycklig över en endaste liten förvärk. Känner mig lite tveksam om min kropp öht vet hur man föder barn
  • Repan

Jag ligger o har förvärkar just nu. Otroligt svårt att bedöma vad som är vad men hade lång smärtfylld hslvtimme-timme förut o nu blandat sammandragningar m förvärkar (samma + mensvärk?). Otroligt jobbigt faktiskt om det ändå inte ska hända ngt. Känns också lite tidigt, oroar mig direkt för amningen. Ilar nedåt tappen o trycker, även det kommer och går.

Men förmodligen är det väl så här nu då och då i några veckor med största sannolikhet.

• MissKaos

När har du bf nuigen?

Har slemmisen visat sig?

Jag har några onda sdr vqrje kväll. Verkar inget hända. Just nu brötar ungen runt får sdr av det. Gör ont. Hoppas lite varje kv men ingen action.

Amningen ja.. ska koka pumpen flaskan etc har två tetrot ers hemma så gunksr drt inte finns mat! Ska nog plocka hem någrs medicinmuggsr från jobbet så kan msn koppa lite on det behövs..

Repan skrev 2013-11-18 20:48:29 följande:
    Jag ligger o har förvärkar just nu. Otroligt svårt att bedöma vad som är vad men hade lång smärtfylld hslvtimme-timme förut o nu blandat sammandragningar m förvärkar (samma + mensvärk?). Otroligt jobbigt faktiskt om det ändå inte ska hända ngt. Känns också lite tidigt, oroar mig direkt för amningen. Ilar nedåt tappen o trycker, även det kommer och går.

Men förmodligen är det väl så här nu då och då i några veckor med största sannolikhet.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-11-18 21:02:11 följande:

När har du bf nuigen?

Har slemmisen visat sig?

Jag har några onda sdr vqrje kväll. Verkar inget hända. Just nu brötar ungen runt får sdr av det. Gör ont. Hoppas lite varje kv men ingen action.

Amningen ja.. ska koka pumpen flaskan etc har två tetrot ers hemma så gunksr drt inte finns mat! Ska nog plocka hem någrs medicinmuggsr från jobbet så kan msn koppa lite on det behövs..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    20 dec ! Nä ingen slemmis, jag tror inte på nån förlossning nu alltså. Men jävlar vad ont det gjorde ett tag där. Bebisen är ju otroooligt aktiv och stark så den retar kanske livmodern ganska mycket :)

Vi har 5 tetror hemma om det skulle krångla, däremot inte hunnit köpa flaska än.
  • Felinne

Jag har ett sådant där typiskt pinsamt problem som folk inte direkt står och pratar i lunchrummet om - hemorrojder. Är det någon som har någon erfarenhet av det i samband med graviditet och förlossning? Känns lite jobbigt om jag kommer ligga där och krysta med världens äckligaste, ondaste skit mellan benen (även om jag fattar att jag förmodligen kommer vara ganska upptagen av annat ju st då)... Allehanda tips mottages i alla fall tacksamt.

• Repan
    Felinne skrev 2013-11-18 21:37:16 följande:

Jag har ett sådant där typiskt pinsamt problem som folk inte direkt står och pratar i lunchrummet om - hemorrojder. Är det någon som har någon erfarenhet av det i samband med graviditet och förlossning? Känns lite jobbigt om jag kommer ligga där och krysta med världens äckligaste, ondaste skit mellan benen (även om jag fattar att jag förmodligen kommer vara ganska upptagen av annat ju st då)... Allehanda tips mottages i alla fall tacksamt.

Yes. Salva från apoteket, mjukt papper o våtservetter när du går på toa. Titta med spegel, det syns oftast inte så mkt som det känns. Det går ner o tillbaka efteråt!
  • Repan

Fattar 0 av dessa förvärkar/sd.

Vissa är sammandragningar: ej ont, hård mage, snabb puls o tryck i bröstet, ca 90 s

Vissa förvärkar: samma som SD men mensvärk i rygg o ibland magen långt ner.

Vissa vadå??: mensvärk som molar o sen stegrar o gör ont sticker i tappen o tryck nedåt. Ej lika hård mage som vid SD.

Bebisen rör sig JÄTTEMKT o försvårar att känna efter, trycker på tappen o blåsan o bukväggen så allt gör ont.

• Em me

Samma här, haft typ halva grav.. Salvan funkar inte men kanske inte använt den tillräckligt länge.. Vill helst inte ta "medicin" under grav heller.. Hört att de kan bli så om man ligger mycket på rygg, försöker ligga på vänster sida, men då jag ligger vaken i timmar ger jag alltid upp och lägger mig på höger sida och somnar då direkt. Vaknar dock ofta på rygg..:/ har gett upp, men har även tänkt på att de inte är så kul på fl, men sen tänker jag att de är nog vana och jag har annat att tänka på då.. Läst att de går bort efter fl. . Gör dock inte ont eller så på mig, de bara är där.. Irriterande dock..
  • cupcakekiller
    Har haft sjukt ont i svanken/ländryggen hela dagen, typ som molvärk eller mensvärk som strålar ner till svanskotan. Nu sen kl 7 är det värre och panodil hjälper inte alls, värmekudde funkar lite men finns det något annat man kan göra? Mår även illa och svettas massa pga smärtan, orkar inte ha såhär hela natten med!
  • siolina
    Tycker att stolpillren är mycket bättre än salvan. 1-2 om dagen så blir det ganska snabbt bättre. Helst i kombination med salvan som man kan använda lite av varje gång man går på toa.
Svar på tråden December bebis 2013