• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    siolina skrev 2013-11-26 21:17:15 följande:

Jag känner lite att nu när jag har väntat så länge är det hur som helst så pass snart som hen kommer komma oavsett så min desperation är, trots att jag längtar efter bebisen relativt liten. Och tur är väl det, som det verkar!

Ni som är mer (i brist på bättre ord:) desperata, är det på grund av att det är fysiskt jobbigt med graviditeten eller längtar ni bara ändå?

Förra graviditeten var jag väldigt aktiv och motionerade och renoverade här hemma, både i trädgården och inomhus fram tills 2 dagar innan dottern kom.

Hon kom på BF+15

Så NEJ jag tror inte att fysisk aktivitet startar en förlossning heller.

Den här gången mår jag riktigt dåligt som jag skrev tidigare idag. Det känns som att jag har den värsta maginfluensan nånsin, som har hållt i i flera veckor och som kommer stanna i kanske 4 veckor till.

Jag får knappt i mig mat och orkar nästan bara med att ligga i soffan eller sängen...

Så jaa just nu känner jag mig desperat!!! MEN sambon och jag har pratat idag efter att jag bröt ihop och nu är jag inställd på att bebisen kommer efter julafton och jag ska INTE må dåligt över det!

Det är ju ändå vårat lilla underverk och hon kommer ut inom ca en månads tid. Det är helt otroligt!!! Vi ska få en till liten flicka och vi ska nu njuta den här månaden så gott det går...

Njut av magen nu tjejer. Snart kommer man undra vart den tog vägen haha
  • Lina1990

Lemondrop: jag mår helt som vanligt med :) men man blir ju lite fundersam när man får springa o ta blodprov o blodtryck flera ggr i veckan, men de e ju bra att de är noggranna och följer upp de ordentligt iaf :)

• siolina
    FiaFunderar: jag känner nog också lite så att det gäller att passa på att vara gravid. Det kommer inte hända igen. Jag vill gärna vara så gravid som möjligt liksom. Få ut maximalt av detta. Men så skulle jag ju inte känna om jag inte mådde bra, förstås.
  • Jis

Jag ligger på bb, vattnet gick ikväll. Får ligga kvar för observation inatt, kommer d inte igång av sig själv blir jag igångsatt imorgon.

• Repan
    siolina skrev 2013-11-26 22:22:14 följande:

FiaFunderar: jag känner nog också lite så att det gäller att passa på att vara gravid. Det kommer inte hända igen. Jag vill gärna vara så gravid som möjligt liksom. Få ut maximalt av detta. Men så skulle jag ju inte känna om jag inte mådde bra, förstås.

Jag sörjer att det inte har kunnat vara främst en njutningsfull förväntansfull och mysig tid jättemkt. Pga att foglossning gärna är värre gång nr 2 o jag fick det i v. 10 nu så kommer jag aldrig vara gravid igen om det inte är så att frun min inte kan.

Känns jättetråkigt att liksom missa det supermysiga o bara längtan o glädje etc. :/
  • Felinne
    Jis skrev 2013-11-26 23:59:54 följande:

Jag ligger på bb, vattnet gick ikväll. Får ligga kvar för observation inatt, kommer d inte igång av sig själv blir jag igångsatt imorgon.

Håller tummarna för att allt ska gå bra
  • Repan

Kul! :)
  • FiaFunderar

Lycka till!!!
Svar på tråden December bebis 2013