• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Helt desperat frågat min kollega om hinnsvepning *hrm* Men hon är en erfaren BM typ 60 bast. Så vad tusan.. Dessutom är hon duktig och noggrann det vet jag...

KOM UUUUT! Bebis 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

När har du bf misskaos? Gick hon med på en svepning?

På förlossningen sa hon att en svepning kan påskynda det hela med 2-3 dagar om man är "mogen för det". 2-3 dagar är låååång tid just nu ;)

Jag gissar att min bebis kommer onsdag, alltså att sista svepningen gör susen. Eller att det sätter igång idag efter alla förvärkar och min kanna te. Håll tummarna för mig!! ;)

• MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 11:32:50 följande:
    När har du bf misskaos? Gick hon med på en svepning?

På förlossningen sa hon att en svepning kan påskynda det hela med 2-3 dagar om man är "mogen för det". 2-3 dagar är låååång tid just nu ;)

Jag gissar att min bebis kommer onsdag, alltså att sista svepningen gör susen. Eller att det sätter igång idag efter alla förvärkar och min kanna te. Håll tummarna för mig!! ;)

7/12 så jag har drygt en vecka kvar till BF.

Har ställt frågan i Chatt på FB så får väl se vad hon svarar... Jag har ångest för lång övertid! MINST sagt. Synd att min BM på MVC inte gör sånt, men äldre BM gör det ju. Har inga direkta besvär heller att klaga över mer än typ sover dåligt och seg. Längtar bara efter bebisen! Så ringa upp till sjukhuset känns meningslöst. På BF+8 försökte en snäll läkare göra hinnsvep på när jag väntade sonen. Det gick inte. Helt omogen tapp, 2cm lång och stängd. Jahupps då var det bara att vänta. Men då hade jag det jobbigt med karpaltunnel så mina fingrar blev blåa.  
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Jag hoppas hon går med på det! Det kan ju inte skada. Min bm totalvägrade, det var läkarna på förlossningen som föreslog. Trist då det som sagt KAN hjälpa.

Jag slipper tack och lov övertid pga min förlossningsrädsla. Men hade hellre gått över tiden än att vara så rädd som jag är. Det positiva är ju att jag får se bebis om några dagar. Känns så underligt att vi snart är föräldrar. Och vad vi undrar vem det är, vi har inte kollat könet så snart spricker jag av nyfikenhet!!

Vart det bättre med dina fingrar sen? Har problem med mina även om dom tack och lov inte är blåa!

• Äntligengravid

Har fått tid till bedömningsmottagningen imorrn halv nio. Har så ont så jag knappt kan gå. Tar ibland en kvart med tårar bara för att kunna vända mig i sängen. Och så ligger ju bebisen med huvudet uppåt igen. Troligen blir det vändning men barnmorskan hoppades på att dom skulle vilja sätta igång mig. Är vanligen väldigt smärttålig, men nu har jag ont ibland så jag gråter. Då har jag ändå fött två barn utan bedövning utan en enda tår och den tredje hade jag akupunktur

• MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 11:42:58 följande:
    Jag hoppas hon går med på det! Det kan ju inte skada. Min bm totalvägrade, det var läkarna på förlossningen som föreslog. Trist då det som sagt KAN hjälpa.

Jag slipper tack och lov övertid pga min förlossningsrädsla. Men hade hellre gått över tiden än att vara så rädd som jag är. Det positiva är ju att jag får se bebis om några dagar. Känns så underligt att vi snart är föräldrar. Och vad vi undrar vem det är, vi har inte kollat könet så snart spricker jag av nyfikenhet!!

Vart det bättre med dina fingrar sen? Har problem med mina även om dom tack och lov inte är blåa!

Jo det gick ju över när allt vatten kom ut. Men helt bra blev det inte -hade dock lite besvär innan. Hade vansinnigt ont i händerna fick gå upp på natten och stå med händerna över huvudet. För att hälla tbx vätskan.
    Kanske skulle ha simulerat förlossningsrädsla *hrm*  

Dom gör det inte på mitt MVC pga blödningsrisken. Hon har dock lovat kolla om jag är öppen ngt nästa gång. Hoppas på att det petandet ska räcka för att få igång det hela.... Eller att att A-K gör det. Vore bra. Om det hjälper! Minns bara dom där 16 dagarnas övertid som ren tortyr..

Någon som vet om dom sätter igång en på exakt Bf+14 även om det är helg? (det blir en lördag) funderade på om man kunde övertalat dom till fredagen iaf. 
  • Nillis13

Sarak: låter verkligen som slemproppen! Och det är säkert ett gott tecken nu när det är så nära ;) hade du mkt sdr eller känningar innan den kom?

• MissKaos
    Äntligengravid skrev 2013-11-25 11:45:35 följande:
    Har fått tid till bedömningsmottagningen imorrn halv nio. Har så ont så jag knappt kan gå. Tar ibland en kvart med tårar bara för att kunna vända mig i sängen. Och så ligger ju bebisen med huvudet uppåt igen. Troligen blir det vändning men barnmorskan hoppades på att dom skulle vilja sätta igång mig. Är vanligen väldigt smärttålig, men nu har jag ont ibland så jag gråter. Då har jag ändå fött två barn utan bedövning utan en enda tår och den tredje hade jag akupunktur

Men fy så gräsligt! Kan dom inte ge dig ett snitt? Känns ju som om du måste vara helt slut..
  • Otåligast

Även jag börjar tröttna nu - fick plötsligt foglossning i fredags och kan inte gå utan att få tårar i ögonen. Det gör vidrigt ont både fram i blygdbenet - precis i mitten - och bak i ländryggen. Tackar gudarna för att det inte har känts så här tidigare och att jag i alla fall är ledig frånjobbet nu. Även stillasittande är det jobbigt för varje gång vilda babyn därinne trycker sig neråt känns det som att jag ska svimma av smärta. Det är en skärande, ilande sensation olikt något jag tidigare varit med om och jag ser bokstavligen stjärnor. Har börjat oroa mig för att han är så vild därinne så det känns lite skönt att några av era bebisar är likadana.

Sju dagar kvar till BF idag. Kom ut lilla bebisen - kom ut!!!!!!!!

Svar på tråden December bebis 2013