• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Lätt te och pepparkakor!!! Det hjälper mot allt ;)[/quote]

Det och shopping! Fast ullared nu? Kusinen var dit. Det vsr gräsligt gick inte ta sig fram. Jag hade inte pallat det nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • greywolf
    MissKaos skrev 2013-11-26 21:09:47 följande:
    Försöker nu Tala ungen tillrätta. Hot. Mutor. Kom ut annars äter jag ngt adäckligt då fostervatten smakar pecka. Kom uuut ska ci pussa dig. Ny nalle? Nintendo? Bröstmjölk? Storebror längtar efter dig...

Inget funkar.

Imorgon 10dgr till bf. 24dgr kvar mao..

Haha, ja det är hårt liv
  • greywolf
    FiaFunderar skrev 2013-11-26 21:03:38 följande:
    Vi har två namn. Antagligen är det en flicka och hon kommer heta Lisen

Skulle det ändå komma ut ett barn med pillesnopp så blir det en Didrik :)

Åh vad kul att ha namnen klara! Jag inbillar mig ibland att bebisen inte kommer att kunna födas förrän vi har enats om namn. Gud vilka konstiga tankar man har nu såhär på slutet.
  • Lina1990

Lemondrop: jag tror de mäter bebisen och fostervattnet o kan räkna ut ungefär vikt. Jag har 26 dgr kvar vill gärna att lillen ska komma ut med men vill inte bli igångsatt de ska tydligen vara rätt smärtsamt och större risk att de slutar me snitt eller sugklocka än om det kmr igång naturligt. :( får väll se vad som händer viktigast att barnet mår bra känns skönt att få göra ett ul till iaf

• siolina

Jag känner lite att nu när jag har väntat så länge är det hur som helst så pass snart som hen kommer komma oavsett så min desperation är, trots att jag längtar efter bebisen relativt liten. Och tur är väl det, som det verkar!

Ni som är mer (i brist på bättre ord:) desperata, är det på grund av att det är fysiskt jobbigt med graviditeten eller längtar ni bara ändå?

• islandpeak
    MissKaos skrev 2013-11-26 21:12:21 följande:
      Lätt te och pepparkakor!!! Det hjälper mot allt ;)

Det och shopping! Fast ullared nu? Kusinen var dit. Det vsr gräsligt gick inte ta sig fram. Jag hade inte pallat det nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft
    [/quote] Vi bor jättenära så vi brukar åka upp på em. nån vardag då kan det vara liiiite mindre folk.. Men hela hösten har vart galen! Och helgerna... Han får nog åka själv :) bebisens grejer är redan klara men vore gött att fixa pojkarnas julklappar..
  • Repan
    siolina skrev 2013-11-26 21:17:15 följande:

Jag känner lite att nu när jag har väntat så länge är det hur som helst så pass snart som hen kommer komma oavsett så min desperation är, trots att jag längtar efter bebisen relativt liten. Och tur är väl det, som det verkar!

Ni som är mer (i brist på bättre ord:) desperata, är det på grund av att det är fysiskt jobbigt med graviditeten eller längtar ni bara ändå?

För mig handlar det om att jag har sån foglossning att jag inte kan gå ut, bara ligga på vänster sida, och därför har ont förutom i fogarna både i ryggen och höger axel konstant. Bryter ihop med jämna mellanrum bara pga att jag inte orkar ha ont längre, det har varit så länge nu.

Så jag är desperat men ägnar mig ändå inte åt huskurer, kanske hade jag gått i trappor om jag nu kunde... ;)
  • Plopps80
    islandpeak skrev 2013-11-26 20:39:39 följande:
    Är det så bra? Vi har valt Varberg denna gång, haft Halmstad innan som också är kanon! Det blir Varberg denna gång för läkarna därifrån kommer till vår mvc och jag ska ev bli igångsatt så då känns det rätt att välja Varberg.

Ja det är såå bra Du kommer inte bli besviken.
  • siolina
    Repan skrev 2013-11-26 21:26:46 följande:
    För mig handlar det om att jag har sån foglossning att jag inte kan gå ut, bara ligga på vänster sida, och därför har ont förutom i fogarna både i ryggen och höger axel konstant. Bryter ihop med jämna mellanrum bara pga att jag inte orkar ha ont längre, det har varit så länge nu.

Så jag är desperat men ägnar mig ändå inte åt huskurer, kanske hade jag gått i trappor om jag nu kunde... ;)
    Ja, fy det där låter svinjobbigt! Kan nog inte föreställa mig hur påfrestande det måste vara.

Jag skulle nog kunna prova huskurer utan att vara mer desperat än jag är nu, om jag trodde på dem... eller då ifall jag mådde sämre.
  • Lemondrop
    Lina1990 skrev 2013-11-26 21:16:16 följande:
    Lemondrop: jag tror de mäter bebisen och fostervattnet o kan räkna ut ungefär vikt. Jag har 26 dgr kvar vill gärna att lillen ska komma ut med men vill inte bli igångsatt de ska tydligen vara rätt smärtsamt och större risk att de slutar me snitt eller sugklocka än om det kmr igång naturligt. :( får väll se vad som händer viktigast att barnet mår bra känns skönt att få göra ett ul till iaf
    Ok, har hört både och om igångsättning, men det är inget jag vill bli. 
    Hoppas blodtrycket och proteinet stått still sen igår så att det inte skenat iväg. Mår bra för övrigt :) 
Svar på tråden December bebis 2013