• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Tror minsann min slempropp börjar lossna nu.. Kommer iaf slem på pappret när jag torkar mig...

Hoppas kan man ju iaf!

• moruri

Loggar alltid in lika spänd för nyheter om bebisankomster. Ger en hopp! :)

10 dagar till bf! Börjat bli lite smått stressad, försöker hålla det rent här hemma med disken diskad och tvätten tvättad. Minns vår lägenhet var typ steril innan Ferdinand kom. Va så mysigt att komma hem från bb till ett nystädat hem.

• MissKaos

Wow! Väntsr på nästa inlägg..

Jis skrev 2013-11-26 23:59:54 följande:
    Jag ligger på bb, vattnet gick ikväll. Får ligga kvar för observation inatt, kommer d inte igång av sig själv blir jag igångsatt imorgon.

Idag montering av klk inredning. .äntligen! Ser ut som kriget nu med allt urrivet därifrån
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Har de senaste två veckorna sprungit på täta kontroller hos bm, lämnat urin och kollat bltr. Urinet har varit bra alla gånger utom första, så det verkar ok, men bltr bara stiger :/
     Var på kontroll på specmödrarvården igår och de kollade bebisen så den mådde bra, och det gjorde den. Rätt stor då, 4 kilo nu och 19 dagar kvar till bf. Men läkaren tyckte det var helt ok.
    Jag fick medicin för bltr och ska tillbaka dit i morgon, och har det inte blivit bättre blir jag inlagd i morgon och de kommer överväga att sätta igång mig.

• Lina1990

Corky: samma som här då, väntar på tid till ul nu, bm trodde jag skulle få tid denna veckan.

• Lemondrop

Har varit hos BM och hade samma värden idag som jag hade i måndags. Skönt att det inte gått upp!

Idag har jag världens mensvärk!! Hoppas att det betyder att han snart vill titta ut :)

• Nov13

Alltså hur mycket slem är det i slemproppen!? Det slutar aldrig komma.
    Lever på sista hoppet om att det sätts igång av sig själv innan imorgon förmiddag. Trodde verkligen det var på g igår. Om inte annat tar dom hål på hinnorna imorgon, dom räknar med en snabb och smidig förlossning så troligtvis har jag min bebis hos mig imorgon!!

Börjar dock bli nervös och stressad som tusan då jag ju är livrädd för förlossningen. Vill bara gå och gömma mig.

• Otåligast

Har fem dagar kvar till bf nu men är helt uppgiven - mår så dåligt. Från att ha haft världens lättaste graviditet fick jag plötsligt hemsk foglossning. Har sedan igår konstanta sammandragningar som egentligen inte gör ont men triggar smärtan i ryggen så jag sov inte en blund i natt. Vad jag lider med er som haft så här ont länge! Mår superilla idag och känner mig typ magsjuk. Vill så gärna att förlossningen ska komma igång samtidigt som det övergår mitt förstånd hur jag i så fall ska orka. Är inte så kaxig längre :(...

• Nov13
    Otåligast skrev 2013-11-27 13:55:51 följande:

Har fem dagar kvar till bf nu men är helt uppgiven - mår så dåligt. Från att ha haft världens lättaste graviditet fick jag plötsligt hemsk foglossning. Har sedan igår konstanta sammandragningar som egentligen inte gör ont men triggar smärtan i ryggen så jag sov inte en blund i natt. Vad jag lider med er som haft så här ont länge! Mår superilla idag och känner mig typ magsjuk. Vill så gärna att förlossningen ska komma igång samtidigt som det övergår mitt förstånd hur jag i så fall ska orka. Är inte så kaxig längre :(...

Hoppas du hinner återfå lite krafter innan det är dags! Försök att vila och ät bra mat så att du iaf har energi i form av mat i dig:)
  • Otåligast
    Nov13 skrev 2013-11-27 14:01:00 följande:
    Hoppas du hinner återfå lite krafter innan det är dags! Försök att vila och ät bra mat så att du iaf har energi i form av mat i dig:)
    Åh tack vad du är gullig!! Önskar dig verkligen varmt lycka till :)! Verkar ju klart hoppfullt med slemmet - vill också se lite sådana tecken men dessvärre lyser de helt med sin frånvaro. Har du mycket sammandragningar/förverkar?
Svar på tråden December bebis 2013