• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Resultatet av basilika/hallonbladsteet igår = vidrig halsbränna och 100 toalettbesök på toan inatt...

Inte nån känning i magen överhuvudtaget.

• FiaFunderar

På tal om rörlig bebis; här har vi en som verkligen försöker bryta sig ut. Speciellt på kvällarna.

Jag drog upp tröjan igår och sa åt min sambo, som satt på andra sidan rummet, att titta på galningen i magen.

Hans kommentar blev: Meeen SHIT! Hela magen rör sig helt sjukt mycket! Hon vill verkligen ut den där... :)

Hon kan hålla på i timmar!

• MissKaos
    Repan skrev 2013-11-24 22:41:53 följande:
    Jag har stora blåmärken kring naveln för att bebisen är så stark att den spränger blodkärl där när den trycker allt den har. Det gör fruktansvärt ont när den trycker fötterna mot revbenen och det känns som att bukväggen har små bristningar i sig överallt - är alldeles öm. Men kring naveln är det värst, det syns också på utsidan - alldeles blå...
    Är med blå runt navlen. Men det är väl en variant av hormonranden?

Min unge ligger så lågt att överdelen avmin mage är tom. Skitskumt!

Resultat av teet igår: Inget. Kissat varannan timme kanske, men det gör jag varje natt. Försökte känna på tappen. Bebisns huvud trycker så långt ner att det är svårt att känna tappen det är ivägen. Iaf känns den inte det minsta mjuk som underläppen ochinte minimal heller *gah*
    Ska nog upp till affären idag. Köper mig väl en ananas om dom har. Inte sju... Men en kan jag känna skulle smaka fint efter allt junk i helgen        
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Apsvårt för mig att lägga min 10 månaders... :( han har blivit van att vaggas till söms av sin far men jäkligt svårt för mig med badbollen i vägen. Han har sparkat så jäkla hårt på den nu på morgonen att jag börja böla. Attack både från in och utsida. Han får helt enkelt hoppa sin morgonsömn idag om han vägrar somna liggandes... Känner mig helt slut i kropp och själ idag och förkylningen är hemsk. Vill verkligen inte föda nu.

• MissKaos
    moruri skrev 2013-11-25 10:08:13 följande:
    Apsvårt för mig att lägga min 10 månaders... :( han har blivit van att vaggas till söms av sin far men jäkligt svårt för mig med badbollen i vägen. Han har sparkat så jäkla hårt på den nu på morgonen att jag börja böla. Attack både från in och utsida. Han får helt enkelt hoppa sin morgonsömn idag om han vägrar somna liggandes... Känner mig helt slut i kropp och själ idag och förkylningen är hemsk. Vill verkligen inte föda nu.

Uhhh jobbigt!

Du får tänka på hur bra glädje dina barn kommer ha av varandra om ett par år. Även om det kommer vara jobbigt nu..  
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan

Det både känns o ser ut som blåmärken i varje fall! Gör hiskeligt ont.

25 dagar kvar. Seg väntan nu... Men börjat bli nervös inför FL nu så ibland är jag mer rädd än förväntansfull.

• Nov13

Har 3 dagar kvar till bf. Ska göra mig en kanan te så får vi se om det ger resultat. Haft förvärkar hela natten så kanske?

Ska iaf till förlossningen imorgon för ny kontroll, var ju öppen 3cm sist med mjuk tapp så jag hoppas något hänt. Får iaf ny hinnsvepning och då tusan hoppas jag det hjälper. Planen är annars igångsättning på torsdag så innan veckan är slut är jag mamma!?!!!

• MissKaos
    Repan skrev 2013-11-25 10:56:22 följande:
    Det både känns o ser ut som blåmärken i varje fall! Gör hiskeligt ont.

25 dagar kvar. Seg väntan nu... Men börjat bli nervös inför FL nu så ibland är jag mer rädd än förväntansfull.

Jag trodde ngt var galet när jag väntade Isak så jag frågade BM Skäms och fick då svaret om hormonrand...

Ser rätt skumt ut ja!!

Förlossningen ja. Vad oroar ni er för?

Jag är oroad över sprickrisken. (har föreskrivit inkontinenshjälpmedel och fick en lite VÄL utförlig bild av hur det kan bli) Dvs för mig.  
    Sen är det allt som kan hända bebisen. Sån´t som hände 1 på miljonen osv.

Att en massa folk ska komma in som jag inte vill ha där under fl.    

Börjar nu få lite sådär *ieuu* för smärtan. Vill föda NU så jag inte hinner tänka mer på det.     

Ser samtidigt fram emot förlossningen då det är en enorm urtidskraft och jag kände mig som en superhjälte sist! BM var helt suverän och jag fick föda som jag ville och följa kroppens signaler det var skithäftigt. Att sen få upp det lilla knytet på bröstet. Obeskrivligt! Han låg där och började amma. Helt otroligt. Sen försökte jag kissa och  tog på honom en liten mössa.  Sen rullade vi in på BB och klädde på våran lilla plutt efter ett tag.  *s* glömmer aldrig när dom kom inte till mig på morgonen och fick panik VAR ÄR BEBISEN?? Ehhh... här? Då had ejag klätt av honom igen och lagt honom på mitt bröst under täcket.. *s*          
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-25 11:17:28 följande:
    Har 3 dagar kvar till bf. Ska göra mig en kanan te så får vi se om det ger resultat. Haft förvärkar hela natten så kanske?

Ska iaf till förlossningen imorgon för ny kontroll, var ju öppen 3cm sist med mjuk tapp så jag hoppas något hänt. Får iaf ny hinnsvepning och då tusan hoppas jag det hjälper. Planen är annars igångsättning på torsdag så innan veckan är slut är jag mamma!?!!!
    WOHOO!!!

JAg är SÅ avis! 

Ska nog ta mig tusan be om en hinnsvepning. Alltså min BM gör det inte men min kollega kanske?    
Svar på tråden December bebis 2013