• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Gud vad jag kommer lindrigt undan här borta känner jag. Knappt tre veckor kvar, men mår jättebra. Sammandragningar sup i kvarten, visst, men de gör ju inte direkt ont. Lite foglossning och så hemorrojder  men på det hela taget mår jag verkligen bra. Skulle tippa på att den här bebisen kommer vilja ligga kvar så länge hen får med tanke på det, så det blir väl fem veckor till för mig men det känns verkligen överkomligt rent fysiskt även om jag längtar efter att få träffa min bebis.

• Tuttiluttan

En liten update från mig..

Gått i v36 (35+4)

Gått hem på gravpeng

Börjat på gravid vattengympa

Mår alldeles utmärk

Har en mycket aktiv liten bebis i magen

• Felinne
    siolina skrev 2013-11-19 10:49:26 följande:

Gud vad jag kommer lindrigt undan här borta känner jag. Knappt tre veckor kvar, men mår jättebra. Sammandragningar sup i kvarten, visst, men de gör ju inte direkt ont. Lite foglossning och så hemorrojder  men på det hela taget mår jag verkligen bra. Skulle tippa på att den här bebisen kommer vilja ligga kvar så länge hen får med tanke på det, så det blir väl fem veckor till för mig men det känns verkligen överkomligt rent fysiskt även om jag längtar efter att få träffa min bebis.

Samma här.

Bortsett från hemorrojderna mår jag nästan precis som vanligt. Såklart är jag otymplig och osmidig men jag har inget som gör direkt ont. Dessutom en lugn bebis som har fixerat sig med huvudet långt ner, jag har nästintill perfekta värden, ingen foglossning, bara lätta sammandragningar och jag sover jättebra nästa hela nätterna.
  • Emelius
    Catis skrev 2013-11-19 09:11:18 följande:
    Samma här. Jag får ondare i fogarna och sammandragningar om jag är kissnödig. Skumt!
    Samt på nätterna vaknar jag av sammandragningar. Trodde de var vid ansträngning SD kom igång. Här är det tvärtom! 

Stämmer in på mig med!! Vidrig känsla när man ska försöka resa sig upp från sängen mitt i natten...
  • siolina
    Felinne skrev 2013-11-19 12:08:34 följande:
    Samma här.
    Bortsett från hemorrojderna mår jag nästan precis som vanligt. Såklart är jag otymplig och osmidig men jag har inget som gör direkt ont. Dessutom en lugn bebis som har fixerat sig med huvudet långt ner, jag har nästintill perfekta värden, ingen foglossning, bara lätta sammandragningar och jag sover jättebra nästa hela nätterna.
    Har börjat bajsa oftare i och för sig hehe. Flera gånger om dagen. Tre gånger hittills idag för att vara exakt.
  • MissKaos

Dito *rodnar* igår bajsade jag hela dagen. Har ifs varit stopp innan typ. Äter mkt mkt som sks ut..

siolina skrev 2013-11-19 12:57:35 följande:
    Har börjat bajsa oftare i och för sig hehe. Flera gånger om dagen. Tre gånger hittills idag för att vara exakt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Otåligast

Precis så har jag med! Konstanta sd nätterna igenom som blir hemska när jag är kissnödig. Kommer förlossningen igång så lär den göra det på natten. 13 dagar kvar till bf idag - vill så gärna slippa gå över tiden!!

• MissKaos

Någon sthlmare som ska på boobs garagesale??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MARlA

Bmbesök idag och eftersom Bm hade svårt att känna på min spända mage om rumpa eller huvud låg neråt fick vi se på ultraljud att visst ligger bebis fixerad med huvudet neråt. Bm kunde inte rucka på det. Bebis sparkade vilt och levde rullan där inne så det gick knappt att mäta hjärtljuden men efter några minuter hade den tröttat ut sig och Bm kunde lyssna efter :)

Blev återigen påmind om att överväga om jag vill ta svininfluensavaccinationen eller ej, jag känner mig väldigt splittrad där, ska jag eller ska jag inte?  Hur resonerar ni andra kring det?  

• Plopps80

Jag har lidit oerhört av hemorrojder. Förra gravven skar de upp de och försökte tömma på blod. Gjorde bara saken värre. Fick Scheriproct suppar och salva vilket hjälpte jättebra! Denna gången har jag bett min läkare på mvc i 1,5 månad om Scheriproct men han har vägrat skriva ut säger att xyloproct är bättre. Det är som att ge alvedon vid migrän ungefär. Har 3 stora hemorojder 2 är som clementinklyftor och en som ett mindre plommon. Smärtan har varit olidlig har inte kunnat gå eller sitta och att vända sig i sängen har resulterat i gråt och ni vet hur mkt man vänder sig i sängen som höggravid. Tillslut ringde jag upp barnmorskan och grät jag bönade och bad om Scheriproct och så fick jag det. Nu är de visserligen kvar men smärtan är helt borta. Sarak ska inte hoppa mer haha. Har också onda sd på nätterna när jag är kissnödig. Kan inte gå rakt gör fruktansvärt ont!!!

Svar på tråden December bebis 2013