• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Lina1990

IdaJ: nej men var på deras informationsmöte o de verka kanon :) barnmorskan va så härlig! Glad o trevlig. Mölndal kändes lite dystrare när vi va där men vet folk som fött där som e jättenöjda så de e nog lika bra egentligen. Största delen måste ju egentligen bero på vilka barnmorskor du får o de finns nog bra o dåliga på alla ställen :) men vi hoppas hamna på östra

• IdaJ
    Lina1990 skrev 2013-11-19 22:59:42 följande:

IdaJ: nej men var på deras informationsmöte o de verka kanon :) barnmorskan va så härlig! Glad o trevlig. Mölndal kändes lite dystrare när vi va där men vet folk som fött där som e jättenöjda så de e nog lika bra egentligen. Största delen måste ju egentligen bero på vilka barnmorskor du får o de finns nog bra o dåliga på alla ställen :) men vi hoppas hamna på östra

Ah okej! Känner faktiskt inte nån som har fött på östra, så har aldrig hört vad någon tycker om det. Va dom där träffarna bra? Hade tänkt att gå på nån sån, men blev aldrig av. Vill som sagt väldigt gärna till Borås, men har 1 timme dit och 15 min till östra, så man får väl se hur läget ser ut :)
  • Repan

Mölndal ska tydligen ha skitstora problem m bråk mellan personal o ledning o hög omsättning enligt nyutkommen fl-läkare :) vi kör östra om vi får, pga nybyggt och den lite töntiga anledningen att barnet ska vara fött i gbg kommun ;) plus att jag är född på östra!
  • FiaFunderar
    Em me skrev 2013-11-19 22:52:33 följande:

Hur många mer än jag går och lägger sig med tanken "kan undra om det händer nått i natt" och vaknar sedan lite uppgivet morgonen därpå;)

Inte jag :) Jag är inställd på att min kommer på julafton :)

Bf den 14.e
  • FiaFunderar

Asså vad jobbigt det verkar vara med alla sammandragningar och förvärkar...

Jag har aldrig kännt en sammandragning knappt. Med första barnet så gjorde min BM en hinnsvepning och så sa hon: Så där ska det kännas och se ut. Känner du nu sammandragningen? och du kan till och med se på din mage att den drar ihop sig lite...

Jag fattade nada för jag kände ingenting haha...

• Em me
    FiaFunderar skrev 2013-11-19 23:31:57 följande:

Bf den 14.e
    Jaså, hur kommer det sig?:)
  • Felinne
    FiaFunderar skrev 2013-11-19 23:31:57 följande:

Bf den 14.e
    Samma här. Har BF den 21/12 så både murphys lag och statistiken talar för den 24/12. Dessutom är det ett worst case scenario enligt oss. Men mina önskedatum är 111213 och 040114...
  • Repan

Man får inte se ett rum på de mötena väl? Bara info i Aula typ?
  • moruri

Bm om ett par timmar, hoppas på att detta blir sista besöket, har ett till tre dagar innan bf, men tycker han kan komma innan dess. Tänk jag ska åka förbi stoff och stil och köpa lakansväv så jag kan sy färdigt Douglas sängkläder! :D vill också börja bädda hans säng men känns liten onödigt när vi kanske flyttat innan han kommer.

• sarak

Ilningar i underlivet igår kväll och i natt några sammandragningar som kändes. 14 dagar till BF. Kanske börjar närma sig på riktigt?

Svar på tråden December bebis 2013