• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • IdaJ
    moruri skrev 2013-11-28 15:47:02 följande:

IdaJ: haha, sant! Men kunde inte koppla när du kom från Gbg va?

Låter bra med ny tråd. Jag har också börjat Nojja lite inför förlossningen när jag läst om jobbiga förlossningar (och då va ändå min förra näst intill exemplarisk). Läser dock gärna efter lillen ploppat ut! :)

Nä okej, fast där har jag alltid bott ^^

Världen är allt bra liten ibland :)
  • Felinne
    Plopps80 skrev 2013-11-28 18:27:14 följande:
    Nu är vi två som skrivit i nya tråden. Läs inte om ni vill höra en mindre bra förlossningsupplevelse
    Tack. Vad fina ni är som respekterar oss som vill och behöver fokusera på det positiva Hjärta
  • Plopps80
    Felinne skrev 2013-11-28 19:16:16 följande:
    Tack. Vad fina ni är som respekterar oss som vill och behöver fokusera på det positiva 

Skulle aldrig någonsin skriva sånt i denna tråd. Respekt för kvinnor som ska föda är att inte komma dragandes med sina förlossningsupplevelser. Det vill jag inte själv höra när jag ska föda. Så kom över i nya tråden när ni får era kottar
  • Äntligengravid

Varit på bedömningsmottagningen idag igen. Ingen igångsättning idag heller. Men dom gjorde hinnsvepning igen. Har nu ganska mycket "mensvärk". Hoppas det gör nån nytta. Tänk att man kan bli så glad av att ha lite ont

• Felinne

Som lite pepp vill jag bara passa på att tipsa om Blondinbellas videoinlägg om sin förlossning. Det går ju att säga mycket om henne, men maken till positiv och lycklig människa har jag inte sett på länge. Precis vad jag behövde idag.

Finns också en tråd här på FL som heter något i stil med "Roliga förlossningsberättelser" som jag brukar pigga upp mig själv med när jag är lite nere.

• Repan
    Felinne skrev 2013-11-28 20:33:48 följande:
    Som lite pepp vill jag bara passa på att tipsa om Blondinbellas videoinlägg om sin förlossning. Det går ju att säga mycket om henne, men maken till positiv och lycklig människa har jag inte sett på länge. Precis vad jag behövde idag.
    Finns också en tråd här på FL som heter något i stil med "Roliga förlossningsberättelser" som jag brukar pigga upp mig själv med när jag är lite nere.
    Den läser jag baklänges just nu och det har faktiskt lindrat min rädsla! :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Kommer aaaaaldrig få ut bebisen *suck* kapitalt trött på att vars gravid nu. Ger upp hoppas varje kväll men näää.. måste vara mysigt därinne.

Imorgon bf-9

Stoppat 4 små formar m pasta gratängvi frysen. Hos laxpajen. Kommer hinna fylla frysen till bredden.

Glömt mitt te idag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cornelia 084

Min stackars son har åkt på kräksjukan och ikväll har jag fått torka spya i flera timmar få han kaskadkräkts :/ Nu är jag verkligen livrädd för att jag också ska åka på det med 19 dagar kvar till BF :( Kräksjuka är väl jättesmittosamt? :/

Har tvålat händer och armar noga, tagit ett varmt bad, svalt 30 vitpepparkorn... Vet inte mer vad jag ska göra?

• MissKaos

Be? Sprita dig. Ta av ringar kortklipta naglar.

Ja det smittar hemskt.

Låt maken städa! Antar att tsrmtörelserna kan sätta igång det om du får det.

Obs dock går över snabbt.

Calicie ksn dmitts i avföring länge efter sympt så skura toan eftrt hsns besök ett par dagar

Cornelia 084 skrev 2013-11-28 22:00:33 följande:
    Min stackars son har åkt på kräksjukan och ikväll har jag fått torka spya i flera timmar få han kaskadkräkts :/ Nu är jag verkligen livrädd för att jag också ska åka på det med 19 dagar kvar till BF :( Kräksjuka är väl jättesmittosamt? :/

Har tvålat händer och armar noga, tagit ett varmt bad, svalt 30 vitpepparkorn... Vet inte mer vad jag ska göra?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me

Happ, då går man och lägger sig med vanliga tanken igen. "Tänk om de händer i natt" , imorgon är de 4 dagar kvar till bf, så många dagar som min mor födde sin förstfödda före bf. ( min syster) . De sägs ju spela roll med gener...?

Bm i morgon med, hoppas de är sista gången innan han kommer;)

Jag vill bli smal igen, kunna prova skor och kläder och shoppa lite, gå utan att känna mjölksyra i benen och få maxpuls, kunna resa på mig utan att ta hjälp av ngt. Äta massa goda ostar! Bli av med hemorojderna, för de tycks inte va ngn ide så länge grav fortlöper, haft dem i månader.. Har testat salva.

Mest av allt vill jag träffa min son, se hur han ser ut och vem han är, lära känna honom! Hinna mysa med honom innan jul och kunna vara med och fira jul med honom! Shit, vi har väntat så länge på vårt under, 2,5 år tog det att få pluset att stanna, tre missfall innan dess...

Fl ser jag inte fram emot, vill inte ha ont, spricka, ha folk som glor mellan mina ben ( känner mig äcklig där med hemorrojder och misslyckad rakad (?) bikinilinje. Vill inte bajsa på mig offentligt... Men vill ha de "överstökat" som när man i plugget ska ha presentation, så tidigt som möjligt så man kan slappna av sen.

Jag litar dock på personalen på bb, de måste jag ju, då de är dax lägger jag mig i deras ansvar, allt det jag är rädd för mm är ju deras vardag. Tror inte att alla andra precis vart "fittmodeler" och jag är den enda med hemorrojder och ojämnt rakad hårväxt.. Mest av allt är jag orolig för att nått ska hända min skatt! Bara han mår bra, och allt går bra med honom så får de andra va trotts allt!!

Nu har jag öst ur mig! Trevlig läsning alla;) haha.. Nä men såhär känner jag, läs inte om du inte vill;)

Svar på tråden December bebis 2013