• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Ni som fått era små, eller har barn sen tidigare hade ni förvärkar o hur kändes de då?

Jag får lite "mensvärk" då o då, emellanåt blir jag varm i hela kroppen...

De gör inte ont direkt men väldigt obehagligt lite mer än obehagligt..

Hoppas ni förstår vad jag menar.

• Plopps80

Blir operation men inte i nuläget. Får panocod, xylocainspray, isbinda och ska få något annat också. Operationen blir längre fram. Kan inte njuta av min lille bebis eller någonting. Smärtorna är obeskrivliga.

• MissKaos

Fy! Hemskt. Stackare!

Plopps80 skrev 2013-11-24 14:54:01 följande:
    Blir operation men inte i nuläget. Får panocod, xylocainspray, isbinda och ska få något annat också. Operationen blir längre fram. Kan inte njuta av min lille bebis eller någonting. Smärtorna är obeskrivliga.

Teet gjorde nada...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf

Jag känner med dig, det är mycket man ska gå igenom med e n graviditet och förlossning! Du är duktig som har klarat av allt och hemorrojderna kommer försvinna, blir du dessutom opererad försvinner de ju för gott så det låter som något som snart är ett inne blott. Jag sa nyss till min sambo att det är så mycket med gravidkroppen som det aldrig talad om, allt vissa kvinnor lider av i hemlighet. Tur iaf att vi som har gått igenom det själva vet vilken bragd det är att klara av allt detta, och kan ge stöd och kraft till varandra. Jag menar det verkligen när jag säger heja dig, tycker det är medaljni på att föda barn!

Plopps80 skrev 2013-11-24 13:12:00 följande:
    Miss kaos. Har 7 st hemorrojder. Några stora som druvor. Ligger bara och gråter barnmorskan sa att hon inte sett något liknande så nu väntar jag på läkaren. Jag bara gråter och gråter. Kan inte gå, sitta eller stå. Ligger på sidan och det bultar så det känns som jag ska gå av på mitten. Hoppas de opererar bort dom! Ang slempropp så gick aldrig min. Ja inte som jag såg i alla fall. Har bara haft vita flytningar varken mer eller mindre. Började dricka hallonbladsthe för exakt två veckor sedan. Köpte löste som ska dra 10 min under ett lock. Märkte direkt ökade sammandragningar och aktivitet i livmodern. Vet inte om det beror på thet men det var samma med dottern. Hon föddes som idag 38+0 och Lillen igår 37+6

• greywolf

Medaljnivå skulle det stå!

greywolf skrev 2013-11-24 15:30:03 följande:
    Jag känner med dig, det är mycket man ska gå igenom med e n graviditet och förlossning! Du är duktig som har klarat av allt och hemorrojderna kommer försvinna, blir du dessutom opererad försvinner de ju för gott så det låter som något som snart är ett inne blott. Jag sa nyss till min sambo att det är så mycket med gravidkroppen som det aldrig talad om, allt vissa kvinnor lider av i hemlighet. Tur iaf att vi som har gått igenom det själva vet vilken bragd det är att klara av allt detta, och kan ge stöd och kraft till varandra. Jag menar det verkligen när jag säger heja dig, tycker det är medaljni på att föda barn!

• greywolf

Enligt RUL är det 12/12 men jag vill så gärna ha ett novemberbarn, mest för att jag inte står ut att gå omkring såhär i 2.5 veckor till. Jag måste börja med hallonbladste med nejlikor eller den där andra basilikahäxbrygden det har skrivitis om. Ska läsa på och testa allt nu, allt är värt att testa!

Nillis13 skrev 2013-11-24 10:47:15 följande:
    Greywolf: när har du BF? Jag hoppas också lite på November då jag redan har ett Decemberbarn, vars födelsedag ligger i farozonen :-/ Repan: har fött både 4-kilos och en liten prematur 2-kilos, kan trösta med att det var absolut ingen skillnad smärtmässigt iaf ;) Foglossningen är däremot tung, nästan så man vrålar på natten när man vänder sig. Sarak: du verkar ha det som jag - snålt med symptom här också, och ingen slempropp så långt ögat kan nå! Haha.

• greywolf

Haha lycka till, du måste uppdatera oss om vad det gav för effekt!!

MissKaos skrev 2013-11-24 11:49:18 följande:
    Kokar dedperat basilika efter att två i min förra mammagrp säger att deras värkar startade efter massivt intag av denna mumsiga dryck.. ca 8dl hade en av tjejerna klämt i sig. Jag hade en liten kastrull men 7dl vatten 1/2dl basilika +hallonbladste+nejlikor som med ska kunna starta det hela och kanelstång. Kanel ska ju med vara bra och jag måste ju överleva experimentet, eller mina smaklökar. Lycka till till mig.. lär väl bara få mer ont i magen. Åt massor av choklad och fika igår. Spinning i em. Sen känns det som jag har prövat nästan allt på en gång! Borede nog ha en färsk annanas med Kom uuuut nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• MissKaos
    greywolf skrev 2013-11-24 15:38:54 följande:
    Haha lycka till, du måste uppdatera oss om vad det gav för effekt!!

NOLL effekt hittills. Och hon som fick värkar av det fick det 4 h efter intag. Borde vara precis nu. Hinner väl med ett pass spinning till då. Eller många.Jaja.. Har iaf testat!!

Får snart gå och byta om och åka upp till gymmet..

Massivt chokladintag blev jag bara lätt illamåeende av... *s* men gott var det med tobleroen Så kolhydrtladdad är man för träningen iaf!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Har gjort basilika avkok nu med nejlikor och kanel i. Smakar helt ok. Även tagit en raskare promenad än vanligt. Börjar känna spänd mage. Får se om det blir något mer, får nog avsluta dagen med färdknäppen di får oxå ta färdknäppen efter ditt pass med spinning

MissKaos skrev 2013-11-24 15:47:39 följande:
    NOLL effekt hittills. Och hon som fick värkar av det fick det 4 h efter intag. Borde vara precis nu. Hinner väl med ett pass spinning till då. Eller många.Jaja.. Har iaf testat!! Får snart gå och byta om och åka upp till gymmet..   Massivt chokladintag blev jag bara lätt illamåeende av... *s* men gott var det med tobleroen Så kolhydrtladdad är man för träningen iaf!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013