• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Maria. Hade aldrig tagit den vaccinationen med tanke på hur sjuka folk blivit av den! Narkolepsi ALS och massa fruktansvärda sjukdomar.

• MARlA
    Plopps80 skrev 2013-11-19 13:39:08 följande:
    Maria. Hade aldrig tagit den vaccinationen med tanke på hur sjuka folk blivit av den! Narkolepsi ALS och massa fruktansvärda sjukdomar.

Ja, eller årets influensa menar jag. Det kanske är något helt annat? Bm sa att det är ett helt annat vaccin än det som gavs vid svininfluensan och att detta som de rekommenderar riskgrupper att ta är väl beprövat sedan 50 (?) - talet-?
  • Plopps80
    MARlA skrev 2013-11-19 13:52:25 följande:
    Ja, eller årets influensa menar jag. Det kanske är något helt annat? Bm sa att det är ett helt annat vaccin än det som gavs vid svininfluensan och att detta som de rekommenderar riskgrupper att ta är väl beprövat sedan 50 (?) - talet-?

Okej. Ja de kan ju inte ge det andra vaccinet som gett så mkt sjukdomar. Jag tar inte vaccin mot influensor jag är rädd för biverkningar och tror det är bäst för kroppen att läka sig själv och skapa ett bra försvar. Jag hade inte tagit vaccin men du måste känna hur du själv tycker. Är ju så olika hur man tycker gällande sånt här.
  • moruri

Hemorrojder har jag sluppit men börjar ju bli
    Löjligt hur mycket jag skiter per dag. Min sambo kallar mig för "poopy" :( haha!

• siolina
    moruri skrev 2013-11-19 14:01:37 följande:
    Hemorrojder har jag sluppit men börjar ju bli
    Löjligt hur mycket jag skiter per dag. Min sambo kallar mig för "poopy" :( haha!
    Hehe skönt att jag inte är ensam om det på något sätt. Jag kissar och bajsar som det inte fanns någon morgondag.
  • MissKaos
    MARlA skrev 2013-11-19 13:52:25 följande:

Det går inte jämföra. Vanliga influencavaccinet tas inte fram på samma sätt. Innehållet
    r helt olika. Det är välbeprövat. Borde ta men måste boka tid.. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    siolina skrev 2013-11-19 14:07:59 följande:
    Hehe skönt att jag inte är ensam om det på något sätt. Jag kissar och bajsar som det inte fanns någon morgondag.

*lol*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Jag är också på toa heeela tiden. Och det har fått en udda biverkning, SUPERtorra händer. Måste bero på att jag tvättar dom 100 gånger om dagen. Svider som tusan. Måste investera i en mildare, återfuktande tvål.

• moruri

Hahaha, mina händer har också blivit som skorpor efter all handtvätt! :D

• MissKaos

jag har köpt handkräm.. med ekologisk olivolja.Ullared. Och den går åt nu!! KAnkse är det hösten och vädret? Eller alla toabesök. Eller blir man narig av att vara höggravid? Tokig blir man iaf. Bakar frallot (igen) grahamsfrallor ska det bli. Soppa idag. Blir mat skitsent pga att jag började sent med baket. Smart. Men intgen verkar sv'lta här

Svar på tråden December bebis 2013