• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Så! Nu har jag också gjort basilika/hallonblad/nejlika/kanel te :)

Gott tycker jag och kommer nog bälja i mig hela litern ikväll :)

Vi har haft sex tre dagar i rad men inget händer så jag tror ju inte att nått hjälper... MEN nu ska jag testa teet i alla fall!!

• Nillis13

IdaJ: ja idag var faktiskt första dan som jag inte mår illa på nån vecka, så jag hoppas det har släppt! :) i stället är jag galet törstig och bäljar i mig vatten :-P

• MissKaos

Ja det skadar iaf inte sp det kan man ju testa!

FiaFunderar skrev 2013-11-24 19:28:58 följande:
    Så! Nu har jag också gjort basilika/hallonblad/nejlika/kanel te :)

Gott tycker jag och kommer nog bälja i mig hela litern ikväll :)

Vi har haft sex tre dagar i rad men inget händer så jag tror ju inte att nått hjälper... MEN nu ska jag testa teet i alla fall!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kokat en kanna till... KOmmer kissa inatt!
    KOKADE inte denna ggn slog kokt vatten över och låtit dra bara. Smakar inte lika skarpt. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-11-24 20:27:43 följande:

Kokat en kanna till... KOmmer kissa inatt!
    KOKADE inte denna ggn slog kokt vatten över och låtit dra bara. Smakar inte lika skarpt. 

Så gjorde jag med. Kokade upp vattnet och sen hällde jag i alla ingredienser och lät stå i 15-20 minuter
  • greywolf

Jag har en dotter född 2010. Och hela tiden har jag trott att om man har fött barn en gång tidigare så sätter det igång tidigare med andra barnet, men nu verkar det mest som att det som går snabbare är själva förlossningen i sig, men att den inte nödvändigtvis behöver sätta igång tidigare. Gick över 5 dagar innan värkarna startade och på 6:e dagen efter bf föddes hon. Nu är jag rädd att jag går över igen... Usch hade känts så tungt!

Nillis13 skrev 2013-11-24 19:12:02 följande:
    Greywolf: haha, ja vi får se vem som hinner först ;) är det din första eller har du fler barn? IdaJ: jag har precis som du mått riktigt illa senaste tiden, funderade också på om jag höll på att få feber tidigare idag :-/ förhoppningsvis är det bara trötthet här, vill verkligen inte bli sjuk nu..

Kan du inte skriva precis hur du har tillrett din häxbrygd, det lät som om du hade ett superrecept där!
    FiaFunderar skrev 2013-11-24 19:28:58 följande:
    Så! Nu har jag också gjort basilika/hallonblad/nejlika/kanel te :) Gott tycker jag och kommer nog bälja i mig hela litern ikväll :) Vi har haft sex tre dagar i rad men inget händer så jag tror ju inte att nått hjälper... MEN nu ska jag testa teet i alla fall!!

• sarak

Det kommer stå på löpsedlarna imorgon: Fullt på landets förlossningar efter tips om mirakelbrygd i familjelivstråd
    Hade bara typ en tesked basilika hemma. Gjorde kanelte och hällde i den teskeden. Silade bort själva basilikan innan jag drack, kanske jag inte skulle ha gjort? Smakar inte basilika alls, så det gjorde nog varken till eller från... 

• greywolf

Haha eller hur? Kan man ta vanlig torkad kryddbasilika på burk eller ska det vara hela torkade blad, köper man det också på hälsokost? Hur häller man i kanelen, bara strör ner eller har ni kanelstång?

sarak skrev 2013-11-24 20:42:53 följande:
    Det kommer stå på löpsedlarna imorgon: Fullt på landets förlossningar efter tips om mirakelbrygd i familjelivstråd Hade bara typ en tesked basilika hemma. Gjorde kanelte och hällde i den teskeden. Silade bort själva basilikan innan jag drack, kanske jag inte skulle ha gjort? Smakar inte basilika alls, så det gjorde nog varken till eller från... 

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-11-24 20:31:11 följande:
    Så gjorde jag med. Kokade upp vattnet och sen hällde jag i alla ingredienser och lät stå i 15-20 minuter

Får inte i mig mer. Kräksvarning. huuu... Ätit lite chips för att få bort smaken!
Svar på tråden December bebis 2013