• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan

Är obeskrivligt LESS på detta. Hur fan står man ut sista veckorna?

Vill ha ihjäl alla jag ser ungefär.

• Plopps80

Idag slapp jag lämna dottern på dagis. Är alltid jag som lämnar men mannen hade kurs. La mig 23 igår och sov till 11:40 idag helt sinnessjukt! Har dock varit uppe varannan till var tredje timme dessa 12 timmar för att kissa och göra nr 2 ja här är en till som springer på toa... Skulle verkligen kunna sova hur mkt som helst! Kan knappt gå när blåsan är fylld. Ligger på soffan och väntar på familjen blir rester idag till middag. Det drar och mol i "mensmagen" känns som jag har ägglossning på båda sidorna. Är väl ligamenten.

• Plopps80
    Repan skrev 2013-11-19 18:12:27 följande:
    Är obeskrivligt LESS på detta. Hur fan står man ut sista veckorna? Vill ha ihjäl alla jag ser ungefär.

Säger det samma. Vissa stunder känner jag panik och det känns som jag inte står ut en sekund till. Allt gör ont nu. Tom att vända sig i sängen för ont och ligger man för länge på en sida krampar det i höften. Allt är så otroligt jobbigt.
  • Felinne
    MARlA skrev 2013-11-19 13:32:13 följande:
    Bmbesök idag och eftersom Bm hade svårt att känna på min spända mage om rumpa eller huvud låg neråt fick vi se på ultraljud att visst ligger bebis fixerad med huvudet neråt. Bm kunde inte rucka på det. Bebis sparkade vilt och levde rullan där inne så det gick knappt att mäta hjärtljuden men efter några minuter hade den tröttat ut sig och Bm kunde lyssna efter :)

Blev återigen påmind om att överväga om jag vill ta svininfluensavaccinationen eller ej, jag känner mig väldigt splittrad där, ska jag eller ska jag inte?  Hur resonerar ni andra kring det?  
    Jag kommer att ta det nu när jag äntligen är frisk.
    Hade egentligen tänkt göra det idag efter besöket på MCV men eftersom provtagningen gick så dåligt (de lyckades inte pricka rätt) orkade jag helt enkelt inte med ytterligare stick idag (har extrem nålfobi). Har en bekant som jobbar som barnmorska och hon tog vaccinet 2 veckor innan BF eftersom hon anser att fördelarna överväger nackdelarna, hade jag inte varit övertygad innan jag fick veta det hade jag definitivt blivit det då.
  • sarak

Full fart här idag. Gjort hela stallet på morgonen, skurat badrummet från golv till tak, rensat garderoben och flyttat kläderna till vårt nya sovrum... Skulle ta det lite lugnare, men känner att det är svårt att ta det lugnt själv när det är hantverkare som far runt i huset. Får istället känna mig glad över att jag kan och orkar hålla igång. Nu på kvällen när jag var och tog in hästarna ilade det som tusan i mitt underliv. Gjorde helt sjukt ont. Jag blev överlycklig, kanske kanske att min förlossning också kommer att starta en dag.

• sarak
    Repan skrev 2013-11-19 18:12:27 följande:
    Är obeskrivligt LESS på detta. Hur fan står man ut sista veckorna?

Vill ha ihjäl alla jag ser ungefär.

Usch jag tycker verkligen synd om dig. Jag kan inte ens föreställa mig att ha så ont under så lång tid. Hur är det med förvärkarna idag? Hoppas du slipper plågas så mycket mer av dom i varje fall, utan att när värkarna väl kommer är det dags. Och att det är dags SNART!
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-19 18:15:42 följande:

Säger det samma. Vissa stunder känner jag panik och det känns som jag inte står ut en sekund till. Allt gör ont nu. Tom att vända sig i sängen för ont och ligger man för länge på en sida krampar det i höften. Allt är så otroligt jobbigt.
    Eller hur! Vända sig med foglossning gör man inte i sömnen direkt, så att vända sig/kissa på natten är inte bara en enminuts visit på toa liksom utan man VAKNAR och sen är det inte bara att somna om. Sover som en kratta. Och jag får inte ligger på höger sida längre, vena cava verkar sätta in där med, blir yr och konstig. Så får jätteont i vänsterhöften.

Alltså. Allt är så jäkla jobbigt.
    sarak skrev 2013-11-19 18:30:56 följande:

Usch jag tycker verkligen synd om dig. Jag kan inte ens föreställa mig att ha så ont under så lång tid. Hur är det med förvärkarna idag? Hoppas du slipper plågas så mycket mer av dom i varje fall, utan att när värkarna väl kommer är det dags. Och att det är dags SNART!
    Tack för sympatin! Nej jag har fått en heeeelt ny insikt i varför människor med kronisk värk kanske inte är solskensstrålar vareviga dag i humöret om man säger så… har sån respekt för alla som lever med värk. Herregud, mitt tar ju i alla fall slut någon gång. 
    Har sammandragningar idag bara, men inga förvärkar än i alla fall. Vila i soffan som gäller resten av kvällen och klaga på livet :P

Var på akupunktur idag o den BM kände även efter lite hur bebis låg - huvudet nedåt och ruckbart. Så den är på väg åt rätt håll i alla fall ;)

Bebis BF 20 december 2013
  • Förstaförsökaren26

Vet ni när jag kan se min utb från FK på deras hemsida? Tänkte att pengarna borde komma på måndag, innebär det då att jag kan se dom på fre? Alltså på deras hemsida.

• IdaJ

Någon som har fött på Östra?? Isåfall va ni nöjda med det? Jag vill så gärna till Borås, men får ändå räkna med östra eller Mölndal pga att det är rätt långt till Borås.

• Em me

Hur många mer än jag går och lägger sig med tanken "kan undra om det händer nått i natt" och vaknar sedan lite uppgivet morgonen därpå;)

Svar på tråden December bebis 2013