• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    Repan skrev 2013-11-28 14:38:48 följande:

Jag slipper gärna massa negativt kring att föda så här precis före, däremot läser jag gärna sen. Hur som kanske en tråd i förälder 0-1 eller liknande? Decemberbebos 2013 - fortsättningen! :) trådar blir ju så fulla med. Skulle kunna ha lista där sen på vilka som faktiskt är aktiva :)

Håller med. Det ger mig verkligen ingenting av att läsa om negativa upplevelser son andra gått igenom. Ser inte alls hur det ska hjälpa mig att förbereda mig eller görs min upplevelse bättre.
  • moruri

IdaJ: haha, sant! Men kunde inte koppla när du kom från Gbg va?

Låter bra med ny tråd. Jag har också börjat Nojja lite inför förlossningen när jag läst om jobbiga förlossningar (och då va ändå min förra näst intill exemplarisk). Läser dock gärna efter lillen ploppat ut! :)

• greywolf

Men åh vilken godisbit, underbar. Grattis igen!!

Repan skrev 2013-11-28 13:36:33 följande:
    Såååå söt!

• greywolf

Jaha då var det två veckor kvar till bf idag. Har varit på stan, lunchat med syrran, handlat lite julklappar (till mig själv blev det visst =D ) och så fick jag för mig att prova skor. Alltså, varför gör man så mot sig själv när man har svårigheter att få på sig skorna man har hemma?! Att bara trycka ner foten i en känga kändes som hugg i bäckenet, man är visst totalt oduglig nu! Ska ligga i soffan och äta choklad resten av tiden tror jag :) Någon frågade mig hur många månader jag hade kvar... Hallå två veckor liksom, jag har ju en pilatesboll under tröjan ser de väl? Festligt, trodde jag såg uppenbart höggravid ut men det kanske förklarar varför ingen upplåter sitt säte åt mig på buss/tbana osv. Jäkla stockholmare alltså... Sorry nu ska jag sluta gnälla här, njuta av tiden som ledig, pyssla lite hemma, dricka lite glögg och vänta på att familjen kommer hem. Kram på er alla!

• MariaOchNiklas

Jag läser gärna om allas upplevelser här. Blir ju ännu mer krångligt att hålla reda på ännu fler trådar. Klart jag är rädd för fl, men ut ska den ju hur man än beter sig.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-28 17:28:14 följande:
    Jag läser gärna om allas upplevelser här. Blir ju ännu mer krångligt att hålla reda på ännu fler trådar. Klart jag är rädd för fl, men ut ska den ju hur man än beter sig.
    jag tänkte nog att den här tråden från "första trimestern" dör ut när alla fött? :) Så kan man ta bort den.. men det är klart, folk gör som de vill! 
    Jag kan själv märka om jag behöver hoppa ur tråden liksom så det är inte så, kör på om ni vill!
    Bebis BF 20 december 2013
  • Plopps80

Nu är vi två som skrivit i nya tråden. Läs inte om ni vill höra en mindre bra förlossningsupplevelse

• Lina1990

Vill inte heller läsa eller höra om jobbiga förlossningar nu, försöker bara tänka positivt vill inte va livrädd inför det så kanon med en ny tråd! :) läser gärna om hur andras förlossningar var efter min varit.

Svar på tråden December bebis 2013