• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

IdaJ: har så tyckt jag känner igen din bild! Now i know! Du känner offer, cristofher från Gävle! Haha. Minns dig sedan jag va typ 15. :D

• MissKaos

Lågt socker fixar dom snabbt! Trist det är ju inte det man vill när bebisen väl är ute..

Låter som en jobbig fl? Gick väldans fort?

Grattis till ditt lilla mirakel!

.

Jis skrev 2013-11-28 04:21:52 följande:
    18.55 föddes hon, med mörkt hår. Ingen eda hanns med. Fy fan!

Nu ligger hon på neo pga lågt blodsocker

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ha målbilden bebis!! Härligt med bebis snart. Hoppas på en lagom lång fl med känsla av kontroll och bra smärtlindring.

Lycka till *spark i rumpan*

Nov13 skrev 2013-11-28 06:41:47 följande:
    Bf idag!!!

Och igångsättning eller inte men jag tror bebis vill ut idag iaf. Haft några vad som måste vara riktiga värkar inatt, och nu på morgonen fortsatte slemproppen att gå men nu i större delar och med en hel del blod i.

Får se om det hinner starta av sig själv innan jag sätts igång.

Äntligen ska jag få träffa bebis!! Att jag är livrädd och känner mig väldigt uppstressad är en annan sak...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • pyysen

Grattis till er alla som har fått era guldklimpar :) Här ser jag inga vidare tecken på förlossning... Sammandragningar har jag varje dag men inga som är regelbundna eller tillräckligt kraftiga. Önskar varje gång jag besöker toan att slemproppen skall visa sig men inte det heller. Känns som att hon kommer stanna länge ennu. Men jag har ju bf först den 15:e december så en stund ennu... Men jag längtar SÅ MYCKET efter henne!! :)

• Em me
    Nov13 skrev 2013-11-28 07:17:48 följande:
    Åh då ska jag hålla tummarna för dig!!

Och tack så mycket, behövs ett lycka till känner jag! :)
    Haha, jag har dock inga känningar, men när hjärtat skulle till jobbet ville jag bara säga till honom att " nej, du får stanna, han kommer ju idag!" Men jag valde att inte oroa honom för jag fick en konstig tanke i huvudet.. Han tror de är dax varje gång jag ringer honom ändå;)

De kan vara för bäbis bökar med huvudet så där nere så de sekundervis ilar till lite gott ont, har hänt tidigare i grav, bara mer nu. Men kan ju bara va att han jobbar på sin fixering..
  • Repan

Jag börjar få åderbråck i byxkanten under naveln tror jag.... :( :( magen är så sjukt tung och rakt ut o framåt, min kropp pallar inte!

Har ngn annan problem med vecket?? Herregud vad rött o irriterat det är, jag kan inte ens liggs rakt utan att där är ett veck under magen så svårt att avlasta huden. Smörjer m idominsalva, är utan trosor osv så mkt som möjligt.

Orkar verkligen inte mer nu alltså.

• Nov13

Em me: din känsla kan ju stämma!! Hoppas det. När har du bf? Och vart i swe föder du?

• IdaJ
    moruri skrev 2013-11-28 08:42:30 följande:

IdaJ: har så tyckt jag känner igen din bild! Now i know! Du känner offer, cristofher från Gävle! Haha. Minns dig sedan jag va typ 15. :D

Sedär! Stämmer bra det :) Vem är du då?
  • moruri

IdaJ: Molly.. Tror dock vi aldrig träffats, haha! Men jag va hans bff under några år!

• IdaJ
    moruri skrev 2013-11-28 11:43:38 följande:

IdaJ: Molly.. Tror dock vi aldrig träffats, haha! Men jag va hans bff under några år!

Haha jaha! Såg precis nån händelse på Facebook med dig, så nu vet jag mycket väl vem du är :) Trevligt!
Svar på tråden December bebis 2013