• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Jag gick in i v38 idag och mannen har själv valt att inte dricka ngn alkohol from nu.

Allt kan hända from nu o 4v framåt och han vill kunna köra mig i tid och otid om så behövs.

Vi var överens ganska tidigt att ingen annan mer än min man skulle köra in till BB.

För mig känns det otroligt skönt, räcker jag har oro när han e på jobbet ( jobbar allt från 1-3dygn på raken )

• Förstaförsökaren26

Repan - åh, sånt gör mig så arg. Varför kan de inte respektera att man inte vill!!!!

Tuttiluttan - Det är bra när är överrens om saken! Tror att det är jätte viktigt!!

• MissKaos

Så länge vhsn har koll på mobilen är det ok fast han vill hellre spela tennis.. han drickrt mycket måttligt om hsn går ut ohh vi kan ta en taxi om det skulle vara så.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-28 22:41:50 följande:
    Jag vill ha ett ärligt svar av er nu - hur nära BF tycker ni att det är ok att er respektive är ute på galej??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Idioter.

Varför håller dom på med sånt?

Jag skålade i skumpa på nyårsafton när jag väntade sonen. Mitt val. Sambon fick dricka det sen.. men folk är dumma ibland. Jag hsr fåty höra att ingen dör av lite nötter och att jag är fånig som vill vets vad det är i mat. Allergisk...

Repan skrev 2013-11-29 07:57:22 följande:
    Vi har folk omkring oss som till och med trugar på mig alkohol fastän jag säger nej.

"Lite skumpa i bubbelvattnet så du får smaken!?"

"Du kan ju smutta, herregud"

"Vadå JAG drack ett glas vin i slutet o det gick ju fint."

Tänk att folk inte kan sköta sig själva bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Fjonkis
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-28 22:41:50 följande:
    Jag vill ha ett ärligt svar av er nu - hur nära BF tycker ni att det är ok att er respektive är ute på galej??

Jag har bf om 5 dagar. Min sambo var ute på thanksgiving/amerikansk fotbolls kväll igår med sina grabbar. Dom gör det varje år. Så länge han inte dricker och ska åka iväg allt för långt så ser jag inga problem till att han ska ut.
  • MissKaos

Det är aresolsmitta. Alltså sk droppsmitta. Smittar alltså via avföring kräks samt att det blir droppar i luften. Även om man tex kräks tar i ngt och sen någon annan tsr i det så ksn man få det.

Finns fallbeskrivningar där man har fått det genom aty bo i ett rum där magsjuka har funnits efter att rummet varit tomt i en vecka.

Finns även beskrivet hur man har kunnat odla fram calicie/nor i korridoren utanför pstientrum därbmsn har haft magsjuka patienter.

Cornelia 084 skrev 2013-11-28 22:30:30 följande:
    Miss Kaos: jag ber allt jag kan för att slippa det! Hua :/ Ska genast ta och klippa mina naglar som är långa och manikyrade.

Dessvärre jobbar gubben kväll så jag har fått ta det :(

Smittar det via luften eller enbart i kontakt med kräket? Vill sova inne på sonens rum i natt (dock inte i samma säng) för att snabbt kunna undvika en allt för stor olycka. Har redan fått byta sängkläder 2 ggr ikväll.

• moruri

Idag blir en produktiv dag. Börjar med tvätten, alla täcken kuddar och lakan får åka med! Storstädning, möblera om i sovrummet så pojkarna får säng på varsin sida om vår säng. Ska bädda lill Douglas säng :).

Sedan ska vi gå förbi hyresvärdens kontor och tjata på dom att vi vill ha lägenheten med inflytt 1 dec. Ska stå där med min belly och pina dom till att ge oss lägenheten :p önska mig lycka till!

Sedan blir det en luuugn kväll, ska kolla igenom förlossningsväskan igen och lägga ner kläder till mig och sambon.

Någon som har tips på något trevligt man kan laga till middag?

• Plopps80

Fan tjejer. Lider med er nu alltså. Samtidigt har jag redan glömt hur jobbigt det var att vara gravid. Kroppen är helt otroligt! I natt sov Lillen för första gången ordentligt. Han åt var 3:e var 4:e timme mellan 20:30-08:30 och har inte velat ligga och snutta på mig utan har sovit brevid mig helt nöjt. Fortsätter det så är jag helnöjd. Orkar inte vara levande napp nätterna igenom. Är så kär i min bebis! Med dottern dröjde det innan kärleken kom men denna gången kom den omedelbart. Känner mig lyckligt lottad.

• MissKaos

Mår lite illa och är väldigt trött idag. Bara man inte blir sjuk nu ett par dgr före bf.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-11-29 09:35:36 följande:
    Mår lite illa och är väldigt trött idag. Bara man inte blir sjuk nu ett par dgr före bf.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tecken på förlossning. Vila dig så sätter det säkert igång.
Svar på tråden December bebis 2013