• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    greywolf skrev 2013-11-24 20:46:47 följande:
    Haha eller hur? Kan man ta vanlig torkad kryddbasilika på burk eller ska det vara hela torkade blad, köper man det också på hälsokost? Hur häller man i kanelen, bara strör ner eller har ni kanelstång?

Jag hade kanelte sedan tidigare hemma (köpt på ICA, Friggs) kryddade med lite extra kanel från burken. Basilikan var det jag hade i en kryddburk, som sagt inte mycket... Lite mjölk och honung i det så blir det riktigt gott, men säkert inte effektivt för 5 öre
  • greywolf

Ja ja man får försöka iallafall. Nu har jag gjort en helläskig häxbrygd, hugaligen säger jag bara! Till 1 liter kokande vatten har jag hällt ner 3 msk torkad kryddbasilika, 1 msk kanel, och strött ner rejält med kryddnejlika (kanske helt fel sort men what the hell, jag testar) Hallonbladste måste jag skaffa imorgon, så detta ska jag försöka hälla i mig ikväll efter att det har dragit en kvart. Jag håller er uppdaterade om något skulle aktiveras inatt!!

sarak skrev 2013-11-24 21:10:13 följande:
    Jag hade kanelte sedan tidigare hemma (köpt på ICA, Friggs) kryddade med lite extra kanel från burken. Basilikan var det jag hade i en kryddburk, som sagt inte mycket... Lite mjölk och honung i det så blir det riktigt gott, men säkert inte effektivt för 5 öre

• sarak

Jag tycker seriöst det är JOBBIGT när bebisen rör sig nu. Den är så stor och stark, det gör ONT och är obehagligt. Sedan är den väldigt aktiv också, vilket såklart är bra, men jag blir helt slut. Ibland blir jag ju terroriserad halva nätterna och ber till gud att den ska somna. Någon som känner likadant eller är min extra stor och vild?

• Nillis13

Greywolf: hoppas verkligen du slipper gå över! Jag fick första barnet 8 dagar tidigt, tvåan kom sen precis på BF. Hade också trott att jag skulle få tidigare så då kändes det lite som övertid :-/

Haha, vilken rejäl häxbrygd du fick till! Hoppas det funkar, ska hålla tummarna! :)

• greywolf

Jag känner precis likadant! Tycker det är jättejobbigt och minns inte alls att det var såhär förra gången. Det är väldigt kraftiga, plötsliga sparkar och rörelser som ibland känns som bebisen håller på att sparka sönder en nerv eller ett revben. Som om den sträcker sig så mycket det gåt, väldigt oskönt och obehagligt vissa stunder. Då funderar man ju på jur det ska bli när den kommer ut... Hoppas den är mer nöjd ute än inne i magen...

sarak skrev 2013-11-24 21:25:24 följande:
    Jag tycker seriöst det är JOBBIGT när bebisen rör sig nu. Den är så stor och stark, det gör ONT och är obehagligt. Sedan är den väldigt aktiv också, vilket såklart är bra, men jag blir helt slut. Ibland blir jag ju terroriserad halva nätterna och ber till gud att den ska somna. Någon som känner likadant eller är min extra stor och vild?

• greywolf

Urk det är så äckligt.... Smakar visserligen lite jul med nejlikorna och kanelen, men basilikan, bläää... Ja vi får hoppas att vi alla slipper gå och vänta och våndas, blir spännande att se vem som är näst in på förlossningen.

Nillis13 skrev 2013-11-24 21:29:38 följande:
    Greywolf: hoppas verkligen du slipper gå över! Jag fick första barnet 8 dagar tidigt, tvåan kom sen precis på BF. Hade också trott att jag skulle få tidigare så då kändes det lite som övertid :-/ Haha, vilken rejäl häxbrygd du fick till! Hoppas det funkar, ska hålla tummarna! :)

• Irlais

Plopps, grattis till lilla bebisen! Känner med dig med hemmorojdbesvären, även om jag själv inte har det så illa som du. Hoppas verkligen det värsta ger med sig snabbt så du kan opereras :/ hemmorojdbesvär är verkligen något jag inte skulle önska min värsta fiende ens, fyfan.

Jag har haft några tuffa dagar med lilla bebisen. Fick sår på bröstvårtorna och innan vi köpt amningsnapp, kupor och inlägg var det ett helvete. Kunde inte ha på mig något pga såren, mjölken rann till och det gjorde ont, det rann mjölk överallt, ont när han ammade, ont i magen pga förstoppning... Jag grät typ konstant i ett dygn när det var som värst (hej baby blues). Nu är det på bättringsvägen :) idag har varit helt fantastisk, inatt vaknade han var tredje timme bara ungefär för att äta, så jag har sovit ganska bra! Vi var till och med ute på första promenaden också, lillen sov så gott i vagnen. Han är ju verkligen det finaste i världen Hjärta

• Repan
    sarak skrev 2013-11-24 21:25:24 följande:
    Jag har stora blåmärken kring naveln för att bebisen är så stark att den spränger blodkärl där när den trycker allt den har. Det gör fruktansvärt ont när den trycker fötterna mot revbenen och det känns som att bukväggen har små bristningar i sig överallt - är alldeles öm. Men kring naveln är det värst, det syns också på utsidan - alldeles blå...
    Bebis BF 20 december 2013
  • mamma till oliver

Oj känner ni bebis så mycket , känner min knappt hon gör inte många knop där inne , på natten känner jag henne inte alls :(.. Vet inte om det är bra el dåligt får nån buff iallafall några gr per dag så lever gör hon ju ??Men inte alls nån livlig bebis ... Tur jag har en doppler för om jag blir orolig har jag lyssnat på henne ??

• sarak

Kom någonting som jag tror måste vara slempropp. Ej helt genomskinlig utan mer vitaktig, blodstrimmig och seg. Lycklig! Äntligen ett tecken... Även om det inte behöver betyda så mycket. 9 dagar till BF...

BF 4 dec
Svar på tråden December bebis 2013